Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف خدرلو روز پنجشنبه در جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای این شهرستان اظهار داشت: همزمان با افزایش خطر انتشار گسترده ویروس کرونا در این شهرستان که با تغییر وضعیت آن از زرد به قرمز از دیروز آغاز شده است همه ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و تخطی از این قاعده، قابل پذیرش نیست چرا که سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون با ویروس کرونا وارد یک جنگ تمام عیار شده ایم افزود: عادی انگاری و بی توجهی برخی از شهروندان نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب تشدید شیوع این ویروس در این شهرستان شده است. 

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه آنچه در ستاد کرونا در قالب پروتکل و دستورالعمل مصوب می‌شود، لازم الاجراست و همه باید این ضوابط را رعایت کنند اضافه کرد: از همه مردم انتظار می رود برای مبارزه با این ویروس تمام تلاش خود را به کار گرفته و در مبارزه با این ویروس جهش یافته از هرگونه عادی انگاری به شدت پرهیز کنند.

وی با اشاره به ورود این شهرستان به پیک چهارم این بیماری افزود: تجربه یکسال گذشته نشان داده است هرگاه مردم پای کار آمده و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده اند شیوع این ویروس نیز فروکش کرده است .

خدرلو، با تاکید بر سختگیری بر ورود و خروج خودروها در این شهرستان افزود: تمام اداراتی که مشکلی برای دورکاری کارکنان خود ندارند باید دستورالعمل های لازم را در این زمینه رعایت کنند.

وی همچنین از رسانه‌ها، خبرنگاران و هنرمندان در تولید اخبار و محتوای فرهنگی و هنری برای آگاه سازی جامعه نسبت به پیشگیری و مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: مقابله با بیماری کرونا و آگاه سازی مردم برای چگونگی مبارزه و مقابله با این ویروس، اولویت اصلی ماست که رسانه های این شهرستان کارنامه قابل قبولی در این زمینه داشته اند.

همدلی و مشارکت اجتماعی بهترین روش مبارزه و کنترل کرونا است

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه شیوع کرونا به وضعیت خطرناکی رسیده است گفت: همدلی و همبستگی بین مردم و مسوولان ایرانی در مقابله با کرونا که در دنیا الگو است و مردم اینبار نیز باید وارد عرصه شده دست به دست هم داده و از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند.

ماموستا عبدالسلام امامی با بیان اینکه شهروندان مهابادی در رعایت موارد بهداشتی مشارکت خوبی در این ایام داشتند افزود: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری در این شهرستان حضور گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور بود که قسمت اعظمی از آنها شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کردند.

وی با انتقاد از اعلام آغاز ثبت نام املاک تحت تملک سرپرستان خانوار از ۱۹ فروردین توسط مسوولان نیز اظهار داشت: در شرایطی که شیوع کرونا در کشور به وضعیت بحرانی رسیده است موظف کردن مردم برای ثبت نام در این سامانه می تواند مردم را دوباره از خانه ها خارج ساخته و موجب شیوع بیشتر کرونا در جامعه شود.

امام جمعه مهاباد همچنین نسبت به رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی در میدان استقلال این شهر که مرکز خرید و فروش گیاهان بهاری است هشدار داد و گفت: این مکان که میزان استفاده از ماسک در آن حدود پنج درصد است هم اکنون به یک بمب ساعتی تبدیل شده که باید مسوولان برای ساماندهی آن تصمیمات جدی اتخاذ کنند. 

شیوه نامه های بهداشتی به شدت باید رعایت شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز در این جلسه گفت: در طول هفته های اخیر با کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این شهرستان رو به رو هستیم که این امر زنگ خطر جدی را در این شهرستان به صدا درآورده که نتیجه آن ورود به وضعیت قرمز کرونایی بود.

بهاالدین حسینی افزود: شرایط قرمز کرونایی در این شهرستان از چند هفته قبل به صورت غیررسمی با افزایش آمار مبتلایان آغاز شده بود ولی چون بیشتر مبتلایان حاضر به بستری در بیمارستان نبودند به همین دلیل محدودیت رنگ بندی امکان پذیر نشد.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن تعدادی از مصوبات ستاد توسط برخی دستگاه های اجرایی اظهار داشت: متاسفانه این مصوبات که با تایید بالاترین مقام اجرایی این شهرستان تصویب شده است با اهمال در حال انجام است که این امر می تواند شرایط موجود را به سمت بدتر سوق دهد.

حسینی، با بیان اینکه شیوع ویروس جهش یافته کرونا دیگر محدود به سن نبوده و تمامی سنین را دربرمی گیرد گفت: این ویروس روز گذشته در یک کودک 2 ساله در این شهرستان نیز شناسایی شد.

وی اضافه کرد: تاکنون 324 نفر در این شهرستان به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 171 نفر مرد و مابقی زن بوده اند.

برخورد قضایی در انتظار متخلفان از مصوبات ستاد کرونا است

دادستان عمومی و انقلاب مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به تشدید شیوع بیماری کرونا در این شهرستان بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: با افراد یا اداراتی که از اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا تخطی کنند برخورد قانونی می‌شود.

مهراب پوراکبر با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی حمایت کاملی از دستورالعمل های ستاد کرونا دارد، افزود: در ابتدا تذکرات لازم به منظور اجرایی شدن مصوبات ستاد برای پیشگیری از شیوع گسترده تر بیماری ارایه خواهد شد که چنانچه مورد بی‌توجهی قرار گیرد برخورد قضایی با خاطیان انجام خواهد شد. 

وی گفت: دادستانی به صورت شبانه روزی آماده در هر ساعت آماده همکاری با ستاد کرونا بوده و حتی اگر لازم باشد با حدف مکاتبات لازم و به صورت شفاهی با متخلفانی که با انحای مختلف سلامت جامعه را با خطر مواجه سازند برخورد قانونی خواهد شد.

وضعیت کرونایی شهرستان مهاباد از روز، ۱۸ فروردین ماه از رنگ زرد به قرمز (بسیار پرخطر) جهش یافته و تغییر پیدا کرد.

 این تغییر وضعیت به دلیل افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بستری ها در این شهرستان روی داده است که نسبت به ماه گذشته پنج برابر افزایش یافته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی قوه قضاییه محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی قوه قضاییه محدودیت های کرونا اخبار کنکور شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا دستورالعمل ها ویروس کرونا مصوبات ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد جدی با تعاونی های متخلف مسکن در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، موضوعی که فرماندار ویژه مهاباد درنشست شورای تامین مسکن شهرستان پیگیرآن بود.

حسن عباسی با اشاره به اینکه برخورد با تعاونی های متخلف با جدیت در دستور کار است افزود: تنها راه ساماندهی قیمت مسکن اجرای طرح های نهضت ملی مسکن و خودمالکی است و از اداره راه و شهرسازی خواسته شده مشکل واگذاری200 هکتار زمین نهضت ملی مسکن را در مهاباد حل کند.

او گفت: در روستاهای حمزه آباد، کهریزه شیخان، یوسف کند، دوستعلی، پیل بله ، لاچین7 هزار و 179 قطعه زمین تا خرداد ماه به روستائیان و افرادی متقاضی واگذار می شود و برای هر واحد هم 350 میلیون تومان وام قرض الحسنه با رعایت عدالت به روستائیان و سایر مردم واگذار می شود.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: در گوگ تپه هم 2 هزار و 77 قطعه و خلیفان 133 قطعه تا خرداد ماه واگذار می شود.

دراین نشست تعاونی های مسکن هم برخی مشکلات خود را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • برخورد جدی با تعاونی های متخلف مسکن در مهاباد