Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزنه برداران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از  فدراسیون  وزنه برداری در رقابت رکوردگیری اردونشینان تیم ملی وزنه برداری ایران که روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه انجام شد نفرات ذیل موفق شدند به حدنصاب های لازم جهت حضور در مسابقات آسیایی ازبکستان دست یابند.

ملی پوشان وزنه برداری کشورمان روز ۲۹ فروردین ماه جاری با پرواز مستقیم راهی تاشکند محل برگزاری مسابقات خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی نفرات به شرح زیر است:
وزن ۶۱ کیلوگرم: حافظ قشقایی 
وزن ۷۳ کیلوگرم: میر مصطفی جوادی 
وزن ۸۱ کیلوگرم حسین سلطانی 
وزن ۸۹ کیلوگرم علی میری 
وزن ۸۹ کیلوگرم: کیانوش رستمی 
وزن ۹۶ کیلوگرم: سهراب مرادی 
وزن ۱۰۲ کیلو گرم: رسول معتمدی
وزن ۱۰۲ کیلوگرم: رضا دهدار 
وزن ۱۰۹ کیلوگرم: کیا قدمی 
وزن ۱۰۹ کیلوگرم: علی داودی

*ملی پوشان تیم جوانان تست دوپینگ دادند

تمامی وزنه برداران تیم ملی جوانان هم که برای قهرمانی جهان ازبکستان اماده می شوند، تست دوپینگ دادند.  عبدالله بیرانوند، حسین بیرانوند،رضا حسن پور،علیرضا زندی، علیرضا اسفندیاری،ابوالفضل جمعه پور با سرمربیگری سعید علی حسینی و مربیگری سیدمحمد ضیایی نژاد اعضای تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران  هستند که خود را برای حضور در مسابقات جهانی جوانان که اواخر اردیبهشت سال جاری در تاشکند برگزار می شود، آماده می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزنه برداري وزنه برداری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟

نادیا زکالوند: این روزها، بدنسازی، به‌ویژه وزنه‌برداری در بین مردم محبوب شده است. اما یکی از نگرانی‌های زنان، حجیم شدن بدن آنها با ورزش بدنسازی و وزنه‌برداری است. البته برخی از زنان که دوست دارند ماهیچه‌های حجیم داشته باشند به وزنه‌برداری روی می‌آورند. اما باید به چهار دلیل مهم گفت که بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود:

۱. عضله‌سازی کاری واقعا طاقت‌فرساست

این خبر برای برخی خوب و برخی ناامیدکننده است. اگر تصور می‌کنید به‌راحتی با بدنسازی و وزنه‌برداری معمولی ماهیچه‌هایتان حجیم می‌شوند، سخت در اشتباه هستید. به‌دنبال سال‌ها ورزش و فعالیت می‌توان عضله‌سازی کرد و دقیقا به همین دلیل است که بدنسازهای حرفه‌ای محدود و البته نخبه‌اند.

۲. زنان معمولا به اندازه کافی برای حجیم شدن غذا نمی‌خورند

برای عضله‌سازی باید بیش از حدی که کالری می‌سوزانید، غذا مصرف کنید. بسیاری از زنان کالری یا پروتئین کافی برای رشد ماهیچه‌های خود مصرف نمی‌کنند.

۳. بسیاری از زنان به‌اندازه کافی از وزنه‌های سنگین استفاده نمی‌کنند

اگر مرتب وزنه می‌زنید، پس از مدتی بدن‌تان به آن وزنه‌ها عادت می‌کند. اما ماهیچه‌ها برای حجیم شدن به چالش نیاز دارند. اگر مرتب به وزنه‌ها اضافه نکنید، ماهیچه‌ها رشد نمی‌کنند. در ضمن در تمرین‌ها باید دو قانون اصلی «تکرار صحیح» و «رسیدن به خستگی» را رعایت کرد. این کارها برای بیشتر زنان سخت است.

۴. زنان تستوسترون کافی ندارند

هورمون تستوسترون عامل مهمی در رشد عضلات است. به همین دلیل ساده، ماهیچه‌های زنان صرفا با بدنسازی، حجیم نمی‌شود. البته ماهیچه‌های برخی از زنان که بیش از حد معمول تستوسترون دارند، ممکن است در مقایسه با زنان دیگر، حجیم‌تر شود اما نه به اندازه مردان. زنان برای حجیم شدن باید از هورمون و مکمل‌های خاصی استفاده کنند و باید گفت، این مواد بدون عوارض نیستند.

چرا زنان باید وزنه‌ بزنند؟

زن‌ها با وزنه‌برداری صحیح پس از مدتی چربی‌های اضافی بدن خود را از دست داده و عضلات‌شان محکم شده و در نتیجه بدن‌شان خوش‌فرم می‌شوند.

از دیگر فواید وزنه‌برداری برای زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود تراکم استخوان کاهش وزن افزایش توده بدون چربی بدن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها مزمن بهبود سلامت روان بهبود انعطاف‌پذیری احساس قدرت و اعتمادبه‌نفس

دلایل فوق آنقدر قانع‌کننده است که شما را برای رفتن به کلاس‌های بدنسازی مجاب کند.

منبع: cnet

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894521

دیگر خبرها

  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • حضور تیم والیبال جوانان ایران در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی
  • ترکیب نهایی کشتی آمریکا در المپیک مشخص شد
  • سرمربی قهرمان جهان: ایران باید از عنوانش دفاع کند
  • تاریخ‌سازی دختر ایرانی در قایق دونفره
  • دختران قایقران ایران تاریخ سازی کردند
  • نگاه رهبری به کشتی ریزبینانه و دقیق است/ هدف اصلی المپیک است