Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:01:42 GMT

کرونا سقز را به حالت نیمه تعطیل درآورد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۳۹۶۹

کرونا سقز را به حالت نیمه تعطیل درآورد

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان روز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش بستری ها و روند مبتلا شدن مردم به بیماری کرونا، اظهار داشت:  افزایش بستری ها و مبتلایان بر اساس بررسی کادر بهداشت و درمان و متخصصان حوزه درمان ناشی از ادامه برگزاری تجمع ها از جمله، مراسم های عروسی و مجلس ختم و عدم رعایت پروتکل ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بخشی از مردم به دلیل بسته شدن تالارهای شهر در خانه باغ ها اقدام به برگزاری مراسم عروسی می کنند و در صورتی که این موارد گزارش شود، با صاحب مراسم و خانه باغ برخورد جدی و مکان به مدت ۶ ماه بسته می شود.

فرماندار ویژه سقز یاد آور شد: فردی که در یکی از روستاها، اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده بود به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شده است.

رییس ستاد بحران سقز با بیان اینکه، با جان و زندگی مردم نمی توان بازی کرد، هشدار داد: کم کاری و سهل انگاری از هیچکدام از مسوولان قابل قبول نیست.

کریمیان از اصحاب رسانه خواست تا کماکان مردم را به رعایت پروتکل ها به ویژه زدن ماسک دعوت کنند.

درگیری تنفسی در پیک چهارم کرونا بسیار بالا است

 مدیر شبکه بهداشت و رمان سقز هم با اشاره به افزایش بیماران بستری و بدحال اظهار داشت: به دلیل وخیم بودن حال تعدادی از بیماران جرات نمی کنیم آنان را ترخیص کنیم.

دکتر انور بهرامی با اشاره به اینکه در این پیک از کرونا، درگیری تنفسی بیمار بسیار بالاست و نیاز به اکسیژن زیاد دارد، افزود: تستینگ ها در سقز افزایش یافته است.

محدودیت‌های جدید کرونایی در سقز اعمال می‌شود 

در پایان این جلسه محدودیت های کرونایی مصوب و اعلام شد و از امروز اعمال می شود، این محدودیت ها شامل، محدودیت های ترافیکی برای ورود به مرکز شهر توسط پلیس راهور و شهرداری اعمال می شود، فعالیت در ادارات عمومی غیرخدمات رسان به صورت حضور یک سوم خواهد بود و حضور در ادارات خدمات رسان و بانک ها به صورت یک دوم خواهد بود.

همچنین اتاق اصناف و اداره صمت در ارتباط با تعطیلی مراکز غیر ضرور از جمله شهربازی ها، چایخانه‌ها، قهوه خانه ها، تالارها، آژانس های مشاور املاک، کافی شاپ ها، آرایشگاه ها و تعطیلی پاساژهای سرپوشیده، اقدام و اطلاع رسانی لازم انجام دهند.

درهای آرامستان‌ها بسته می‌شود

درهای آرامستان ها بسته می شود، تمام باشگاه ها و سالن های ورزشی بخش خصوصی و دولتی مرتبط با تمام ادارات به مدت ۲ هفته تعطیل می شوند، مراکز غذایی و رستوران ها فقط به صورت بیرون بر خدمات ارائه دهند و تمام مراکز تفریحی داخل شهرهای سقز، صاحب و سنته، بوستان ها، پارک ها، مسیرهای بلوار ارتش و بلوار میدان مکریان به سمت پلیس راه کماکان مسدود می شوند.

برگزاری مراسم عزا و عروسی در روستاها، ممنوع و در وهله اول برای دهیار، شورا و بخشدار و در مرحله دوم برای برگزار کنندگان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به سقز، ممنوع است و اتوبوس های خط واحد به مدت دو هفته با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند.

تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در سطح شهر ممنوع است، نماز جمعه، مساجد، نمازهای جماعت روزانه و مراسم های آیینی و مذهبی تعطیل است، بخش اداری و آموزشی مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزشی و حوزه های علمیه شهر و روستا تعطیل است و کارگروه نظارت و بازرسی در این مدت، فعالیت ها را تشدید کند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان سلامت روان سقز محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان سلامت روان ویروس کرونا کردستان سلامت روان سقز محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با افزایش تعطیلی!

به گزارش جماران؛ جمال رستم زاده، فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت:

موضوع افزایش تعطیلات هفته از یک روز به دو روز سالهاست در راهروی دولت و صحن مجلس در رفت و آمد است و البته با همان مصوبات نیم بند بخش زیادی از کشور در بخشهای گوناگون اداری، تولید و صنعت و آموزش و پرورش و... مدتهاست که پنجشنبه را تعطیل و به جمعه پیوند داده و حالا تلاش برای تصویب لایحه دولت برای افزایش تعطیلات تلاش می‌کند تا هم صورت قانونی به این وضعیت بدهد و هم آن را فراگیر کند. 

حالا چرا؟ سوالی است که جواب‌های متنوعی درباره آن طی سالها مطرح شده است. تصور کنید از بهینه سازی مصرف انرژی تا افزایش صله ارحام را در میان این پاسخ‌ها می‌توان دید. لکن آن‌چه مهم است اینکه بخش‌های اقتصادی به ویژه بخش خصوصی هم درباره اصل این تصمیم و هم درباره روز برگزیده دولتی‌ها برای تعطیل کردن بیشتر کار و فعالیت همیشه حرف و حدیث‌هایی داشته‌اند. اینکه تعطیلات یک روزه و جبران این کاهش در ساعت کار روزهای هفته به کاهش بهره‌وری و تولید و همچنین دستمزد کارگران منجر می‌شود‌ و یا همزمان نبودن این روز با تعطیلات جهانی به روابط بین‌المللی تجار آسیب می‌زند از جمله گلایه‌های فعالان این حوزه است.

اما آنچه مهمتر است اینکه باید بپرسیم درست در طلیعه سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و همه به تلاش و کوشش و افزایش بهره‌وری تولید سفارش شده‌اند واقعا کاری بر زمین مانده تر از تعیین تکلیف این لایحه نبود؟

جهش تولید با مشارکت مردم با افزایش تعطیلات نیروی کار و کارخانجات و مراکز تولیدی چه تناسبی دارد؟

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • بالا رفتن قیمت خودروی پژو پارس صدای متقاضیان را درآورد
  • جهش تولید با افزایش تعطیلی!
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود