Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@15:16:11 GMT

حمایت از ۱۵ طرح پژوهشی در شرکت گاز فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۱۶۴۰

حمایت از ۱۵ طرح پژوهشی در شرکت گاز فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامعباس حسینی با بیان این خبر در گفتگوی مجازی با خبرنگاران افزود: این طرح ها شامل ۹ پایان نامه دانشجویی، ۲ طرح پژوهشی جاری و ۴ پروژه پژوهشی در دست بررسی است که با حمایت مالی شرکت گاز استان فارس در حال اجرا است.

به گفته وی، ساخت و تولید نانو فیلتر با هدف بهبود راندمان فیلتراسیون ذرات جامد از گاز طبیعی، طراحی و ساخت دستگاه نشت یاب گاز، تولید نمونه تجاری کنتور ارتقا یافته، ساخت دستگاه آزمون غیر مخرب سرجوش غیر پلی اتیلنی، بومی سازی دستگاه نشت یاب لیزری گاز، طراحی دستگاه هشداردهنده تاسیسات زیرزمینی قابل نصب بر ماشین  های سنگین حفاری و تولید انواع رگولاتورهای گاز صنعتی و خانگی، طرح کاهش تلفات، صرفه جویی مالی، تسریع در خط گذاری لوله ها و بومی سازی کردن فیلترها از جمله طرح‌های پژوهشی در حال اجرای این شرکت در سال ۹۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: بهینه سازی شبکه زنجیره تامین گاز در فارس، آنالیز سبک های تعارض سازمانی در شرکت گاز استان فارس، مدیریت منابع انسانی و بهره وری سازمانی و تعیین نقاط بهینه تاسیس ایستگاه های تقلیل فشار گاز بر اساس پارامترهای پایداری، محیط زیست، ایمنی، کاهش هزینه و میزان مصرف نیز از جمله پایان‌نامه‌هایی است که با همکاری و حمایت شرکت گاز استان فارس تهیه و تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصویب طرح های پژوهشی، تشکیل کمیته تجاری سازی در واحد پژوهش شرکت گاز فارس، راه اندازی انجمن نخبگی با هدف ایجاد و توسعه بستر نوآوری جهت شتاب‌دهی به روند دستیابی به فناوری‌های مدنظر صنعت گاز، امضاء قرارداد پژوهشی شرکت گاز استان فارس با دانشگاه های آزاد اسلامی واحد شیراز و دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با هدف بهره گیری از ظرفیت علمی این دانشگاه ها، بررسی موانع و مشکلات پیش روی صنعت گاز و ارائه راهکارهای گذر از گلوگاه های این صنعت،،حمایت از پایان‌نامه ها و رساله های دانشجویی مرتبط با حوزه فعالیت شرکت گاز را از دیگر اقدامات واحد پژوهش شرکت گاز ذکر کرد.

حسینی تاکید کرد: محصول محوری، نوآوری، صرفه اقتصادی و مرتبط بودن موضوع پژوهش‌ها با نیازهای شرکت گاز از جمله مواردی است که در حمایت از پروژه‌های پژوهشی، ملاک سنجش قرار می‌گیرد؛ چنانچه پروژه‌های پژوهشی این مولفه‌ها را داشته باشند، حمایت مالی و معنوی از آنها انجام خواهد شد و محدودیتی در تعداد پروژه‌های مورد حمایت وجود ندارد.

وی هدف از فعالیت های پژوهشی در این شرکت را ارتباط موثر بین دانشگاه ها و مراکز دانش محور با صنعت و استفاده از مبانی علمی در ارتقاء سازمان و انتقال تجربیات همکاران با مراکز علمی دانست و گفت: انجام پژوهش های کاربردی و ایجاد رابطه هدفمند و بلندمدت با دانشگاه‌ها جهت استفاده حداکثری از مراکز علمی، یکی از سیاست های اصلی شرکت گاز استان فارس است و واحد پژوهشی و فناوری گاز استان همواره از پتانسیل دانشگاه های مطرح کشور در حوزه های مختلف بهره می گیرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح پژوهشی مدیرعامل شرکت گاز فارس نوآوری شرکت گاز استان فارس دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود

محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از امضای توافق‌نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی آذربایجان غربی  در حوزه محیط‌زیست خبر داد و اظهار کرد:‌ این توافق‌نامه که به امضای رؤسای دانشگاه‌های استان، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل محیط‌زیست استان رسید گام مهمی در انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی در حوزه محیط‌زیست است.

وی هدف از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی – پژوهشی استان آذربایجان غربی را استفاده بیش‌تر از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع چالش‌های زیست‌محیطی کشور برشمرد و افزود: مراکز علمی-پژوهشی می‌توانند در دستیابی به توسعه پایدار و زیست‌بوم مناسب و ارزش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش‌های جامعه و صنعت نقش مهمی را ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی کمک به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست و ارتقای جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه‌های استان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سطح استانی، ملی و منطقه‌ای در زمینه محیط‌زیست را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد.

ولیلو عنوان کرد: این توافق‌نامه همچنین گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف حل مشکلات زیست‌محیطی استان در حوزه‌های مختلف مدیریت و کنترل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند، بومی‌سازی ساخت تجهیزات سنجش و پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در بیش از یک سال گذشته با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های مختلف ارتباط با جامعه، در زمینه حل مشکلات و مسائل استان و صنایع فعالیت‌ها و پژوهش‌های بسیاری انجام داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • انعقاد ۱۴ قرارداد پژوهشی در دانشگاه بیرجند در فروردین امسال