Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@12:24:47 GMT

الزامی شدن اخذ کد رهیگیری برای همه معاملات مسکن

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۴۰۲۹

نمایندگانی مجلس مصوب کردند که در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ کد رهگیری الزامی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  علی قائدی، معاون مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص مصوبه مجلس گفت: تاکنون ثبت معاملات به درستی انجام نمی‌گرفت و قانونا هم الزامی نبود، اما با این مصوبه مجلس، ثبت همه معاملات املاک چه خرید و فروش و پیش فروش و چه رهن و اجاره در سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور الزام قانونی یافته و اجباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسئول وزارت راه و شهرسازی با بیان این که ثبت معاملات و دریافت کد رهگیری هم برای دولت هم مردم و هم مشاوران املاک آثار و نتایج مثبتی دارد افزود: ثبت معاملات برای مشاوران املاک اعتبار بیشتری به همراه می‌آورد و اطمینان مردم را به آن‌ها بیشتر جلب می‌کند، برای مردم هم مانع از کلاهبرداری‌های احتمالی است مثلا فروش یک زمین یا ملک به چند نفر همزمان که بسیار اتفاق افتاده، برای دولت هم به مسئولان ذیربط امکان دسترسی به آمار دقیق را برای انجام برنامه ریزی‌های دقیق در زمینه تولید و ساخت مسکن می‌دهد.

او گفت: از این به بعد مهمترین مسئله توسعه سامانه و اصلاح باگ‌های احتمالی آن است که به لحاظ فنی باید انجام بگیرد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس هم در ارتباط تصویری با برنامه با برشمردن مزایای مصوبه مجلس گفت: سامانه ثبت املاک و دریافت کد رهگیری از بروز تخلفات بسیاری جلوگیری می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به مزایای یکپارچه شدن اطلاعات سامانه مشاوران املاک با سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور گفت: این یکپارچکی ضمن این که اطلاعات کامل را در اختیار دستگاه متولی و برنامه ریز قرار می‌دهد راه سودجویی را می‌بندد.

شاکری گفت: در قانون مصوب همچنین جرائمی برای کسانی که از ثبت معاملات خودداری کنند در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح جهش تولید و تأمین مسکن، با ماده (۱۹) این طرح موافقت کردند.

ماده (۱۹) به این شرح است: در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ کد رهگیری الزامی است. برچسب ها: گفتگو ، روی خط خبر ، مسکن ، طرج جهش تولید مسکن ، ثبت معاملات مسکن ، سامانه ثبت املاک ، مجلس شورای اسلامی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گفتگو روی خط خبر مسکن ثبت معاملات مسکن سامانه ثبت املاک مجلس شورای اسلامی املاک و مستغلات کشور سامانه ثبت املاک ثبت معاملات کد رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بازنگری طرح افزایش وام ودیعه مسکن/ متقاضیان از این طریق برای دریافت وام اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: طرح جدید ارائه شده در خصوص افزایش وام ودیعه مسکن همچون طرح‌های قبلی گره‌ای از مشکلات مسکن را باز نخواهد کرد. وی گفت: با توجه به آنکه چندین سال است دچار سرکوب دستمزدها و درآمدها در اقتصاد ایران هستیم، به‌طور معمول وام‌های پرداختی متناسب با قیمت مسکن نیست. علاوه بر آنکه این وام‌ها توانایی خانه‌دار کردن مردم را ندارد، پرداخت آن نیز از عهده اشخاصی که فاقد مسکن هستند خارج است.

براساس گزارش جهان‌صنعت نیوز، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک در ادامه افزود: طرح جدید با عنوان وام اشتراکی یک طرح غیرمنطقی، غیرکارشناسی غیرقابل اجرا است. همچون سایر وام‌های تصویبی پرداخت نشده موجب ایجاد بحران در بازار مسکن خواهد شد.

او بیان کرد: بسیاری از وام‌های موجود امکان اجرا شدن را ندارند. در صورت اجرایی بودن نیز همراه با مشکلات بسیاری هستند. ارائه اینگونه وام‌ها در دیگر کشورها منسوخ شده است. حال طرح مطرح‌شده از سوی بانک‌ها نه‌تنها گره‌گشا نیست، بلکه خود مشکل‌ساز خواهد بود.

براساس این گزارش متقاضیان و مستاجران باید برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به سامانه طرح های حمایتی مسکن مراجعه کرده و پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان نسبت به بارگذاری مدارک و اطلاعات و قرارداد خود در سامانه خودنویس کنند. پس از دریافت کد رهگیری اقدام به ثبت درخواست برای دریافت ودیعه مسکن کنند.

گفتنی است میزان دریافت وام ودیعه مسکن در استان تهران ۲۰۰ میلیون تومان است. متقاضیان پس از انتخاب بانک خود می توانند درخواست تسهیلات خود را ثبت کنند.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897549

دیگر خبرها

  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • اعلام نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • درخواست بازنگری طرح افزایش وام ودیعه مسکن/ متقاضیان از این طریق برای دریافت وام اقدام کنند