Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا عصر پنج شنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه، روسای کمیته‌های بهداشت و درمان، امنیتی – اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری در کشور، وضعیت رنگ‌بندی شهرها و استانها و همچنین اقدامات انجام شده و اعمال محدودیت‌ها و تقویت نظارت‌ها بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها برای کنترل و مهار موج جدید کرونا در کشور ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهادهای قرارگاه عملیاتی این ستاد را مورد بحث و بررسی قرار دادند. بر اساس این پیشنهادها، ستادهای استانی در مراکز و شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی موظفند مطابق طرح مدیریت هوشمند، کلیه محدودیت‌های لازم را در بخش‌های اصناف، ترددها و نحوه حضور کارمندان در ادارات به دقت اعمال و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز نظارت‌های لازم را انجام دهند.

همچنین همه استان‌ها در هر وضعیتی که قرار دارند موظف به رعایت و اجرای همه شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت‌های لازم هستند.

در عین حال کمیته عالی نظارت با محوریت و مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست نظارت دقیق را بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌ها اعمال و افرادی که الزمات قانونی در این خصوص را رعایت نمی‌کنند برای برخورد به مراجع ذیربط معرفی کند تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

بازار بزرگ تهران دو هفته تعطیل شد

رکورد تعداد مبتلایان جدید به کرونا در ایران شکسته شد | ۴۲۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه | ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز

همه تورهای ترکیه لغو شده است | پاسخ سخنگوی وزارت کشور به شایعات

همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌بایست افرادی را که تست آنها مثبت شده و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند برای اعمال مجازات به مراجع قانونی معرفی کند.
براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ظرفیت نیروها و تجهیزات، ضمن کنترل دقیق تر فرودگاه‌ها و پایانه‌های پرتردد مرزی و تسهیل در رفت و آمد مردم از نقض شیوه‌نامه‌های بهداشتی جلوگیری کند.

رییس جمهور با تاکید بر اجرای موارد پیشنهادی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: بی تردید راه اصلی خروج از این وضعیت رعایت همه دستورالعمل‌ها است که تجارب گذشته نیز گواه این موضوع است.

دکتر روحانی با بیان اینکه هماهنگی و انسجام در تصمیمات و اقدامات لازم در مدیریت مقابله با کرونا به عنوان یک اصل ضروری است، افزود: رعایت نشدن دستورالعمل‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا مهمترین دلیل ایجاد وضعیت کنونی است و اگر همه اقدامات در چارچوب مصوبات ستاد ملی از سوی مردم، اصناف و دستگاه‌ها به دقت اجرا می شد حتما شاهد این وضعیت نبودیم.

بر اساس مصوبه این جلسه از روز شنبه در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت ۱۰ روز محدودیت اعمال می شود و بدیهی است سایر شهرها هم براساس رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.

در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته بهداشت و درمان با همکاری ستادهای استانی و دانشکده‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی بیشتری را برای ارایه خدمات به بیماران و مبتلایان به کرونا تجهیز و آماده کنند.

بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، تامین مالی و پرداخت فوق‌العاده‌های ویژه به کارکنان وزارت بهداشت و درمان و دانشکده‌های علوم پزشکی و تامین مالی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها و اعلام آمادگی برای تامین مالی بهره برداری از ۱۳ هزار تخت جدید و گسترش امکانات درمانی و نیز تامین مالی خرید واکسن‌های داخلی وخارجی از جمله اقدامات سازمان برنامه و بودجه است.

رییس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه معنوی و مادی دولت از کادر درمان در یکسال گذشته و در جریان مقابله با پاندمی کووید ۱۹ تصریح کرد: در تمام مدت مقابله با این ویروس اجازه ندادیم در جنگ نفس‌گیر و فشارهای اقتصادی ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی، حمایت مادی و معنوی از کادر سلامت و درمان که شجاعانه و ایثارگرانه در حال مبارزه با کرونا هستند ،متوقف شود.

 روحانی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه در زمینه لزوم پرهیز از عادی‌انگاری و از طرفی جلوگیری از ایجاد نگرانی بیهوده و غیر واقعی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا جریان اطلاع رسانی‌ها و مدیریت افکارعمومی در مقابله با ویروس کرونا باید متمرکز ،‌سازماندهی شده ، منظم و شفاف صورت گیرد.

کد خبر 593830 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا حسن روحانی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا حسن روحانی كرونا در ايران ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت ها تامین مالی وضعیت قرمز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام رکز مدیریت راه‌های کشور، اعمال محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

براین اساس، تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

* تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

الف) محور کندوان:
- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
۱) از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.
۲) از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.
۳) از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)
۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.
۵) تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

* تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:
۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.
۲- محور هراز:
الف) تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.
ب) تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۰۷ از محور هراز ممنوع است.

کد خبر 6087490

دیگر خبرها

  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم