Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:04:02 GMT

نهضت مدرسه سازی در یزد رو به گسترش است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۳۰۴۹

نهضت مدرسه سازی در یزد رو به گسترش است

جواد ذاکر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با  قدردانی از خیران استان  افزود: به همت افراد نیک اندیش  ساخت واحدهای آموزشی در مناطق مختلف ۱۰ شهرستان  استان در حال انجام است. 

وی با اشاره به سفر سه شنبه هفته جاری محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و همچنین مهرالله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به یزد اظهارکرد: آقای رخشانی مهر با سفر به تفت و میبد از تعدادی طرح ها و فضاهای آموزشی در دست ساخت در این ۲ شهرستان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 ذاکر در مورد دستاوردهای این سفر اضافه کرد: در این بازدیدها مقرر شد برای استفاده از فضاهای نیمه تمامی که بعضا مدت زمان زیادی از ساخت آنها گذشته چاره اندیشی شود تا زودتر به اتمام برسند. 

مدیرکل نوسازی مدارس یزد در ادامه از ساخت طرح توسعه یک مدرسه خیری در روستای همت آباد تفت خبر داد و اظهارکرد: نکته حایز اهمیت این است که هزینه مراسم ترحیم پدر خیر صرف مدرسه سازی شد که می تواند الگوی مناسبی برای امور خیریه در استان و حتی دیگر مناطق کشور باشد.
وی ادامه داد: همچنین بلا استفاده  ماندن مدارس در برخی روستاها، پیگیری راهکار مناسب برای استفاده بهتر و یا تغییر کاربری این فضاها در سفر رییس سازمان نوسازی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته ذاکر، در سفر رخشانی مهر به میبد در دیدار با تعدادی از مسوولان شهرستان از هنرستان خیری دکتر یاسایی بازدید و مقرر شد برای بهره برداری سریعتر از آن ، سالن ها با اولویت بندی تکمیل شود. 

وی با اشاره به بهره برداری از  ۲۷ طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف استان همزمان از طریق ویدیو کنفرانس  با حضور وزیر آموزش و پرورش افزود: مهمترین این طرح ها مدرسه خیری پوررضایی با ۱۸ کلاس درس ،مدرسه شاهد زارع شاهی با ۱۲ کلاس درس ، دبیرستان پروفسور حسابی با ۱۸ کلاس درس و مجموعه ورزشی یادگار سومین شهید محراب آیت الله محمدصدوقی ویژه دانش آموزان استثنایی است.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه ها ۱۵۵ کلاس درس و ۳۴ هزار مترمربع زیربنا به فضاهای آموزشی استان اضافه و افزون بر۱۳۶ میلیارد تومان برای بهره برداری از این کلاس و دیگر طرح ها و واحدها هزینه شد.
مدیرکل نوسازی مدارس  یزد با اشاره به جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان حاجی میزرایی هم گفت: در این جلسه در مورد مشکلات درمانگاه فرهنگیان بحث و تبادل نظر و در نهایت مقرر شد با مشارکت خیران و وزارتخانه ، مشکل مجوز و اعتبار این مجموعه رفع شود تا ظرف چند ماه آینده بخش عمل جراحی محدود آن آماده بهره برداری شود.
وی با اشاره به اینکه خیران استان یزد نقش بسیار مهمی در امر مدرسه سازی دارند، افزود: این موضوع مورد توجه وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز قرار گرفت.

در حال حاضر ۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی در استان یزد به دلیل شیوع کرونا از اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون از طریق شبکه آموزشی شاد مشغول به تحصیل هستند.

یزد از استان های پیشتاز ساخت مدارس خیری است

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس روز سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۲۷ طرح آموزشی، پرورشی و فرهنگی در یزد با اشاره به مشارکت خوب خیران یزد در تامین و ساخت فضاهای آموزشی اظهار کرد که این استان در این زمینه از مناطق پیشتاز ایران در مدرسه سازی است.

 رخشانی مهر افزود: مدرسه سازی باقیات صالحات است و  ضمن قدردانی از خیران، حمایت‌های استاندار یزد و مسوولان محلی از جمله حمایت‌های ویژه سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم به دلیل قرار دادن بخشی از اعتبار در اختیارش  به مدرسه سازی تشکر کرد. 

یزد نیازمند احداث فضاهای آموزشی بیشتری است  

همچنین استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است، گفت: در برخی مدارس  این استان دانش آموزانی از  ۱۸ استان کشور در حال تحصیل هستند. 

 محمدعلی طالبی با قدردانی از خیران استان افزود: در سه ماه گذشته ساخت ۱۰ باب مدرسه خیری آغاز شد که این امر نشان از مشارکت خوب خیران دارد و هم نشان دهنده مشکلات جدی استان در زمینه فضاهای آموزشی است.

استاندار یزد با بیان اینکه در بافت های جدید شهر یزد کمتر مدرسه ساخته شد تصریح کرد: بیشتر مدارس در بافت های تاریخی قرار دارد که در این بافت ها جمعیت ساکن چندانی وجود ندارد و با توجه به مهاجرپذیری استان، نیازمند توجه جدی‌تری در زمینه احداث فضاهای آموزشی است  زیرا این پدیده مشکلات و کمبودهای آموزشی را یکی پس از دیگری هویدا می کند.

یزد نیاز به ۴۲۰ کلاس درس دارد 

 مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس یزد هم  گفته بود که  این استان  در حال حاضر به ۴۲۰ کلاس درس  و در سال ۱۴۰۵ خورشیدی به ۲ هزار و ۱۰۰ کلاس درس نیاز دارد. 

ذاکر افزود: ساخت فضاهای آموزشی از گذشته دور در اولویت کار خیران قرار داشت، وجود مدارس خیری ساز با قدمت بیش از  ۱۰۰ سال نشان از اهمیت این موضوع برای مردم استان دارد.

وی اظهار کرد: نیمی از مدارس استان یزد از طرف خیران ساخته شد.

ذاکر ادامه داد: سرانه آموزشی استان  در حال حاضر ۸.۴۵ مترمربع است که این عدد  بالاترین سرانه دانش آموزی کشور است اما نگهداری و مرمت این فضاها نیز نیازمند تدبیر و اعتبار خاص است.

 

برچسب‌ها مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور یزد خیران مدرسه ساز مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور یزد مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور یزد خیران مدرسه ساز مدرسه سازی اخبار کنکور توسعه و تجهیز مدارس رییس سازمان نوسازی وزیر آموزش و پرورش فضاهای آموزشی بهره برداری مدرسه سازی رخشانی مهر کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی

عباسی در بازدید از مدارس نیمه تمام یامچی گفت: در سطح شهرستان مرند و یامچی ۱۶ پروژه مدرسه سازی در حال انجام است که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در مراحل تکمیل ودر سال تحصیلی جدید بیشتر این مدارس با کمک خیرین و نوسازی استان تکمیل و افتتاح خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • احداث ۱۸۰۰ کلاس درس با جذب ۱۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند
  • فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی