Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@20:11:24 GMT

حکم اعدام ۳ ایرانی در اندونزی با جوخه آتش

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۲۹۶۰

حکم اعدام ۳ ایرانی در اندونزی با جوخه آتش

 

به گزارش تابناک به نقل از رکنا، دادستانی اندونزی می‌گوید دادگاهی در استان جاوه غربی، برای بیش از ۱۰ عضو یک باند قاچاق مواد مخدر از جمله یک زوج ایرانی حکم اعدام صادر کرده است.

به گفته مقام‌های دادستانی اندونزی، در این پرونده برای ۱۳ نفر شامل ۳ ایرانی، یک پاکستانی و ۹ تبعه اندونزی حکم اعدام با جوخه آتش صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد متهم به قاچاق ۴۰۰ کیلوگرم متامفتامین بودند.

بامبنگ یونیانتو دادستان سوکابومی گفت حسین سالاری رشید، تبعه ایران، سردسته این گروه بوده است: "چهار خارجی در این گروه هستند و در میان آن‌ها رشید طراح اصلی این عملیات قاچاق بود. او و همسرش هر دو به اعدام محکوم شده‌اند. "

حکم این افراد عصر روز سه‌شنبه ۶ آوریل (۱۷ فروردین) در دادگاهی در شهر سوکابومی و در یک جلسه مجازی صادر شده است.

اعضای این باند ژوئن سال پیش دستگیر شده بودند.

به گفته عفو بین‌الملل محکومیت این تعداد متهم به اعدام در یک پرونده قاچاق مواد مخدر در اندونزی سابقه نداشته است.

عفو بین‌الملل می‌گوید با این حکم تعداد کسانی که در سال ۲۰۲۱ در اندونزی به اعدام محکوم شده‌اند به ۳۰ نفر رسیده که چند خارجی هم در میان آن‌ها هستند. بیشتر احکام مرگ به قاچاق مواد مخدر مربوط است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی جاوه حکم اعدام مواد مخدر اعمال ماه شعبان نشست وین کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: با نظارت و همکاری تمامی ارکان مبارزه با مواد مخدر استان و حمایت دستگاه قضائی هیچ مرکز اقامتی ترک اعتیاد غیر مجازی در استان وجود ندارد.

وی افزود: در سال جاری شدت برخورد و کنترل با عوامل تولید و توزیع مواد مخدر بیشتر خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: اجرای طرح‌های امید و مهرانه با هدف بازگشت به زندگی عادی بهبود یافتگان و حمایت‌های اجتماعی از خانواده آنان به عنوان یکی از ضروری‌ترین اقدامات این شورا در سال جاری بود.

وی یادآور شد: با همت خیران پروژه بهسازی و توسعه مرکز ماده ۱۶ گرگان بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

زنگانه با اشاره به افتتاح مرکز نگهداری معتادان متجاهر شرق استان در هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: احداث و تجهیز این مرکز تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت داشته که با همکاری تمام اعضای شورا به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: از دستگاه قضائی می‌خواهیم تا با کسانی که در امر مبارزه با مواد مخدر خلل ایجاد می‌کنند قاطعانه برخورد کند.

استاندار گلستان گفت: تنها مرکز ماده ۴۲ معتادین استان به جهت سرعت بخشیدن به احداث آن فاز بندی شده که با تقسیم کار فاز نخست آن امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: علاوه بر طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) طرح یاریگران دانش آموزی نیز در گلستان اجرا شده و دفتر مرکزی آن در گرگان افتتاح می‌شود.

کد خبر 6085381

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد