Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند که در دهه گذشته بی‌سابقه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ارومیه ، حاجی میرزایی در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به وضعیت آذربایجان‌غربی در شاخص‌های اصلی اظهار داشت: پوشش تحصیلی این استان کمتر از میانگین کشوری است و این شاخص برای دختران 47.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 بوده که هفت دهم درصد کمتر از میانگین  است.

وی افزود: در آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش این استان کمتر از میانگین و در رتبه 27 کشور است در حالی‌که این موضوع فوق‌العاده اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: 6 درصد دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه آذربایجان‌غربی در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند و آینده رشته‌های مهندسی با مشکل مواجه است و باید فکری اساسی برای آن شود.

وزیر آموزش و پرورش: تمام دانش‌آموزان به ‌شبکه شاد دسترسی دارند / مدیران آموزش و پرورش ملزم به ارتباط با خانواده‌ها شدندشکاف برخورداری آذربایجان‌غربی از فضاهای آموزشی با کار جهادی پر می‌شودشکاف برخورداری آذربایجان‌غربی از فضاهای آموزشی با کار جهادی پر می‌شود

وی با بیان اینکه ضریب بهره‌برداری از کلاس درس در آذربایجان‌غربی از میانگین کشوری بالاتر است گفت: متوسط سرانه فضای کلاسی استان 4.05 متر است که از میانگین کشوری کمتر است و توزیع آن نرمال نیست.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: 20 درصد از فضای آموزشی آذربایجان‌غربی فرسوده و تخریبی است و لازم است برای استاندارد سازی فصای آموزشی اقدام شود.

وی با اشاره به پیگیری مشکل همکارانی که از  دانش سرا وارد این نهاد شده‌اند افزود: به معاونت حقوقی درباره پیگیری مشکل آنان ماموریت داده‌ام تا کمک و پیگیری کنند.

انتهای پیام/7548/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

آزاد توحیدی رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش چشمگیری دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در جنوب استان، ادامه داد: در شهرستان پیرانشهر حدود ۴۱۴ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال‌زراعی‌گذشته ۳۰ درصد افزایش بارش و نسبت به بلند مدت ۵ درصد افزایش داشته است.

توحیدی افزود: شهرستان سردشت نیز به عنوان پربارش‌ترین شهر استان در سال‌زراعی‌جاری ۶۳۶ میلی‌متر بارندگی داشته که ۸ درصد نسبت به سال‌زراعی‌گذشته افزایش دارد ولی نسبت به بلند مدت زراعی تغییر چندانی برای آن ثبت نشده است.

وی گفت: بارندگی‌ها در مرکز آذربایجان‌غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • فضاى ورزش دانش آموزى استان آذربایجان‌غربی ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافته است
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت