Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@12:02:34 GMT

آمریکا درصدد تحریم و اخراج دیپلمات‌های روس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۱۷۸۷

آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که بحران در روابط واشنگتن و مسکو به دنبال اظهارات تند جو بایدن علیه روسیه و شخص رئیس‌جمهور این کشور ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی از احتمال تحریم و اخراج دیپلمات‌های روسی خبر داد.

وبگاه بلومبرگ به نقل از «سه منبع مطلع» گزارش داد، دولت ایالات متحده بررسی اطلاعاتی ادعای دخالت روسیه در انتخابات و انجام حملات سایبری موسوم به آمریکا در پرونده ادعایی «سولار ویندز» را به اتمام رسانده و احتمالا به زودی اقدامات تلافی جویانه خود را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع آگاه آمریکایی، «اقدامات احتمالی می‌تواند شامل اعمال تحریم‌ها و اخراج ماموران اطلاعاتی روسیه در آمریکا که با پوشش دیپلماتیک مشغول به کار هستند، باشد».

طبق گزارش بلومبرگ، قرار بوده که مقام‌های ارشد دولت جو بایدن روز چهارشنبه (دیروز به وقت محلی واشنگتن) درباره اقدامات مد نظر علیه روسیه دیدار و رایزنی کنند.

این وبگاه آمریکایی همچنین خبر داد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و مشاوران ارشد او در حال حاضر باید «تنبیه سخت» روسیه از یک سو و جلب حمایت مسکو در پرونده‌هایی از قبیل احیای برجام، از سرگیری مذاکرات توافقات کنترل تسلیحاتی و مقابله با تغییرات اقلیمی را مورد بررسی قرار دهند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده که حملات سایبری علیه آمریکا در پرونده موسوم به «سولار ویندز»، توسط یک عامل احتمالا با منشا روسی انجام شده بود.

مقام‌های روسیه بارها اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا و حملات سایبری به این کشور را رد کرده‌اند.

در واپسین روزهای ۱۳۹۹ اظهارات تند جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا علیه روسیه و «قاتل» خواندن رئیس‌جمهور این کشور باعث شد مسکو «آناتولی آنتونوف» سفیر خود را از واشنگتن فرابخواند و او همچنان به آمریکا برنگشته است.

سفیر روسیه در آمریکا اخیرا بعد از بازگشت به کشورش گفته بود که روابط مسکو با واشنگتن در عمیق‌ترین بحران خود غرق شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا روسیه رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کشورش طی روز‌های آتی تحریم‌های جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، وی گفت: این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهاد‌های حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود. سالیوان خاطرنشان کرد: توقع داریم شرکا و هم‌پیمانانمان نیز از طرف خود تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:به تقویت پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه به منظور مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران ادامه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است