Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: گروه کاری مشترکی بین دو نیروهای مسلح ایران و تاجیکستان ایجاد می‌شود و این کارگروه آینده روابط نظامی و دفاعی دو کشور را ترسیم و برنامه ریزی می‌کند.

سپهبد «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع کشور تاجیکستان، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه مناسبات نظامی دفاعی در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی، آموزشی، امنیتی از جمله محورهای کلان این دیدار است.

وزیر دفاع کشور تاجیکستان روز سه‌شنبه در راس هیئت نظامی وارد ایران شد و با وزیر دفاع کشورمان دیدار کرد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران در خصوص توافقات دیدار با وزیر دفاع جمهوری تاجیکستان، گفت: با آغاز فصل بهار میزبان وزیر دفاع کشور دوست و همسایه جمهوری تاجیکستان بودیم؛  در این سفر پایه‌های توسعه روابط نظامی دو کشور گذاشته شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا گروه کاری مشترکی بین دو نیروهای مسلح ۲ کشور ایجاد شود و این کارگروه آینده روابط نظامی و دفاعی دو کشور را ترسیم و برنامه ریزی کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: وزیر دفاع تاجیکستان با هیئت همراه از مجموعه‌های صنایع دفاعی کشور ما بازدید داشتند و در نشست امروز هم در خصوص گروه‌های کاری مختلف در حوزه نظامی از جمله همکاری‌های آموزشی و ... مذاکره شد.

باقری گفت: قطعا همکاری ۲ نیروی مسلح ایران و تاجیکستان در ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و توسعه نیروهای مسلح تاجیکستان و استفاده از تجارب دو کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت و این سفر سرآغاز توسعه روابط نظامی و دفاعی بین دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور، گفت: کشور تاجیکستان فارس زبان و دارای فرهنگ تاریخ و دین مشترکی با کشور ما است و ان شاالله بهار طبیعت با بهار توسعه نظامی دو کشور همراه خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سرلشکر باقری نیروهای مسلح ایران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وزیر دفاع کشور نظامی و دفاعی روابط نظامی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است

ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است