Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@10:21:38 GMT

ماجراهای عجیب استقلال و ذوب‌آهن در جام حذفی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۴۴۱۵

آفتاب‌‌نیوز :

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران روز گذشته(چهارشنبه) برگزار شد و ۱۶ تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها استقلال باید در ورزشگاه آزادی از ذوب‌آهن پذیرایی کند.

آبی پوشان تهرانی در حالی به مصاف نماینده اصفهان می‌روند که تاکنون در جام حذفی پنج بار با این تیم روبرو شده‌اند که ماحصل آن سه پیروزی و دو شکست در مجموع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن از پنج رویارویی قبلی سه بار، تکلیف تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شده است.

در سال ۱۳۸۱، مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد. دو تیم در دور یک چهارم نهایی به پست هم خوردند. بازی رفت در اصفهان بدون گل تمام شد اما در دیدار برگشت این تیم استقلال بود که با نتیجه سه بر یک از سد حریف خود گذشت و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

در سال ۱۳۸۶ ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان استقلال بود. این بازی درست مانند امسال، در مرحله یک هشتم به انجام رسید. تلاش ۱۲۰ دقیقه‌ای ۲ تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به اتمام رسید ولی در ضربات پنالتی استقلال با درخشش خیره‌کننده وحید طالب‌لو از سد میزبان خود گذشت و در نهایت قهرمان شد.

۶ سال بعد بازهم در اصفهان و این بار در مرحله یک چهارم نهایی شاهد رقابت ذوب و استقلال بودیم. این بار هم نماینده پایتخت‌نشین بود که با گلزنی جی لوید ساموئل فقید موفق شد از سد سفید و سبزها بگذرد و راهی مرحله بعدی شود. یک سال بعد مجددا همین اتفاقات تکرار شد ولی این بار ذوب‌آهن بود که در ضربات پنالتی بر استقلال چیره شد و راهی دور نیمه‌نهایی شد. این بازی در ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه پیدا کرد و در ضربات پنالتی، تیم اصفهانی با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. اشک‌های محسن فروزان بعد از شکست استقلال جزو نکات فراموش نشدنی آن مسابقه است.

نهایتا مهمترین و آخرین جدال این ۲ تیم در جام حذفی به سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد. ۲ تیم در مسابقه فینال و در شهر خرمشهر به مصاف هم رفتند که بعد از تساوی یک بر یک در اوقات معمول و اضافه، این ذوب‌آهن بود که در ضربات پنالتی با نتیجه پنج بر چهار، آبی‌پوشان تهرانی را شکست داد و به مقام قهرمانی با یحیی گل‌محمدی رسید.

حالا برای دومین بار در مرحله یک هشتم نهایی و برای اولین بار در تهران قرار است ۲ تیم به صورت تک بازی به مصاف هم بروند. در تنها جدال ۲ تیم در تهران که بازی برگشت سال ۱۳۸۱ بود، استقلال با نتیجه سه بر یک به برتری دست پیدا کرد. حالا اما حدود ۱۹ سال از آن رقابت گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استقلال ذوب آهن جام حذفی فوتبال ضربات پنالتی مرحله یک جام حذفی ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اوسمار ویرا پس از پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر گفت: می‌دانید بازی در آبادان چقدر سخت است. نتیجه 3 بر صفر در فوتبال عالی است و از عملکرد بازیکنانم واقعاً رضایت دارم.

وی در مورد صدرنشینی تیمش گفت: می‌دانیم که یک بازی بیشتر از رقیب‌مان انجام دادیم. کاری که ما باید انجام می‌دادیم بردن بازی بود و این کار را انجام دادیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص مصدومیت عالیشاه عنوان کرد: امید بازیکن خیلی مهمی برای ماست، خصوصاً در این زمان. امیدوارم مصدومیت دشواری نباشد ولی باید منتظر جواب MRI باشیم.

اوسمار در خصوص اینکه آیا پرسپولیس درخواستی برای استفاده از VAR در بازی‌های باقی مانده داشته است؟ گفت: VAR یک روش خوب در فوتبال است و کمک می‌کند ولی من در این لحظه از تصمیم باشگاه خبر ندارم و هر تصمیمی بگیرند از آن تبعیت می‌کنیم.

وی در خصوص مسابقات باقی مانده پرسپولیس در جام حذفی و لیگ اظهار داشت: همه بازی‌ها برای ما مهم هستند. جام حذفی هم خیلی مهم است، چون با یک بازی 90 دقیقه‌ای می‌توانیم به مرحله بعد برویم و به همین خاطر با تمام بازیکنان در زمین حاضر می‌شویم.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896863

دیگر خبرها

  • مارسی (4) 1-0 (2) بنفیکا؛ صعود مارسی به نیمه نهایی لیگ اروپا در ضربات پنالتی
  • اوسمار ویرا: این نتیجه عالی است
  • واکنش اوسمار به صدرنشینی: یک بازی بیشتر داریم
  • سرمربی پرسپولیس: نتیجه ۳ بر صفر عالی است
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی مهدی طارمی
  • ادعای ستاره اتلتیکو: همه از این وضع خشمگینیم
  • صحنه عجیب: دزدی پیراهن ستاره دورتموند! (عکس)
  • ژاوی علیه انریکه: نه شما می‌بردید، نه من می‌مانم!
  • خشم کاپیتان بارسا: به خاطر کارت قرمز حذف شدیم!
  • صعود دورتموند به نیمه‌نهایی/ نیش زنبورها بر تن اتلتیکو مادرید