Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@21:35:28 GMT

تنش‌های واشنگتن و مسکو

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۲۹۳۲

در شرایطی که بحران در روابط واشنگتن و مسکو به دنبال اظهارات تند جو بایدن علیه روسیه و شخص رئیس‌جمهور این کشور ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی از احتمال تحریم و اخراج دیپلمات‌های روسی خبر داد.

وبگاه بلومبرگ به نقل از «سه منبع مطلع» گزارش داد، دولت ایالات متحده بررسی اطلاعاتی ادعای دخالت روسیه در انتخابات و انجام حملات سایبری موسوم به آمریکا در پرونده ادعایی «سولار ویندز» را به اتمام رسانده و احتمالا به زودی اقدامات تلافی جویانه خود را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع آگاه آمریکایی، «اقدامات احتمالی می‌تواند شامل اعمال تحریم‌ها و اخراج ماموران اطلاعاتی روسیه در آمریکا که با پوشش دیپلماتیک مشغول به کار هستند، باشد».

طبق گزارش بلومبرگ، قرار بوده که مقام‌های ارشد دولت جو بایدن روز چهارشنبه (دیروز به وقت محلی واشنگتن) درباره اقدامات مد نظر علیه روسیه دیدار و رایزنی کنند.

این وبگاه آمریکایی همچنین خبر داد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و مشاوران ارشد او در حال حاضر باید «تنبیه سخت» روسیه از یک سو و جلب حمایت مسکو در پرونده‌هایی از قبیل احیای برجام، از سرگیری مذاکرات توافقات کنترل تسلیحاتی و مقابله با تغییرات اقلیمی را مورد بررسی قرار دهند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده که حملات سایبری علیه آمریکا در پرونده موسوم به «سولار ویندز»، توسط یک عامل احتمالا با منشا روسی انجام شده بود.

مقام‌های روسیه بارها اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا و حملات سایبری به این کشور را رد کرده‌اند.

در واپسین روزهای ۱۳۹۹ اظهارات تند جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا علیه روسیه و «قاتل» خواندن رئیس‌جمهور این کشور باعث شد مسکو «آناتولی آنتونوف» سفیر خود را از واشنگتن فرابخواند و او همچنان به آمریکا برنگشته است.

 سفیر روسیه در آمریکا اخیرا بعد از بازگشت به کشورش گفته بود که روابط مسکو با واشنگتن در عمیق‌ترین بحران خود غرق شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: واشنگتن مسکو جو بایدن روسیه رئیس جمهور روسیه مسکو واشنگتن رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، رییس جمهور آمریکا مدعی شد که تامین مالی جدید رژیم صهیونیستی به مردم غزه کمک می کند.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی واهی مدعی شد که آمریکا ماه هاست که برای رساندن کمک به غزه کار کرده و قانون مصوب دیروز یک میلیارد دلار به نوار غزه کمک می کند.

بایدن مدعی شد: قانونی که به تازگی امضا کردم کمک های بیشتری به مردم غزه ارائه خواهد کرد. قانون تصویب شده کنگره همچنین از اسرائیل حمایت می کند واین بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل اراده و توانایی برای پیروزی می دهد.

رییس جمهور آمریکا یادآور شد که کمک های موجود در قانون جدید به حمایت از پدافند هوایی رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد.

به گفته بایدن، ارسال کمک ها به اوکراین و اراضی اشغالی ظرف چند ساعت آینده آغاز خواهد شد و این کار مستقیماً به نفع امنیت ملی آمریکا است.

بایدن در ادامه ادعاهایش آورد که اوکراین نیمی از زمین های تصرف شده از سوی روسیه پس گرفته است.

رییس جمهور آمریکا بار دیگر ادعای بی اساس حمایت ایران و کره شمالی از روسیه را مطرح کرد.

به ادعای بایدن، ارسال کمک به اوکراین برای تضمین امنیت این کشور و اروپا ضروری است.

رییس جمهور آمریکا گفت: همه ما در مقابل دیکتاتوری پوتین ایستاده‌ایم و اقدامات پوتین ما را بر آن داشت تا از اوکراین حمایت کنیم.

سنای آمریکا دیروز در دویستمین روز جنگ در غزه، بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری این کشور به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

کد خبر 6088061

دیگر خبرها

  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم