Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@21:08:55 GMT

اجلاس مجازی سران کشورهای D-۸ آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۲۰۳۵

اجلاس مجازی سران کشورهای D-۸ آغاز شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه « دی – ۸ » امروز پنج شنبه با حضور حسن روحانی و سران کشورهای عضو به صورت مجازی، آغاز شد.

در این نشست مجازی که به میزبانی کشور بنگلادش رئیس دوره‌ای این سازمان برگزار شده است، سران کشورهای ایران، بنگلادش ، مالزی ، پاکستان، اندونزی، مصر، ترکیه و نیجریه شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور درحال توسعه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی میان ۸ کشور مسلمان در حال توسعه در سال ۱۳۷۶ با برگزاری نخستین اجلاس سران در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.

کشورهای عضو این سازمان در بخش های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، بانکداری، بیمه، علوم و تکنولوژی، انرژی، کشاورزی، گردشگری، بهداشت و سلامت، شیلات، غذاهای حلال، حمل و نقل هوایی و شرکت های کوچک و متوسط زمینه همکاری دارند.

رییس جمهور کشورمان طی سخنانی در این نشست دیدگاه‌ها و مواضع کشورمان را در راستای تقویت هر چه بیشتر مناسبات و همکاری ها میان اعضای سازمان دی ۸ تبیین می کند.

پربیننده ترین اولین یارانه نقدی۱۴۰۰ یک روز زودتر واریز می‌شود روحانی: کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می‌دهیم یارانه‌ای که کمتر از ۴۸ ساعت دیگر واریز می‌شود دلیل تعویق صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان رتبه‌بندی فرهنگیان از ابتدای امسال محاسبه می‌شود/ اختصاص ٩٠هزار میلیارد برای بازنشستگان تامین اجتماعی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رییس جمهور سازمان همکاری اقتصادی کشورهای D ۸ برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز دوشنبه پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: رئیسی دوشنبه به پاکستان سفر می‌کند

رئیس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقمند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقمند به ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227974 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است