Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@11:08:07 GMT

۳ رکورد ارزشمند در فولاد تاراز کسب شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۳۳۰۰

۳ رکورد ارزشمند در فولاد تاراز کسب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، صنعت فولاد یکی از صنایع کلیدی و اصطلاحاً مادر محسوب می‌شود که گسترش و تقویت آن بی شک زمینه ساز رشد اقتصادی کشورها خواهد بود. برای مثال چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود و تا ۱۰ سال آینده بر قله اقتصاد جهانی خواهد ایستاد، تولید بیش از نیمی از فولاد جهان (۵۳ درصد) را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی اهمیت تولید در رشد اقتصادی کشور باعث شده تا رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر با شعارهایی اقتصاد و تولید را در کشور بهبود بخشند. در همین راستا شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه تولیدات غیرنفتی در تلاش است تا با وجود همه مشکلات تولیدی اعم از تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا علیه ایران، تولید را در حوزه کلیدی فولاد قوت بخشد و به سهم خود چرخ اقتصاد را با سرعت بیشتری به حرکت درآورد.

یکی از اقدامات این هلدینگ اقتصادی، هدایت شرکت‌های زیرمجموعه در راستای تحقق جهش تولید، حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی است. در همین راستا شرکت فولاد تاراز یکی از این شرکت‌های زیر مجموعه با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌های فولاد مبارکه موفق به ثبت چند رکورد ارزشمند شده است. رکوردهایی که نقش مؤثری در تأمین مواد اولیه و رسیدن به خودکفایی در لوازم خانگی در کشور داشته است.

رشد ۱۵.۴ درصدی تولید؛ رکورد تاراز در سال ۹۹

سعید رشیدی، مدیرعامل فولاد تاراز، در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: شرکت فولاد تاراز توانست با تولید بیش از ۱۷۳ هزار و ۱۰۶ تن ورق گالوانیزه در سال ۱۳۹۹ و رشد ۱۵.۴ درصدی تولید نسبت به سال ۹۸ (۱۵۰ هزار و ۸۶ تن) رکورد ارزشمندی را به ثبت رساند.

وی افزود: همچنین کسب رکورد ۹۹/۸۶ درصد محصول با کیفیت و فاقد عیب همزمان با بالاترین رکورد تولید ماهیانه به میزان ۱۸ هزار و ۵۴۹ تن با ترکیب ابعادی مختلف، از دیگر افتخارات این شرکت است.

مدیرعامل فولاد تاراز تصریح کرد: رکورد سالیانه حمل محصولات نیز بیش از ۱۷۳ هزار تن بوده که نسبت به سال ۹۸ (۱۵۲ هزار تن) ۱۵ درصد رشد داشته است.

شایان ذکر است شرکت فولاد تاراز تولید ورق گالوانیزه با پوشش‌های خاص را برعهده دارد که قابلیت مقامت در برابر خوردگی، فرم پذیری بالا، رنگ پذیری مناسب، بازرسی آسان و عملیات جوشکاری را دارد. عمده مصارف این ورق نیز در قطعات لوازم خانگی مانند یخچال، بخاری، ماشین لباسشویی، کولر، مایکرو ویو، ناودان‌ها و لوله‌ها، سازه‌های فضایی و انبارها، سقف‌های فلزی، نیروگاه‌ها، قطعات خودرو، اگزوز، مخازن ذخیره آب و کابینت آشپزخانه و … است. لذا می‌توان گفت ورق‌های تولیدی گروه فولاد مبارکه، از اصلی‌ترین مواد خام مورد نیاز برای تولید این محصولات در کشور است.

کد خبر 5184621

منبع: مهر

کلیدواژه: فولاد مبارکه ثبت رکورد شعار سال لوازم خانگی بازرگانی استانها جهش تولید ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان اردبیل شهرستان کرج واکسن کرونا فولاد مبارکه فولاد تاراز شرکت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تلاش صلح یاران در حل و فصل اختلافات و ایجاد صلح و سازش قابل تقدیر است، چراکه نتیجه این زحمات ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی در همایش ملی ستاد صبر کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۶۱۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان شده است، اظهار کرد: اگر فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود، معضل اطاله دادرسی و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از رسیدگی‌های قضائی به صورت ملموسی کاهش خواهد یافت.

وی عمل صلح یاران را ارزشمند دانست و افزود: تلاش صلح یاران در حل و فصل اختلافات و ایجاد صلح و سازش قابل تقدیر است، چراکه نتیجه این زحمات ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی است.

در ادامه یزدان فلاح، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه در سخنانی خاطرنشان کرد: حضور فعال صلح یاران در افزایش کارآمدی دستگاه قضائی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری نقش اساسی دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۱ فقره پرونده قتل عمد به سازش رسید و در فروردین سال جاری نیز شش پرونده قتل عمد به سازش رسیده است که دو مورد آن نهایی شده و امروز به صورت نمادین مراسم آن انجام خواهد شد.

رئیس شورای توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه ادامه داد: اهتمام در مشارکت بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل دعاوی و نزاع و قتل و حضور حداکثری در مساجد با تشکیل کانون‌های ستاد صبر از جمله محورهای فعالیت معاونت حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه است.

کد خبر 745622

دیگر خبرها

  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد