Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت از سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان خبر داد و بر شتاب‌بخشی در تکمیل این پروژه‌ها تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه (۱۹ فروردین‌ماه) در جریان سفر به منطقه سیستان پس از بازدید از خط انتقال گاز زاهدان-زابل، در نشست پیگیری طرح‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: منطقه سیستان (شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان) با همت مدیران به آرامی راه توسعه خود را پیدا و خود را از اسارت در هیرمند رها کرده است و در این میان دانشگاه‌ها، نیروهای تحصیل‌کرده و فکرهای تولیدشده زیربناهای بسیار خوبی برای این منطقه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه به زیرساخت نیاز دارد و آنچه عامل این توسعه بوده عقل و انسان توسعه‌یافته است و باید در منطقه سیستان به مسائلی فراتر از موضوع آب پرداخته شود.

وزیر نفت با بیان اینکه شرکت‌ ملی، انتقال و استانی گاز زحمات زیادی برای توسعه در این استان کشیدند، تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌ها حداکثر زمان انتهای تیرماه است بنابراین سعی کنید تا خردادماه پروژه‌ها را تکمیل کنید زیرا در شهریور و مهرماه نه ما هستیم و نه شما اما کار باید برای مردم  انجام شود و دوباره در دور تصمیم‌ها نیفتد.

به گفته زنگنه، شرکت گاز کار بزرگی در سیستان و بلوچستان انجام داده، ۲۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است و باید با همت کار را تمام کند.

وی همچنین اظهار کرد: طرح رزاق ابتکار سپاه پاسداران قرارگاه قدس است و به نظر من با نیت بسیار خوب، واقع‌بینانه و معقولانه کار کردند و از این رو باید کمکشان کرد که همسو با این موضوع تاکنون حدود ۶۰ میلیون لیتر مواد سوختی به این طرح تخصیص داده شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه مطالعه خط انتقال گاز چابهار-کنارک و خاش-سراوان حتما باید دنبال ‌شود و پس از ماه مبارک رمضان سفر به مناطق جنوبی و مرکز سیستان و بلوچستان برای همین موضوع انجام خواهد شد، تاکید کرد: پارسال ۲۲۱ میلیون لیتر گاز مایع و نفت سفید در زابل توزیع شده که حدود ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۸ بیشتر بوده و به‌طور کل توزیع نفت سفید در کل کشور ۴.۷ میلیون لیتر در روز است که ۲.۲ میلیون آن در این استان توزیع شده است.

زنگنه در پایان با اشاره به بهره‌مندی ۹۵ درصدی جمعیت کشور از گاز طبیعی، گفت: اکنون حدود پنج میلیون نفر در کشور گاز طبیعی ندارند که این تعداد شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار می‌شود که کپسول گاز مایع به آنها تحویل می‌شود.

دولت توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در سخنانی در این نشست گفت: برای اقدام‌های خوب گازرسانی در استان با معین‌سازی و شتابی که گرفته است از وزیر نفت قدردانی می‌کنیم و امید می‌رود این روند برای دیگر شهرهای منطقه که مطالعات آن نیز انجام شده است عملی شود.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان، افزود: در موضوع بودجه بالاترین رشد بودجه ۱۴٠٠ برای این استان در نظر گرفته شده است به‌طوری‌که با توجه دولت و مجلس ۳۰۰ درصد رشد در بودجه امسال داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توجه به بندر شهید بهشتی و ۲ کلید واژه رهبر انقلاب با ‌عنوان تنگه احد و سواحل مکران به عنوان گنج پنهان مورد توجه دولت است، تصریح کرد: طرح ۴۶ هزار هکتاری منطقه سیستان که ۸۵۰ میلیون دلار هزینه آن شده سرسبزی کنونی منطقه را رقم زده که بی‌شک اگر این طرح نبود چالش‌های فراوانی در این منطقه به وجود می‌آمد.

موهبتی همچنین با بیان اینکه در بخش وزارت نفت اتفاق بزرگی در گازرسانی به شهرها افتاده و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است، افزود: این گازرسانی غیر از رفاه یک ضرورت جدی در حوزه عدالت است و توسعه را به دنبال دارد.

به گفته وی، موضوع ایجاد مخازن و ذخیره مشتقات نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار می‌تواند آرامش ایجاد کند که در شرایط بحرانی حمل و نقل با چالش روبه‌رو نشویم و جایگاه‌های عرضه سوخت و مجموعه سی‌ان‌جی (گاز طبیعی فشرده) می‌تواند تحریک‌کننده توسعه خدمات مطلوب در جاده‌ها برای استفاده از ظرفیت استان به‌منظور تردد بیشتر باشد زیرا مهمترین مزیت سیستان و بلوچستان ترانزیت، تجارت و معدن است که حمل و نقل در آن نقش‌آفرین بسیاری دارد.

منبع: شانا

کلیدواژه: بیژن زنگنه وزیر نفت گازرسانی شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گازرسانی به سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان ۲۰ هزار میلیارد منطقه سیستان وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود ۳۲۰ کیلومتر مربع منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت.

 

به گزارش گروه  استان ها خبرگزاری دانشجو، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد، اظهار داشت: به واسطه پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پیش از وقوع سیلاب اخیر انجام شد، بحمدالله کمترین آسیب جانی را داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در سیلاب اخیر حجم بسیار بالایی از آب در قسمت سرریز سد کهیر با ارتفاع 3 متر به وجود آمد که بحمدالله اکنون حجم ورودی آب بسیار کم شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود 320 کیلومتر مربع منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. اما اگر این منطقه به صورتی بود که آب باید از یک محدوده خاص عبور کند یقیناً ویرانی‌های گسترده به بار می‌آمد.

کرمی ادامه داد: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی طی این مدت در محدوده درگیر سیلاب در جنوب استان انجام شده اما باید کارهای باقیمانده نیز با سرعت مضاعف پیگیری و انجام شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو بالگرد جدید ارتش نیز در حال افزوده شدن به تیم‌های حاضر در منطقه است تا علاوه بر گروه‌های جهادی که در اختیار ستاد اجرایی هستند، با تلاش مضاعف هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: باید مباحث آبرسانی با سرعت پیگیری شوند و تیم‌های موجود در منطقه نیز با تامین نیروی انسانی و امکانات از سایر استان‌ها تکمیل شوند تا روستاهای دارای تنش آبی مشکلاتشان کاسته شود. اعتبارات لازم برای افزودن دستگاه‌های راهسازی به راهداری داده شده است و این موضوع به اطلاع فرمانداران منطقه نیز قرار داده شده است.

کرمی ادامه داد: نکته بسیار حائز اهمیتی که در سیلاب گذشته هم بر آن تاکید شده است؛ آن است که باید از ‌آب‌های حاصل از باران‌های این چنینی استفاده مفیدی و لازم صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: ما دو اولویت مهم در امر سدسازی «سد کاجو» و «سد قصر قند» را در منطقه دنبال می‌کنیم چرا که با ساخت این سدها بخشی از آب حاصل از باران‌های سیلابی کنترل می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب انجام شده و به رئیس جمهور محترم ارائه شده است همچنین در بخش هوتگ ها به دنبال استفاده مفید از از آنها برای ذخیره و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلابها هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که ما هر ساله در این منطقه شاهد توزیع پتو، سبد کالا و لوازم خانگی و مهمتر از آن ویرانی زیرساخت‌ها، کشاورزی و منازل مردم باشیم چراکه این واقعاً امری مشکل است.

کرمی با بیان اینکه باید تمام پروژه‌های سطح استان با دقت کافی و انجام مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شوند، گفت: خوشبختانه بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب استان انجام شده و به رئیس جمهور محترم نیز ارائه شده تا این موضوع به عنوان اولویت کاری منطقه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر
  • خسارت بيش از ۹۵ ميليارد تومانی سيل به شبكه توزيع برق / تنها برق سه روستا ناپایدار است
  • اتخاذ تدابیر ویژه دولت برای رسیدگی به مسائل سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان