Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:42:44 GMT

ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در میاندوآب تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۳۴۷۸

ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در میاندوآب تکمیل شد

سهراب حیدری روز پنج‌شنبه در جلسه اضطراری ستاد مبارزه و مدیریت کرونا در میاندوآب با بیان اینکه در آبان ماه سال گذشته نیز به دلیل افزایش بیماران کرونایی ظرفیت بیمارستان عباسی پر شده بود، اظهار داشت: اکنون نیز ظرفیت این بیمارستان با ۱۱۰ بیمار تکمیل شده و علاوه بر آنکه آی‌سی‌یو های بیمارستان عباسی کاملا تکمیل شده، حتی تخت و ونتیلاتورهای اکسترا نیز به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمودار وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان از حالت پلکانی خارج و به سرعت سیر صعودی و عمودی بخود گرفته است افزود: هم اکنون ۸۰ تخت بخش ایزوله تنفسی نیز در بیمارستان عباسی پر شده است و در صورت ادامه مراجعه کنندگان بدحال مبتلا به کرونا تخت خالی وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ بیان کرد: با ادامه بحران کرونا و تکمیل تخت در بیمارستان عباسی، پیش‌بینی می‌شود فاز اول بیمارستان حضرت فاطمه (س) نیز به بیماران کرونایی اختصاص یابد.

بر حسب دستور اکید ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از عاملان برگزاری یک مراسم عروسی چند روز پیش در این شهرستان که حدود ۴۰ نفر را به کرونا مبتلا کرد شکایت می شودحیدری با اشاره به اینکه هر گونه تجمع انسانی تهدید علیه سلامت محسوب و به شدت با آن برخورد خواهد شد، گفت: بر حسب دستور اکید ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و پیگیری‌های لازم پیش بینی شده است شکایتی علیه عاملان برگزاری مراسم عروسی چند روز پیش در این شهرستان که حدود ۴۰ نفر را به کرونا مبتلا کرد انجام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز شهرستان، به جز مشاغل گروه یک تمامی مشاغل تعطیل است، اظهار داشت: همچنین ورودی و خروجی‌های شهرستان و برگه‌های تردد به جدیت کنترل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی اداره‌ها و سازمان‌های مرتبط در آماده باش کاملا باشند، ادامه داد: ضمن اینکه اتحادیه‌های صنفی باید همکاری های لازم را داشته باشند، بازارهای دواب، تمامی سالن‌های ورزشی و آموزشی تعطیل هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با بیان اینکه نمایشگاه‌های اتومبیل در تمامی نقاط شهرستان باید تعطیل شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد فوتی‌های شهرستان در چند روز آینده افزایش یابد.

در شرایط بحرانی بیماری کووید- ۱۹ در شهرستان میاندواب قرار داریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه اظهار داشت: در شرایط بحرانی بیماری کووید- ۱۹ قرار داریم و اگر برای بهبود شرایط فعلی حساسیت لازم و اقدامات موثر انجام نشود باید منتظر شرایط بسیار حادتری باشیم.

صمد اکبری با بیان اینکه برای گذر از این شرایط نیازمند همدلی و هم افزایی میان تمامی آحاد جامعه هستیم، افزود: هرچند این شرایط بسیاری از مردم و صاحبان مشاغل را با مشکلات معیشتی مواجه خواهد ساخت ولی برای مهار و فروکش شدن بیماری همه باید مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت بازارهای دواب تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا است، افزود: طبق مصوبات ستاد در شرایط قرمز کرونایی فعالیت تمامی بازارهای دواب و تمامی مشاغل به غیر از مشاغل گروه یک شامل فروشگاه‌های مواد غذایی، بهداشتی و درمانی و ملزومات زندگی و خدمات ضروری متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اغلب مبتلایانی که در مراسم‌ ترحیم و جشن‌های عروسی حضور داشته اند مبتلا شده اند، از مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان از حضور در چنین مراسم هایی خودداری کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب‌ اظهار داشت: مجوز تردد بین شهری فقط برای موارد خاص پزشکی و موارد مشخص شده در مصوبات ستاد صادر می شود و در مبادی ورودی و خروجی نیز مستندات دریافت مجوز تردد کنترل خواهد شد و به همین منظور شهروندان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

افزایش آمار ابتلا و فوتی ها با توجه به شرایط حاکم دور از انتظار نیست و باید تمامی دستگاه های اجرایی در آمادگی کامل باشنداکبری یادآور شد: افزایش آمار ابتلا و فوتی ها با توجه به شرایط حاکم دور از انتظار نیست و باید تمامی دستگاه های اجرایی در آمادگی کامل باشند.

به گزارش ایرنا، تغییر وضعیت کرونا از زرد به نارنجی در میاندوآب باعث شده تا هر روز آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی با حضور در سطح شهر آژیر خطر را به صدا در آورده و مردم را نسبت به استفاده از ماسک و ماندن در خانه و پرهیز از حضور در تجمع‌ها دعوت کنند.

میاندوآب پنجمین شهر دارای بیشترین فوتی بر اثر کرونا در آذربایجان غربی است به طوری که تاکنون ۳۰۷ نفر در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و به عنوان سومین شهرستان پرجمعیت استان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله اجتماعی پروتکلهای بهداشتی میاندوآب بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله اجتماعی پروتکلهای بهداشتی ویروس کرونا فاصله اجتماعی پروتکلهای بهداشتی میاندوآب بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور بیمارستان عباسی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به آلزایمر و دمانس

محمد اسماعیل کاملی در خصوص بیمه شدگان مبتلا به بیماری‌های آلزایمر و دمانس، اظهار داشت: این بیماران همانند سایر بیمه شدگان سازمان از پوشش بسته پایه بهره مند می‌باشند، البته برای این بیماران در حال حاضر ردیف اختصاصی در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج وجود ندارد؛ اما در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج یک ردیف مشترک تحت عنوان گروه اختلالات مزمن روان تعریف شده است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مبتلا به آلزایمر و دمانس نیز می‌توانند از مزایای مازاد بر بیمه پایه بسته این ردیف از جمله برخی خدمات پزشکی و توانبخشی با رعایت ضوابط مربوطه بهره‌مند شوند، همچنین امکان بهره مندی این بیماران از مزایای مساعدت‌های موردی موضوع تبصره ذیل ماده ۹ اساس نامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز فراهم است.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • بسته بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به آلزایمر و دمانس