Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@14:36:48 GMT

ماشین‌سازی پارس در ‌گچساران احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۳۲۸۶

ماشین‌سازی پارس در ‌گچساران احیا می‌شود

گروه استان‌ها_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احیای کارخانه ماشین‌سازی پارس در ‌گچساران خبر داد و گفت: مقرر شد ‌شرکت شستا علاوه بر تامین نیاز این صنایع از طریق استان‌های دیگر بازاریابی لازم را انجام دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری در نشست با شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:از جمله موارد مورد بحث تسهیل گری در استفاده از ظرفیت ماده 56 قانون الحاق مواردی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت برای کمک به زیر ساخت‌های استان در حوزه راه ها و سدها  بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: همچنین تامین تسهیلات بانکی و استفاده از ظرفیت سازمان های توسعه ای وابسته به آن وزارت خانه جهت کمک به افزایش تولید و ایجاد اشتغال در راستای کاهش نرخ بیکاری، ایجاد و تکمیل طرح هایی در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی و همچنین مراکز ورزشی و تفریحی جهت رفاه حال کارگران مورد پیگیری است.

کلانتری ابراز کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که قول اجرا داده شده بود ایجاد گاوداری صنعتی 6000 راسی به ارزش 500 میلیارد تومان است که تاکنون دو نقطه در شهرستان جدید التأسیس مارگون شناسایی شده و کارشناسان مشغول بررسی مسائل فنی هستند که در صورت تایید مکان، امکان اجرای این طرح در آن شهرستان فراهم خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به تخصیص بیش از 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل بانک‌های عامل وابسته به آن وزارت‌خانه، تخصیص 120 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی و عشایری به استان علاوه بر تخصیص سهمیه و همچنین اعلام آمادگی بانک رفاه کشور جهت مشارکت با پروژه‌های اقتصادی استان تاکنون اقدامات مهمی از سوی استان انجام شد.

 وی افزود: این اقدامات از جمله تامین تسهیلات برای شرکت تعاونی تولید خوراک آبزیان و فرآوری و بسته بندی ماهی به ارزش 127 میلیارد تومان است که بانک توسعه تعاون در حال پیگیری موضوع از طریق بانک توسعه تعاون کشور جهت چگونگی تامین تسهیلات و همچنین زمینه مشارکت با بانک رفاه به منظور اجرای این طرح است.

کلانتری با بیان اینکه ایجاد سردخانه و توسعه بازارچه صنایع دستی یکی دیگر از پروژه‌های مهم حوزه اقتصادی استان خواهد بود، عنوان کرد: در این خصوص تسهیلات به میزان 90 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و براساس پیگیری های انجام شده مقرر شد، تیمی از سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور شامل معاون فنی و بازرگانی آن سازمان جهت هماهنگی و چگونگی اجرای طرح‌های فوق حداکثر تا هفته آینده در استان حضور  یابند.

وی گفت: باتوجه به اعلام آمادگی بانک رفاه کارگران جهت تامین مالی برای حداقل دو پروژه در سطح استان، تاکنون یک طرح توسعه مربوط به شرکت سینره با حجم سرمایه گذاری 70 میلیارد تومان به بانک رفاه کشور معرفی شده است.

کلانتری با بیان اینکه از خصوصیات مهم این طرح استفاده از ظرفیت سوله بلااستفاده در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج با متراژ 3 هزار و 500 متر مربع زیر بنا و در زمینی به وسعت یک هکتار است، افزود: در صورت راه اندازی این طرح امکان تولید مواد اولیه شوینده ها در سطح استان به منظور تکمیل حلقه‌های زنجیره‌ی تولید، تأمین مواد اولیه سایر کارخانه‌جات کشور و همچنین صادرات این محصولات فراهم می‌شود.

فیلم| مسئولان محترم؛ مشارکت اقتصادی کم شده، نه نرخ بیکاریمانع‌تراشی بر سر راه تولید در نقده؛ 2000کشاورز از کار بیکار شدند + فیلمنماینده ولی‌فقیه در کرمانشاه از بیکاری و گرانی در این استان انتقاد کرد

وی ابراز داشت: از طرفی با راه‌اندازی این طرح از خروج 5 میلیون دلار ارز که توسط شرکت سینره سالانه هزینه می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

استاندار با اشاره به اینکه تعداد 29 طرح تعاونی به مبلغ 42 میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون معرفی شدند، اظهار داشت: بانک عامل در حال بررسی مدارک متقاضیان است.

کلانتری به احیاء واحد راکد صنعتی در شهرستان گچساران با عنوان ماشین‌سازی پارس وابسته به شستا اشاره کرد و گفت: جلسات مختلفی با حضور مدیرعامل شرکت در گچساران و شرکت های پتروشیمی استان برگزار و مقرر شد که شرکت علاوه بر تامین نیاز این صنایع از طریق استان‌های دیگر بازاریابی لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال قرار بود هر فرمانداری 3 طرح کلیدی به وزارتخانه ارسال نماید که طرح ها از سوی فرمانداری‌ها اخذ شده و در حال بررسی فنی جهت انعکاس به معاونت اشتغال وزارت متبوع است.

استاندار از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا عملیات اجرایی پروژه ها حداکثر تا یک ماه آینده آغاز شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کار وزارت کار میلیارد تومان بانک رفاه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا سال ۱۴۰۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «محمدحسین متجلی» با بیان اینکه به‌منظور حفظ و نگهداشت تولید گاز کشور، طرح‌هایی در مأموریت نفت و گاز پارس تعریف شده است، گفت: مرحله نخست طرح توسعه میدان گازی کیش در حال اجراست و تاکنون چهار حلقه چاه این میدان از سوی شرکت ملی حفاری ایران تکمیل شده و آماده تولید است.

  وی با بیان اینکه مناقصه خرید خط لوله این میدان گازی در حال انجام است، اظهار کرد: همچنین مباحث مرتبط با شرکت تأسیسات دریایی در حال اخذ مجوز‌های لازم است.   مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به طرح توسعه میدان گازی مشترک فرزاد B گفت: اکنون مطالعات طراحی پایه توسعه این میدان مشترک در حال انجام است و پیمانکار آن نیز شرکت پتروپارس خواهد بود که جکت این میدان از سوی شرکت تأسیسات دریایی ساخته می‌شود.    متجلی بیان کرد: میدان بعدی در افزایش تولید گاز، میدان گازی پارس شمالی است که مطالعات طراحی پایه برای فاز یک در مراحل نهایی است و در حال انجام مناقصه برای ساخت جکت این میدان هستیم، همچنین برای دیگر بخش‌ها مانند حفاری و خط لوله، بسته‌های مناقصه آماده شده و سال آینده این مناقصه به نتیجه خواهد رسید.    وی به طرح توسعه میدان گازی بلال اشاره کرد و افزود: بسته‌های مختلف برای توسعه این میدان نهایی شده و تنها بسته تأمین خط لوله باقی مانده که مناقصه آن از سوی شرکت پتروپارس به‌عنوان پیمانکار اصلی این فاز برگزار می‌شود.   مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه در فاز ۱۱ پارس جنوبی و روی سکوی ۱۱ B چهار چاه تکمیل شده و تولید گاز از آن در جریان است، گفت: با تکمیل حفاری چاه پنجم، به‌زودی این چاه عملیاتی می‌شود و عملیات حفاری چاه ششم را آغاز می‌کنیم.   متجلی ادامه داد: برای سکوی ۱۱ A نیز مباحث مختلف مانند نصب جکت در حال انجام است و حفاری روی این موقعیت فرآیند مناقصه را در پتروپارس می‌گذراند. سکو‌های ۱۱ A و B به‌صورت قرارداد آی‌پی‌سی و با سرمایه‌گذاری پتروپاس در حال انجام است.   وی با بیان اینکه با اجرای گام نخست طرح‌های توسعه‌ای در چهار میدان گازی، تا پایان سال ۱۴۰۶ تولید روزانه گاز کشور معادل بیش از پنج فاز استاندارد پارس جنوبی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: ظرفیت هر فاز پارس جنوبی ۲۸ میلیون مترمکعب در روز است و با این حساب ۱۵۰ میلیون مترمکعب در روز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد.   مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر اینکه افزایش تولید گاز از مرحله اول طرح توسعه میدان پارس شمالی ۲۸ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود، گفت: از میدان مشترک فرزاد B نیز روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز تولید خواهد شد.   متجلی افزود: تولید در فاز نخست میدان گازی کیش نیز معادل سه فاز استاندارد پارس جنوبی خواهد بود و روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در گام نخست از میدان بلال تولید می‌شود.   وی ادامه داد: در مجموع با اجرای کامل طرح‌های توسعه‌ای در شرکت نفت و گاز پارس، معادل ۱۳ فاز استاندارد پارس جنوبی به تولید گاز کشور افزوده می‌شود.    مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه ردیف نخست پایانه جاسک آماده بهره‌برداری است، گفت: آن بخشی که مربوط به شرکت نفت و گاز پارس است پیشرفت خوبی داشته و آماده دریافت نفت خام از خط لوله نفت خام گوره - جاسک خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • بازدید مدیرعامل پارس خودرو از خطوط تولید
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته
  • افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا ۱۴۰۶
  • کالاهای موردنیاز پارس جنوبی از تولیدکنندگان استان بوشهر تامین شود
  • افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا سال ۱۴۰۶
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان ۱۴۰۲ به ۲۵٫۶ درصد کاهش یافت