Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر قاسم جانبابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تلاش های بی وقفه همکارانمان در این استان موجب حرکت رو به رشد بیمارستان ها شده است و امروز تغییراتی که در مراکز درمانی این استان ایجاد و مراکز جدیدی که افتتاح شده به خوبی نمایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همه گیری کرونا و موج جدید این بیماری شرایط بسیار سختی را برای نظام بهداشت و درمان و مدافعان سلامت به وجود آورده است.

معاون درمان وزیر بهداشت و درمان گفت: بیمارستان ایرانمهر جزو بهترین بیمارستان هایی است که در این دولت افتتاح شد و یکی از بهترین اتاق عمل های ایران در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان مورد بهره برداری قرار گرفت.

او ادامه داد: با وجود همه تلاش هایی که انجام شده باز هم نیاز، فرصت و ظرفیت برای کار بیشتر وجود دارد و همچنان معتقدیم که باید در مورد نیازهای بهداشت و درمان استان به صورت جهادی کارمان را ادامه دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: عملکرد مناسب مجموعه بهداشت و درمان در این استان، ارتباط مناسب با مجموعه سیاسی و استانداری و مشارکت قابل قبول مردم از دلائل کاهش موارد ابتلا در استان ماست.

احمدعلی موهبتی افزود: هم اینک یک شهرستان قرمز داریم و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد و آبی هستند.
وی بیان کرد: با توجه به میزان ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها در استان، خوشبختانه پیش بینی می شود تا شاهد انتخابات باشکوهی در استان باشیم که این موضوع ضرورت برنامه ریزی منسجم تر برای پیشگیری از چرخش ویروس کرونا در استان را بیشتر می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سالجاری خشکسالی و کاهش نزولات جوی یکی از تهدیدات جدی سلامت در استان محسوب می شود.

موهبتی افزود: عزم جدی دولت در استان در کنار توجه به معیشت و سلامت مردم توسعه زیر ساخت های اساسی همانند جاده، بندر، مخابرات، آموزش و پرورش، دسترسی به منابع آب آشامیدنی سالم و امثال آن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: ۳۰ درصد افزایش در تعداد تخت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ماه های پایانی دولت دوازدهم نشان از توجه دولت به این استان است.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: اخذ کمیسیون ماده ۲۳ و اختصاص ردیف ثابت در بودجه سالیانه کشور برای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان اتفاق بزرگ و ماندگار در حوزه سلامت استان است که نتایج ثمر بخش آن در سال های آتی نصیب مردم عزیزمان خواهد شد.

او  ادامه داد: علاوه بر این اقدام زیربنایی، با بهره برداری از بیمارستان های ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر در سراوان و تکمیل ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) زاهدان بیش از ۳۰ درصد به سرجمع تخت های بستری دانشگاه اضافه خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بعد از اختصاص بخشی از اعتبارات مورد نیاز در یکی دو ماه اخیر، عملیات انتخاب پیمانکار جدید و ساخت و ساز ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی‌بن ابیطالب( ع) زاهدان با سرعت شروع شده و به همت همکاران پرتلاشمان ساختمان این بیمارستان رو به اتمام است.

هاشمی افزود: این ساختمان جدید ظرفیت خوبی در زمینه مدیریت بحران کرونا در اختیار ما قرار داد و در صورتی که خدای ناکرده با مراجعه بیش از حد بیماران روبرو شدیم به صورت اضطراری از این فضای جدید استفاده خواهیم کرد.

او ادامه داد: فعلا در حال پی گیری تامین تجهیزات مورد نیاز و منابع انسانی این بیمارستان هستیم و امیدواریم با عنایت بیش از پیش وزارت بهداشت و اعتبارات استانی شیرینی این بیمارستان هر چه سریعتر در کام مردم استان و همکاران ما بنشیند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد

صدیق جدیدالاسلام گفت: امسال برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی و تجهیز مراکز درمانی در سطح استان خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: ۱۸ دستگاه خودرو عملیاتی و ۱۲ دستگاه آمبولانس بزودی به ناوگان حمل و نقل این دانشگاه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه برای زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی در قالب شهر دانشگاهی تصویب شد.

جدید الاسلام افزود: در ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار مترمربع پروژه عمرانی در سطح استان در قالب پایگاه‌ها، مراکز بهداشت، توسعه بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها، بخش‌های سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو و توسعه بخش دیالیز اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تجهیزات بسیار خوبی از جمله دستگاه ام‌آرآی وارد استان و در شهرستان قروه راه‌اندازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • ◄ توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هزار و ۹۰۳ نفر در زاهدان
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی
  • تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد رشد داشته است
  • تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد افزایش می‌یابند