Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- جانشین استاندار در ستاد استانی کرونا با بیان اینکه نظارت‌ها در بخش‌های مختلف با جدیت دنبال می‌شود، گفت: ۳۷۰ هزار خودور مشمول ممنوعیت شبانه و ورود و خروج و جریمه شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز‌، عبدالرضا قاسم‌پور بعدازظهر امروز در ستاد استانی کرونا اظهارداشت: با شروع موج سهمگین چهارم چاره‌ای جز تشدید محدودیت‌ها و بیشتر شدن نظارت‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظارت‌ها در بخش‌های مختلف با جدیت دنبال می‌شود، گفت: 370 هزار خودور مشمول ممنوعیت شبانه و ورود و خروج و جریمه شدند همچنین بسیاری از واحدهای متخلف هم تعطیل شدند.

جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود:پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای، جریمه سنگین‌تر و تعطیلی ادارات غیرضرور و دورکاری کارمندان داده شده است و در وضعیت قرمز شیراز مشاغل 2 و 3 و 4 باید تعطیل باشند و صمت باید در این زمینه اقدام کند.

قاسمپور با بیان اینکه دوباره باید همیاران سلامت را شکل دهیم، بیان کرد: مراسمات ماه رمضان در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی تعطیل است و در وضعیت زرد و آبی به تشخیص ستاد استانی گذاشته شده است همچنین طرح شهید سلیمانی با هدف غربالگری مستمر و محله‌محور اجرا می‌شود.

حالت اضطرار در تبریز اعلام شد/کدام مشاغل ‌مشمول تعطیلی دو هفتگی شدند؟انتقاد فرماندار اردستان از عدم بسته شدن بازار روز؛ شهرداری نسبت به تعطیلی اقدام کند‌آغاز محدودیت‌های کرونایی در کرمان /تعطیلی اصناف و ‌نماز جمعه ‌

عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه امروز وضع خیلی نگران‌کننده است و با موج‌های قبلی تفاوت دارد، گفت: تا امروز 207 هزار و 448 فرد مبتلا شناسایی شده و تعداد تست‌ها به 800 هزار رسیده و 3461 نفر هم فوت کردند.

وی با بیان اینکه 1654 بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که 217 نفر در بخش ویژه قرار دارند، افزود: رکورد تعداد بستری امروز با 359 نفر در 24 ساعت گذشته شکسته شد.

همتی با بیان اینکه دامنه بیماری در موج‌های قبلی 2 ماه بوده و بدترین وضعیت را در نیمه دامنه بوده است، بیان کرد: موج چهارم از 4 و 5 فرردین شروع شده و طبق تجربه تا 4 و 5 خرداد ادامه دارد؛ در موج‌های قبلی 2300 تخت آماده کره بودیم اما الان هنوز به نیمه دامنه نرسیده 1700 تخت پر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره ظرفیت بیمارستان‌ها نیز گفت: بیمارستان علی اصغر و فقیهی به عنوان بیمارستان مرجع پر شده و بیمارستان‌های نمازی، چمران و پیوند هم به عنوان کمکی در حال خدمت هستند همچنین بیمارستان خصوصی هم آماده باش هستند و باید 60  درصد از تخت‌ها به کووید اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه عمل‌های جراحی غیرضروری باید تعطیل شود و اعلام کردیم، گفت: 90 درصد از این موج ویروس جهش یافته است که سیر بالینی بیماران نشان می‌دهد در زمان کوتاه بیمار را نیازمند بستری و ای سی یو می‌کند و  این دفعه با دفعات قبل فرق دارد و گروه‌های سنی پایین‌تر را هم مبتلا می‌کند.

همتی با بیان اینکه قدرت سرایت ویروس به گونه‌ای است که بستری‌ها و مبتلایان خانوادگی شده است، افزود: درخواست تعطیلی 2 هفته‌ای شهرهای قرمز را کردیم مانند فروردین سال گذشته تا کنترل بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم حضور کودک ۲ ساله یخ زده در بیمارستان | امیرمحمد چطور در میان حیوانان وحشی زنده ماند

همشهری آنلاین - فتانه احدی: امیرمحمد کودک ۲ سال ای در کوههای سرگدار نی‌ریز، واقع در استان فارس مفقود شده و بعد از یک شبانه روز نجات یافته بود در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد. این فیلم کوتاه امیر محمد را در بیمارستان به تصویر کشیده است. پدر امیر محمد با او صحبت می‌کند و امیر محمد نیز به صحبت‌های پدر گوش می‌دهد.

کد خبر 844900 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها استان‌ فارس کودکان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • فیلم حضور کودک ۲ ساله یخ زده در بیمارستان | امیرمحمد چطور در میان حیوانان وحشی زنده ماند
  • تردد روان در جاده های فارس
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس