Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را مهمترین دلیل افزایش ابتلا و بستری بیماران کووید 19 در کشور و مواجه شدن با موج جدید این بیماری در بسیاری از استانها و شهرستانها دانست و گفت: بهترین و موثرترین راه مقابله و مهار این پاندمی همچنان رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع و تردد غیر ضروری و دورهمی‌ها است و همه مردم باید این موارد به طور کامل و دقیق رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا عصر پنج شنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه، روسای کمیته‌های بهداشت و درمان، امنیتی – اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری در کشور، وضعیت رنگ‌بندی شهرها و استانها و همچنین اقدامات انجام شده و اعمال محدودیت‌ها و تقویت نظارت‌ها بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها برای کنترل و مهار موج جدید کرونا در کشور ارائه کردند.
در این جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهادهای قرارگاه عملیاتی این ستاد را مورد بحث و بررسی قرار دادند. بر اساس این پیشنهادها، ستادهای استانی در مراکز و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی موظفند مطابق طرح مدیریت هوشمند، کلیه محدودیت‌های لازم را در بخش‌های اصناف، ترددها و نحوه حضور کارمندان در ادارات به دقت اعمال و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز نظارت‌های لازم را انجام دهند.همچنین همه استان‌ها در هر وضعیتی که قرار دارند موظف به رعایت و اجرای همه شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم هستند. 
در عین حال کمیته عالی نظارت با محوریت و مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست نظارت دقیق را بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال و افرادی که الزمات قانونی در این خصوص را رعایت نمی‌کنند برای برخورد به مراجع ذیربط معرفی کند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست افرادی را که تست آنها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند برای اعمال مجازات به مراجع قانونی معرفی کند. 
براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ظرفیت نیروها و تجهیزات، ضمن کنترل دقیق تر فرودگاه‌ها و پایانه‌های پرتردد مرزی و تسهیل در رفت و آمد مردم از نقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی جلوگیری کند. 
رییس جمهور با تاکید بر اجرای موارد پیشنهادی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: بی تردید راه اصلی خروج از این وضعیت رعایت همه دستورالعمل‌ها است که تجارب گذشته نیز گواه این موضوع است.
دکتر روحانی با بیان اینکه هماهنگی و انسجام در تصمیمات و اقدامات لازم در مدیریت مقابله با کرونا به عنوان یک اصل ضروری است، افزود: رعایت نشدن دستورالعمل‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا مهمترین دلیل ایجاد وضعیت کنونی است و اگر همه اقدامات در چارچوب مصوبات ستاد ملی از سوی مردم، اصناف و دستگاه‌ها به دقت اجرا می شد حتما شاهد این وضعیت نبودیم.
بر اساس مصوبه این جلسه از روز شنبه در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت 10 روز محدودیت اعمال می شود و بدیهی است سایر شهرها هم براساس رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.
در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته بهداشت و درمان با همکاری ستادهای استانی و دانشکده‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بیشتری را برای ارایه خدمات به بیماران و مبتلایان به کرونا تجهیز و آماده کنند.
بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی و پرداخت فوق‌العاده‌های ویژه به کارکنان وزارت بهداشت و درمان و دانشکده‌های علوم پزشکی و تامین مالی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها و اعلام آمادگی برای تامین مالی بهره برداری از 13 هزار تخت جدید و گسترش امکانات درمانی و نیز تامین مالی خرید واکسن‌های داخلی وخارجی از جمله اقدامات سازمان برنامه و بودجه است.
رییس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه معنوی و مادی دولت از کادر درمان در یکسال گذشته و در جریان مقابله با پاندمی کووید 19 تصریح کرد: در تمام مدت مقابله با این ویروس اجازه ندادیم در جنگ نفس‌گیر و فشارهای اقتصادی ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی، حمایت مادی و معنوی از کادر سلامت و درمان که شجاعانه و ایثارگرانه در حال مبارزه با کرونا هستند ،متوقف شود.
دکتر روحانی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه در زمینه لزوم پرهیز از عادی‌انگاری و از طرفی جلوگیری از ایجاد نگرانی بیهوده و غیر واقعی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا جریان اطلاع رسانی‌ها و مدیریت افکارعمومی در مقابله با ویروس کرونا باید متمرکز ،‌سازماندهی شده ، منظم و شفاف صورت گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور درمان و آموزش پزشکی درمان و آموزش وزارت راه و شهرسازی هلال احمر بهداشت و درمان مراکز درمانی وزارت بهداشت و درمان علوم پزشکی سازمان برنامه و بودجه دولت درمان ویروس جنگ مادی و معنوی سلامت جامعه حسن روحانی ستاد ملی مقابله با کرونا تامین مالی محدودیت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری

 آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در دیدار ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، توجه به مباحث فقهی و شرعی در بانک‌ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: لازم است کار بانکداری به صورت پاکیزه، درست، با انضباط و مطابق فرایند فقهی که در نظام اسلامی تعریف شده انجام شود و حتماً به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در مباحث بانکداری توجه جدی شود.

وی افزود: اینکه انسان کار خوب را در چه موردی و با چه بردی انجام دهد خود مسئله مهمی است؛ اینکه تسهیلات برای پروژه‌های حیاتی کشور مصرف شود بسیار با ارزش بوده و دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری توجه به محرومان جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تامین نیاز‌های خرد مردم در قالب تسهیلات قرض الحسنه بسیار مهم است؛ توجه به جوانانی که به تازگی تشکیل خانواده داده اند و حمایت از آنان بسیار کار ارزشمندی است.

آیت الله اعرافی تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی را مهم دانست و تصریح کرد: سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و حمایت از آنان باید ادامه داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه توجه جدی به پروژه‌های راهبردی و اهتمام بیشتر به خصوصی‌سازی را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: امروز ما در مسئله خودرو زمین‌گیر هستیم و حال آنکه اگر این صنعت به خود مردم واگذار شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. من مدافع بخش خصوصی هستم و اگر در اموری همچون خودرو، راه، فرودگاه و ... که همه از آن بهره مند می‌شوند و در آبروی کشور و نظام موثر است بهتر عمل شود و از آنها گره گشایی شود، تأثیر و برکات زیادی نصیب مردم می‌شود.

در اجرای سیاست‌های اصل۴۴ به خوبی عمل نشد

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی در شعار امسال همچون گذشته بر نقش مردم تاکید داشتند، چرا که مشارکت مردم بسیار مهم است، البته در اجرای سیاست‌های اصل۴۴ قانون اساسی به خوبی عمل نشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان توجه بیشتر به امر مولدسازی را خواستار شد و گفت: بانک‌ها امر مولدسازی را که مصوبه سران قوا است را جدی‌تر از قبل بگیرند چرا که به آن چیزی که مد نظر بود نرسیدیم.

در ابتدای این دیدار ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در این بانک در راستای خدمت به مردم پرداخت.

منبع:خبرگزاری حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • خبر سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • خبر فوری سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر