Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم عرب یارمحمدی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات آلودگی نفتی منطقه میانکوه شهرستان اردل افزود: مسیر خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه شهرستان اردل دارای مخاطراتی است و بنا بر مطالعاتی که برای تغییر مسیر لوله انجام شد این جمع‌بندی رسیدیم که از نظر فنی امکان تغییر مسیر وجود دارد و مسیر فعلی بهترین مسیر عبور لوله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما برای ایمنی خط لوله و جلوگیری از خطر رانش زمین در منطقه مقرر شد تا پنج هزار و ۸۰۰ متر از مسیر خط لوله که در محدوده خطر قرار دارد را تعویض و ایمن‌سازی کنیم.

عرب یارمحمدی با بیان اینکه تعویض خطوط لوله در ۲ مرحله انجام می‌گیرد، تصریح کرد: مرحله نخست از ابتدای خردادماه از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تامین ۵۰ میلیارد تومان بودجه انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: مرحله دوم به طول یک هزار و ۸۰۰ متر است که به سبب زمین‌شناسی منطقه و سخت‌گذر بودن ،باید از سوی پیمانکار مجرب انجام گیرد که پس از مرحله نخست فرایند اجرایی آن را فراهم می‌کنیم.

عرب یارمحمدی در ادامه از پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت به مردم منطقه خبر داد وگفت: این خسارت‌ها به مواردی بوده که از سوی پاسگاه منطقه تایید شده است.

وی به اقدامات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در پی شکستگی لوله نفت در آذرماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: اگرچه این حادثه صدمات جانی نداشت اما یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت از لوله خارج شد که تمام تلاش بیش از ۷۰ درصد نفت خام از منطقه جمع‌آوری شد.

به گزارش ایرنا، نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان اردل در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار رخ داد.  

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری آلودگی هوا نفت اردل سرخون پروندهٔ خبری شکستگی خط لوله سرخون و تکرار آلودگی نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری آلودگی هوا نفت چهارمحال وبختیاری آلودگی هوا نفت اردل سرخون اخبار کنکور شهرستان اردل خطوط لوله لوله نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ شکوهی گفت: ۲ هزار ۳۷۰ نفر درطرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و برای ۲۲۴ نفر در ۵ نقطه این شهرستان زمین تأمین شده است.
به گفته وی همچنین، ۷۰۰ مورد تسهیلات مسکن به روستاییان در این شهرستان پرداخت شده و پیش بینی می‌شود، این واحد‌ها امسال بهره برداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت