Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در حالی که آمریکا پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از ایران می‌خواست ابتدا به الزامات برجامی بازگردد، اما وزارت خارجه این کشور بامداد پنجشنبه از آمادگی واشنگتن برای پایبند شدن به توافق هسته‌ای خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه گفت: «گفت‌وگوها در وین دشوار خواهد بود و به دلایل مختلفی از جمله نبود اعتماد بین تهران و واشنگتن، شاهد چالش‌هایی خواهیم بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس ضمن اشاره به حرفه‌ای پیش رفتن گفت‌وگوها در وین، توضیح داد: « ما آماده‌ایم گام‌های ضروری برای بازگشت به پایبندی به برجام را برداریم، که شامل رفع تحریم‌هایی غیرمرتبط با برجام نیز می‌شود. البته من در جایگاهی نیستم که جزئیاتی از چگونه بودن آن به شما ارائه کنم».

وی با تاکید بر آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، اما اظهار داشت: «ما هیچ مشوق یکجانبه‌ای به ایران ندهیم تا به [پایبندی به تعهداتش ذیل] توافق هسته‌ای بازگردد».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، پرایس در ادامه با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نماشده علیه تهران گفت:‌ «این دولت (بایدن) متعهد است تا ایران را به دلیل جرائمی مانند نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشکی بالستیک، پاسخگو کند».

سخنگوی این وزارتخانه مدعی شد: «به دلیل همین حوزه‌هاست که از نظر استراتژی ما، بازگشت دوجانبه به برجام لازم بوده اما کافی نیست. کافی نیست زیرا ما نه تنها خواستار توافق طولانی‌تر و قوی‌تری هستیم بلکه در آینده با شرکای منطقه‌ای خود همکاری می‌کنیم تا توافق‌های تابعه برای رفع آن مشکلات را به‌دست بیاوریم».

وی با بیان اینکه برای پاسخگو کردن ایران نیازی به حصول توافق‌های بعدی در حال حاضر نیست، افزود: «زیرا ما همین الان نیز در حال انجام دادن آن هستیم».

پیش از این، یک مقام ارشد ایرانی روز گذشته به شبکه «پرس تی‌وی‌» گفت که جمهوری اسلامی تقسیم‌بندی تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا به تحریم‌های برجامی و غیربرجامی را نمی‌پذیرد.

روز سه‌شنبه دور اول هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به گفت‌وگوهای هیأت ایرانی با گروه ۱+۴ در وین اشاره و بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با هیچ طرفی از آمریکا در وین و در هیچ جای دیگری صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرپرست هیأت ایرانی در وین، با بیان اینکه ما درباره برجام هیچ مذاکره‌ای نداریم، چه برسد به فرابرجام و موضوعات دیگر، گفت: اگر اروپا علاقه‌مند به حفظ توافق و ادامه آن است، خواسته ایران که رفع کامل تحریم‌ها در یک مرحله است را اجابت کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‌سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند