Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگاران  از آغاز پیک چهارم کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: قدرت سرایت و انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی 10 برابر از ویروس معمولی بیشتر است و در حال حاضر بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند در سنین پایین و بدحال‌تر هستند.

وی اعلام کرد: پنج شهر چایپاره، چالدران، سلماس، اشنویه و سردشت در وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرها همگی در وضعیت قرمز و ممکن است 2 تا سه روز دیگر تمام شهرها قرمز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، بیان کرد: اما پروتکل‌هایی که برای وضعیت قرمز باید اجرایی شود متاسفانه اجرایی نشده و مشاغل ۲ و ۳ و ۴ باید تعطیل شوند.

آقازاده تصریح کرد: بنده متولی سلامت هستم و بیمارستان‌ها و درمان بیماران و ایجاد امکانات مورد نیاز، اکسیژن‌رسانی و تامین دارو و تخت مورد نیاز بر عهده ما است اما بحث دیگر پیشگیری است که مردم باید از خود مراقبت کنند.

وی در خصوص واکسیناسیون، یادآور شد: واکسن مطالبه عمومی است اما تا زمانی که واکسیناسیون انجام شود باید خودمراقبتی کنیم و اصول اولیه بهداشتی را رعایت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در بازدید از شهرستان‌های استان از جمله پیرانشهر، سردشت، اشنویه و نقده، درصد استفاده از ماسک توسط مردم تنها ۲ تا ۳ درصد است و جشن‌های عروسی نیز بدون رعایت کم‌ترین پروتکل بهداشتی انجام می‌شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته میانگین مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته یک هزار و ۸۰۹ نفر بود که در هفته جاری ۲ هزار و ۹۳۱ نفر شده است و زمانی که مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته افزایش یابد به تبع آن تعداد افراد بستری نیز افزایش خواهد یافت.

وی درباره تعداد بیماران بستری در آذربایجان‌غربی، افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته گذشته ۲ برابر افزایش یافته است و به تعداد ۸۷۰ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: با ادامه روند فعلی تعداد بستری‌ها در هفته آینده به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد یعنی این تعداد تصاعدی افزایش می‌یابد.

وی اذعان کرد: برای جلوگیری از ادامه این روند یک مسئولیت‌پذیری همگانی و عزم ملی نیازمند است که در مرحله اول باید نسبت به خود، خانواده و اطرافیانمان احساس مسئولیت کرده و حرکت این ویروس در جامعه را کند کنیم.

آقازاده افزود: براساس بررسی‌های انجام یافته از تاریخ ۴ فروردین تا ۹ فروردین امسال، به طور متوسط ۴ فوتی با تست مثبت و ۶ فوتی با تست منفی در استان داشتیم به بیان دیگر به طور متوسط روزانه ۱۰ نفر با سندرم حاد تنفسی در استان فوت شدند و این تعداد در هفته جاری به ۱۳ نفر رسیده است و تعداد افراد فوت شده افزایش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد تست گیری از افراد در استان افزایش یافته است به طوری که در تاریخ ۱۷ فروردین ۳ هزار و ۳۹۵ مورد تست گیری انجام شده است و پیش بینی می‌شود که اگر به طرف قرمز شدن پیش رویم باید تعداد تست گیری و بیماریابی را افزایش دهیم که با توجه به امکاناتی که ایجاد شده است، پیش بینی می کنیم بتوانیم تا 5 هزار تست در روز پیش رویم.

آقازاده یادآور شد: در شرایط فعلی تصمیم بر این است ۲۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی نیز به بیماران کرونایی اختصاص یابد و اگر نیاز باشد تمام بیمارستان‌های استان به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی بیمارستان بیماران دانشگاه علوم پزشکی افزایش بستری ارومیه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی

رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: متوسط بارش استان طی سال آبی جاری تا ۲۵ فروردین ماه حدود ۲۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به زمان مشابه سال آبی گذشته ۳۳ میلی متر معادل ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش دارد.

آزاد توحیدی افزود: بارش‌ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش چشمگیری دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که نسبت به سال زراعی گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در جنوب استان ادامه داد: در شهرستان پیرانشهر حدود ۴۱۴ میلمیتر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال زراعی گذشته ۳۰ درصد افزایش بارش و نسبت به بلند مدت پنج درصد افزایش داشته است.

رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: شهرستان سردشت نیز به عنوان پر بارش‌ترین شهر استان در سال زراعی جاری ۶۳۶ میلمیتر بارندگی داشته که هشت درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش دارد ولی نسبت به بلند مدت زراعی تغییر چندانی برای آن ثبت نشده است.

وی گفت: بارندگی‌ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی