Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@21:33:21 GMT

عراقچی: درباره لغو یکجای تحریم‌ها مذاکره می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۴۵۰۱

عراقچی: درباره لغو یکجای تحریم‌ها مذاکره می‌کنیم

فرارو- عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین عصر امروز پش از دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی توضیحات تازه‌ای را درباره مذاکرات وین ارائه کرد. 

عراقچی ملاقات با گروسی را خوب ارزیابی کرد و گفت: «لازم بود ایشان را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات قرار بدهم و هماهنگی بیشتری بین ما به عمل بیاید، برای زمانی که لازم است آژانس ورود پیدا کند و نقش خود را ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

معاون وزیر امور خارجه افزود: "همین طور در رابطه با بقیه مسائلی که بین ما و آژانس وجود دارد و برخی از سوالاتی که از قدیم بوده هم هماهنگی کردیم. تعامل بین ایران و آژانس در مورد موضوعات مورد اختلاف و سوالاتی که وجود دارد، ادامه پیدا خواهد کرد و اطمینان داریم که در یک تعامل سازنده اگر حسن نیت وجود داشته باشد، این مسائل می‌تواند حل و فصل شود و برای همیشه این مسائل را کنار بگذاریم."

عراقچیگفت که  همه همکاری های ما چه مربوط به راستی‌آزمایی آژانس و چه مربوط به کمک های فناوری و تکنولوژی آژانس در حوزه‌های مختلف به ایران، ادامه دارد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین در خصوص مذاکرات دو روز اخیر خود در وین گفت: "ما ظرف دیروز و امروز هر دو کار گروه ، که یکی در حوزه هسته‌ای و دیگری در حوزه تحریم‌هاست، به صورت فشرده کارشناسان همه کشورها کار کردند و خیلی جامع مسائل را مد نظر قرار دادند که هدف آنها هم تنظیم اقداماتی است که هر دو طرف در یک مرحله باید انجام دهند."

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عراقچی با بیان اینکه بحث گام به گام و اقدامات اولیه و یا میانی مدتهاست کنار گذاشته شده است، گفت: " کاری که ما می کنیم این است که طبق مواضع جمهوری اسلامی ایران، در مورد برداشته شدن یکجای تحریم ها مذاکره کرده و به طور دقیق مشخص و روشن می کنیم که چه تحریمهایی چگونه باید برداشته شود."

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین با بیان اینکه از نظر ما همه تحریم های برجامی و تحریم های دوران ترامپ باید به طور یکجا رفع شود، افزود: «از طرف دیگر اقداماتی که ایران باید حوزه فعالیت‌های هسته‌ای خود انجام دهد تا به پایبندی کامل برگردد اینها هم مشخص می شود و بعد از آن ترتیب و توالی اقدامات دو طرف را تنظیم و بحث خواهیم کرد.»

معاون وزیر امور خارجه گفت: "از نظر ما آمریکا باید همه اقدامات را یکجا انجام دهد، ما راستی آزمایی میکنیم و بعد ایران اقدامات خود را انجام خواهد داد. اینکه چگونه ما راستی‌آزمایی می کنیم این هم موضوع دیگر بحث است که در چه دوره زمانی و چگونه صورت بگیرد درباره آن هم بحث خواهد شد."

 

عراقچی با بیان اینکه "کار آسانی نیست"، درباره ادامه روند مذاکرات گفت: «دیروز و امروز کارگروه ها کار کردند، فردا یک جمع بندی خواهیم داشت، جلسه کمیسیون مشترک یک بار دیگر تشکیل می شود و کار این کارگروه ها را ارزیابی می کند و تصمیم داریم بعد از آن چند روزی را تنفس بدهیم و هیات ها به پایتخت های خود برگردند.»

او افزود: «ما نیز در تهران نتیجه مذاکرات را منتقل خواهیم کرد و انشاالله ظرف هفته آینده برای ادامه مذاکرات به وین خواهیم آمد. ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار بکنیم تا بتوانیم به نهایتا به آن جمع بندی‌ای که مطلوب ما است منافع ما را تامین می‌کند برسیم.»

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین ادامه داد: «فضای جلسات سازنده است و مسیر ما مسیر رو به پیشرفتی است ولی هنوز از نقطه ای که امیدوار باشیم که به یک روند مثبتی خواهیم رسید فاصله داریم اگرچه ناامید نیستیم.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: آزاده نامداری توافق ایران و چین عباس عراقچی نشست وین برجام تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست تا موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تامین شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته طی سخنرانی خود در نشست شورای امنیت، تاکید کرد که تصویب قطعنامه شماره 2728 شورا به وضوح اقدامی ناکافی بوده، زیرا به سادگی رعایت نشده است و این روند باید منجر به اعمال تحریم‌هایی علیه ناقض آن، یعنی طرف اسرائیلی شود. 

این دیپلمات روس تاکید کرد که برقراری آتش بس در این منطقه کوچک محصور شده، دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه را برای همه مردم غزه نیازمند را تضمین کرده و به جلوگیری از تهدید فزاینده گسترش بیشتر بحران در کل منطقه کمک خواهد کرد. 

نبنزیا گفت: قطعنامه 2728 شورای امنیت به وضوح کافی نبود و به سادگی اصلاً اجرا نشد. ماه رمضان گذشت و موضوع برقراری طولانی مدت آتش بس دوباره حاد شده است. ما از این واقعیت نتیجه می‌گیریم که شورای امنیت سازمان ملل در آینده نزدیک باید دوباره به بررسی این موضوع بازگردد. بار دیگر یادآوری می‌کنم: عدم رعایت قطعنامه‌های لازم الاجرای شورای امنیت باید منجر به اعمال تحریم‌هایی علیه طرف ناقض آن شود. و ما معتقدیم که شورا باید این موضوع را فوراً بررسی کند.

درخواست احیای فوری بودجه کامل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی

نماینده دائم روسیه همچنین در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت، گفت که بودجه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور میانه (UNRWA) باید به طور کامل از سر گرفته شود. واسیلی نبنزیا افزود: «آژانس آنروا تنها کانالی است که به فلسطینی‌ها هم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و هم در لبنان، اردن و سوریه همسایه کمک می‌کند. و تا زمانی که حل و فصل عادلانه وضعیت آنها به عنوان بخشی از حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل حاصل نشده باشد، این آژانس باید همچنان فعالیت داشته و به مردم کمک کند.»

این دیپلمات روس یادآور شد: با این حال، از زمان تشدید درگیری ها بین فلسطین و اسرائیل، حدود 2 میلیون فلسطینی مجبور به ترک خانه های خود شده اند که برخی از آنها به موسسات تحت نظارت آنروا پناه بردند که علیرغم وضعیت بشردوستانه و بین‌المللی آنها، همچنان مورد هدف حملات  اسرائیل قرار گرفتند.

نماینده دائم روسیه نسبت به تصمیم تعدادی از کمک کنندگان کلیدی مبنی بر تعلیق کمک مالی به UNRWA به دلیل اتهاماتی مبنی بر همکاری کارکنان آن با جنبش حماس، ابراز حیرت و خشم کرده و افزود: ما به طور قاطعانه تلاش‌ها برای بی اعتبار کردن این آژانس  از طریق کمپین‌های اطلاعات نادرست را محکوم می‌کنیم. ما معتقدیم که بودجه آنروا حتی قبل از پایان تحقیقات باید به طور کامل بازیابی شود، ضمن اینکه تحقیقات در زمینه ارتباط آن با حماس نیز باید واقع بینانه باشد و نه تنها اطلاعات ارائه شده توسط اسرائیل، بلکه اطلاعات فلسطینی‌ها را نیز در نظر بگیرد.

چندی پیش، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که آژانس آنروا (UNRWA) بخش مهمی از روند ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه است و تلاش‌ها برای بیرون راندن آن از منطقه باید متوقف شود. او افزود که "دسترسی، تجربه و اعتبار" آژانس منحصربه‌فرد است، چیزی که هیچ سازمان دیگری ندارد.

هشدار درباره تمام شدن بودجه «آنروا»آنروا: غزه به مکانی غیرقابل زندگی تبدیل شده استشکست رژیم صهیونیستی در اجماع سازی علیه آژانس امدادرسانی آنروا

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مذاکره باشگاه تراکتور با بردیف برای هدایت دوباره تیم تبریزی
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر