Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:35:19 GMT

عراقچی: اختلاف ها با آژانس در یک تعامل سازنده قابل حل است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۴۱۷۹

عراقچی: اختلاف ها با آژانس در یک تعامل سازنده قابل حل است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید عباس عراقچی عصر روز پنجشنبه و پس از دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ملاقات خوبی با آقای گروسی داشتم. به هر حال در جریان مذاکراتی که الان صورت می‌گیرد، وقتی به جمع‌بندی برسیم وظایفی هم برای آژانس وجود دارد که آژانس باید بتواند وظایف خود را به موقع انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد که  لازم بود ایشان را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات قرار بدهم و هماهنگی بیشتری بین ما به عمل بیاید، برای زمانی که لازم است آژانس ورود پیدا کند و نقش خود را ایفا کند.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: همین طور در رابطه با بقیه مسائلی که بین ما و آژانس وجود دارد و برخی از سوالاتی که از قدیم بوده هم هماهنگی کردیم. تعامل بین ایران و آژانس در مورد موضوعات مورد اختلاف و سوالاتی که وجود دارد، ادامه پیدا خواهد کرد و اطمینان داریم که در یک تعامل سازنده اگر حسن نیت وجود داشته باشد،  این مسائل می‌تواند حل و فصل شود و برای همیشه این مسائل را کنار بگذاریم.

عراقچی تصریح کرد: همه همکاری های ما چه مربوط به راستی‌آزمایی آژانس و چه مربوط به کمک های فناوری و تکنولوژی آژانس در حوزه‌های مختلف به ایران، ادامه دارد.

وی افزود: حتی در موضوع ویروس کرونا هم آژانس همکاری های با ایران داشت و در بعضی از تجهیزات مورد نیاز کمک هایی را انجام داد.

برچسب‌ها وین سید عباس عراقچی وزارت امور خارجه رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وین سید عباس عراقچی وزارت امور خارجه وین سید عباس عراقچی وزارت امور خارجه رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی خبری در بامداد سه‌شنبه گفت که قصد دارد در هفته‌های آینده به ایران، اوکراین و روسیه سفر کند.

او با بیان اینکه می‌خواهد سطح همکاری آژانس اتمی با تهران را بهبود بخشد تصریح کرد: من در حال برقراری تماس با دولت ایران هستم. امیدوارم در یک یا دو هفته آینده به تهران بروم تا شرایط را به مسیر اصلی خود برگردانم. امیدوارم بتوانم وضعیت را از نظر افزایش سطح همکاری بهبود بخشم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین تاکید کرد که مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد و تنش‌های اخیر تاثیری بر کار بازرسان نداشته است.

گروسی گفت: ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل ملاحظات امنیتی بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آنها را نداد اما روز دوشنبه این مراکز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند. ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داد که قصد دارد در آینده نزدیک به روسیه و اوکراین نیز برود.

دیگر خبرها

  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
  • گروسی: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم