Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@03:39:38 GMT

آیا آب معدنی واقعاً تاریخ انقضا دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۲۴۲۰

آیا آب معدنی واقعاً تاریخ انقضا دارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بله آب معدنی هم واقعاً تاریخ انقضایی دارد که به سر می‌رسد؛ و گرچه علت تاریخ انقضا داشتن گوشت یا مواد لبنی شاید برایتان واضح باشد، اما شاید از تاریخ انقضا داشتن آب معدنی تعجب کنید.

در بحث تاریخ انقضای آب معدنی آن چیزی که باید نگرانش باشید کیفیت آب نیست. پلاستیکی است که آب را با آن بسته بندی می‌کنند: معمولاً پلی اتیلن ترفتالات (PET) برای بطری‌های آب معدنی کوچک و بزرگ و پلی اتیلن سنگین (HDPE) برای بطری‌های آب سردکن ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با سر رسیدن انقضای آب معدنی یا به خصوص با قرارگیری در معرض حرارت از جمله نور خورشید و گرمای ماشین یا کامیون‌های حمل بار، این پلاستیک‌ها به درون آب نشت می‌کنند. به این ترتیب، سم درون این پلاستیک‌ها وارد آب می‌شود.

وقوع این اتفاق نه تنها بر روی مزه‌ی آب اثر می‌گذارد بلکه می‌تواند صدمات جدی به سلامت بدن وارد کند. این سم‌ها سیستم غدد درون ریز بدن را مختل می‌کنند، امری که باعث مشکلات باروری، سرطان‌های مختلف، مشکلات عصب شناختی و وارد شدن صدمه به دستگاه ایمنی بدن می‌شود. علاوه بر این، متخلخل بودن ساختار پلاستیک باعث می‌شود هر بو و چیز ناخوشایندی که در بیرون بطری وجود دارد به آب درون آن راه پیدا کند.

پس تاریخ انقضای روی بطری آب معدنی چطور سلامت ما را حفظ می‌کند؟ بسیاری از تولیدکنندگان آب معدنی یک تاریخ انقضای استاندارد ۲ ساله روی بطری می‌زنند. اما حقیقت آن است که این عدد تقریباً من درآوردی است. هیچ روش قطعی وجود ندارد که بتواند تعیین کند دقیقاً از چه زمانی آب درون بطری دیگر قابل نوشیدن نیست. با این حال، بدیهی است که هر چه بطری مدت زمان بیشتری دست به دست شود، احتمال اینکه در معرض حرارت قرار بگیرد یا به طور کلی کیفیت آن شروع به کم شدن کند، بیشتر می‌شود.

اما کیفیت آب می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. حتی یک بطری پلاستیکی تازه که ساعت‌ها در یک کامیون حمل بار گرم بوده می‌تواند مواد سمی خطرناکی را وارد آب کند، حتی اگر اول از همه به انبار فروشگاه رفته باشد. اما به طور کلی، تا زمانی که آب معدنی تان را با فاصله‌ی منطقی بعد از خرید آن بخورید، آن را طولانی مدت در معرض حرارت شدید قرار ندهید یا خیلی نزدیک شوینده‌های خانگی نگه ندارید و به محض باز کردنش آن را در یخچال بگذارید، آب معدنی تان کاملاً بی ضرر خواهد بود.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب معدنی تاریخ انقضا تاریخ انقضای آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل قهرمانی استقلال را مهرداد بزند!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدی‌پور که صبح روز سه‌شنبه به دلیل پارگی رباط صلیبی زانو باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد، در گفت‌وگوی ضبط شده با برنامه فوتبال برتر درباره مصدومیتش عنوان کرد: اتفاق واقعا بدی است. امیدوارم برای هیچ فوتبالیستی در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ ندهد.

او در مورد لحظه مصدومیتش مقابل مس رفسنجان گفت: مصدومیت در همان لحظه که برای شما اتفاق می‌افتد، احساس می‌کنید که دیگر دنیا به تهش رسیده است. وقتی تنها هستم و به آن لحظه فکر می‌کنم، می‌گویم که واقعا مسخره بود! یک مقدار به دلیل عدم تعادل روی زانوی راستم افتادم و زانوی من چرخید و آن اتفاقی که نباید، می‌افتاد.

هافبک مصدوم استقلال اضافه کرد: بچه‌های تیم ما واقعا سنگ تمام گذاشتند و تا اینجای قضیه علاوه اینکه تنهایی را احساس نکردم، بلکه حضور بچه‌ها را پررنگ‌تر از همیشه در کنارم دیدم.

مهدی‌پور یادآور شد: هواداران ما واقعا سنگ تمام گذاشتند و یک اتفاقی که برای من افتاد این بود که هواداران تیم رقیب هم خیلی با پیام‌های خود به من دلگرمی دادند.

ویدئو: 330733

هافبک آبی‌ها درباره تماس دانیال اسماعیلی‌فر، بازیکن پرسپولیس که ارتباط نزدیکی با او دارد، گفت: دانیال اگر زنگ نمی‌زد که او را می‌کُشتم. واقعا خیلی پیگیر بود.

مهدی‌پور در واکنش به اینکه دوست دارد در هفته آخر لیگ چه کسی گل قهرمانی استقلال را بزند، عنوان کرد: سوال سختی است. دوست دارم آن گل را مهرداد محمدی بزند. مهرداد بچه خوش شانسی است. در دیدار با شمس‌آذر هم اگر توپ به پای بازیکن حریف نمی‌خورد که گلر آن را می‌گرفت. هوش مهرداد بود که توپ را به پای بازیکن زد و واقعا خیلی با هوش است.

دیگر خبرها

  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟
  • پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • گل قهرمانی استقلال را مهرداد بزند!
  • مورایس: در رختکن به بازیکنان بطری جادو دادم
  • یک بطری جادو داشتیم ، بین دو نیمه تقسیم کردیم و بازی را بردیم!
  • بازیکنانم مانند بطری‌جادویی هستند / اتمسفر ورزشگاه خانگی ملوان فوق‌العاده است
  • رنگ در هر بطری آب معدنی نشانه چیست؟ (فیلم)
  • مورایس: بین نیمه به بازیکنان بطری جادویی دادیم
  • مورایس: بین ۲ نیمه یک بطری جادو میان بازیکنان تقسیم کردیم!