Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:07:24 GMT

مراسم حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا ۲ هفته مجازی است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۴۳۶۵

مراسم حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا ۲ هفته مجازی است

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، هادی محمودنژاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به دستور تولیت آستان مقدس، مبنی بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این آستان مقدس، تمامی برنامه‌های حرم مطهر تا ۲ هفته به صورت غیرحضوری بر گزار می‌شود.

وی افزود: بنابراین شبستان نجمه خاتون(س) تعطیل، اجرای نماز جماعت در تمامی فضاهای مسقف ممنوع و تردد در شبستان امام خمینی(ره) با مدیریت حرم مطهر انجام می‌شود و فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از «ماسک» و تذکرات بهداشتی به زایران در تمام فضاهای حرم مطهر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ساماندهی خادمان سلامت با مدیریت بهداشت و درمان حرم مطهر گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی و شیوه اعمال آن به همه بخش‌های آستان مقدس ابلاغ و مقرر شده است که خودروهای زایربَر با دوسوم ظرفیت ارایه خدمت داشته باشند.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: نظارت مستمر مدیریت بهداشت و درمان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی بر تمامی اقدام‌های اجرایی آستان مقدس در حوزه‌های گوناگون انجام می‌شود.

محمودنژاد با اشاره به لغو مراسم حضوری ترتیل‌خوانی ویژه بانوان بیان کرد: بانوان می‌توانند برنامه ترتیل‌خوانی عمومی که با پخش زنده از شبکه سه تلویزیون همراه است را، دنبال کنند.

وی گفت: خطبه‌خوانی حرم مطهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است و پذیرایی در مهمانسرا و برپایی سفره ماه مبارک رمضان در حرم مطهر ممنوع است و اطعام در قالب طرح مواسات و همدلی مومنانه با مراجعه به درِ منازل افراد انجام می‌شود و برنامه‌ریزی شده است که ۲۰۰ هزار پُرس غذا در طول ماه مبارک رمضان توزیع شود.

وی افزود: سخنرانی های قبل از نماز ظهر و مغرب به صورت مجازی و برنامه احکام‌گویی از رادیوی معارف دنبال و ترتیل‌خوانی عمومی نیز به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود و برگزاری نماز دوم مغرب و عشا در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر انجام نمی‌شود.

محمودنژاد خاطرنشان کرد: برنامه مناجات خوانی که قرار بود در شبستان نجمه خاتون(س) انجام شود، تعطیل و به صورت غیرحضوری از شبکه ملی پخش می‌شود.

معاون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت ویژه توسط خادمان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همراهی زایران بتوانیم دستورالعمل‌ها را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.

استان قم از ۱۸ فروردین‌ماه جاری به رنگ قرمز کرونایی تبدیل شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.  /     

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا حرم حضرت معصومه (س) قم پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حرم حضرت معصومه س قم ویروس کرونا حرم حضرت معصومه س قم اخبار کنکور انجام می شود ویروس کرونا آستان مقدس حرم مطهر معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدی نماینده آستان قدس رضوی در نشست دهه کرامت که صبح امروز (چهارم اردیبهشت) با حضور نمایندگانی از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه در تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، گفت: ما سه مناسبت ویژه در مشهد داریم، ایام نوروز به واسطه مسافرانی که وارد این شهر می‌شوند، شهادت امام رضا (ع) و دهه کرامت.

وی افزود: ما در سالگرد شهادت امام رضا (ع)، میزبانی را برعهده داریم، اما در دهه کرامت معکوس است و میزبانی مطرح نیست. طی سال، مباحث محتوایی را در خصوص امامت پیگیری کردیم و امسال، جمله امام رضا که میفرمایند: ان الامام زمام الدین و نظام المسلمین و صلاح الدنیا و عز المؤمنین را مبنا قرار دادیم.

محمدی گفت: به طور خاص عبارت عزالمومنین را برجسته و بررسی کردیم و بر روی این مفهوم کار‌های فرهنگی مناسب را انجام دادیم. با توجه به این جمله و پیروزی اخیر که بدست آوردیم، عزت و سربلندی مومنان به امام برمی گردد.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین کنگره جهانی امام رضا، ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور برگزار که فعالیت‌های خوب محتوایی در این خصوص انجام می‌شود.

حجت الاسلام مشرف سرپرست معاونت فرهنگی آستان حضرت معصومه سلام الله علیها نیز در این نشست گفت: درباره دهه کرامت، اول اینکه با گفتگو‌هایی که در معاونت امور زنان ریاست جمهوری شکل گرفته است، به دنبال آن هستیم که دبیرخانه دائمی ستاد ملی تکریم دختران در آستان حضرت فاطمه معصومه شکل بگیرد و بانوان فعالیت فاخری را رقم بزنند.

وی افزود: اعتاب مقدس در حقیقت فرهنگ زیارت را رقم می‌زنند و در بستر زیارت می‌تواند تحول فرهنگی عظیمی شکل بگیردبنابراین اگر به دنبال تربیت دختران بهشتی هستیم، بهترین الگو میتواند حضرت فاطمه معصومه باشد و این حرم نقش خود را در تکریم دختران ایفا می‌کند.

حجت الاسلام مشرف اضافه کرد: شعار روز تکریم دختران، حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا، نامگذاری شده است.

وی گفت: جشن‌های دهه کرامت،از پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در حرم حضرت معصومه آغاز می‌شود و از سه روز مانده به میلاد حضرت معصومه (س) برنامه‌های ما به ویژه برای بانوان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام مشرف افزود: اجتماع عظیم و جشن ملی در روز میلاد حضرت معصومه برگزار می‌شود و اگر حداقل این جشن‌ها در ۲۰۱ نقطه به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه شکل بگیرد، مطلوب است.

دهه کرامت (۱۴۰۳) از جمعه ۲۱ اردیبهشت تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

 

دیگر خبرها

  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟