Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@19:55:41 GMT

تولید تخم مرغ در قزوین پنج برابر نیاز استان است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۲۲۷۲

تولید تخم مرغ در قزوین پنج برابر نیاز استان است

حمیدرضا عزتی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قزوین؛ میزان تولید تخم مرغ در قزوین را پنج برابر نیاز استان عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه پارسال ۷۸۱ هزار و ۴۹۷ تن انواع محصولات دامی در این استان تولید شد، اظهار کرد: این محصولات شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر، تخم مرغ و عسل است که برخی از آن‌ها با جهش تولید خوبی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزتی به تولید ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز در دامداری‌های استان قزوین اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت مناسب ۶۲۴ واحد پرواربندی گوساله و گوسفند که به صورت صنعتی و سنتی فعالیت دارند، پیش بینی می‌شود میزان تولیدات گوشت قرمز در سال جاری به ۲۹ هزار تن برسد.
وی اضافه کرد: ۶۱۴ هزار تن شیر در همین مدت در واحد‌های گاوداری شیری استان تولید شد که امسال با وجود برنامه‌های توسعه در این صنایع پیش‌بینی می‌شود میزان تولیدات به ۶۴۵ هزار تن افزایش یابد.

تولید بیش از ۷۸۱ هزار تن انواع محصولات دامی در قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تولید مرغ گوشتی در استان و همچنین بستر مناسب برای تولید طیور گفت: اکنون ظرفیت پرورش مرغ گوشتی در استان بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است که سالانه ۶۳ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند.
وی در ادامه به وجود ۷۴ واحد مرغ تخمگذار در استان اشاره کرد و گفت: هشت میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در این واحد‌های وجود دارند و پارسال هم ۷۵ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شد.   عزتی، میزان تولید تخم مرغ در قزوین را پنج برابر نیاز استان عنوان کرد و افزود: حجم عظیم تولید تخم مرغ در قزوین باعث شده تا این استان رتبه ششم کشوری را به دست بیاورد و مازاد محصولات نیز به دلیل همجواری با تهران، البرز و گیلان به این استان‌ها ارسال شود.
وی در پایان با اشاره به تولید ۹۹۷ تن عسل طی سال گذشته در زنبورستان‌های استان قزوین گفت: این میزان تولید عسل برای سال جاری افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید تخم مرغ در قزوین میزان تولید استان قزوین هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و برچسب‌دار را خریداری کنند، چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نیاز کشور حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم.

قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند.

وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است.

کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • گستره تکان دهنده بحران پلاستیک؛ تولید زباله های پلاستیکی به اندازه ۲۰ هزار برابر برج ایفل