Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت‌الله حمزه روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات آلودگی نفتی منطقه میانکوه شهرستان اردل که با حضور نمایندگانی از شرکت نفت برگزار شد، افزود: بارها بر اثر شکستگی و یا ترکیدگی لوله نفت در منطقه میانکوه اردل، مردم متحمل خسارت‌های بسیار شده‌اند از این‌رو در کنار جبران این خسارت‌ها، خدماتی نظیر احداث مدارس، کانون‌های فرهنگی و دینی و باشگاه‌های ورزشی احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم این منطقه در سال‌های گذشته به لحاظ اقتصادی مستقل بوده‌اند اما اکنون دچار مشکل شده‌اند چرا که نشت نفت، اقتصاد و معیشت آنها را تحت تاثیر خود قرار داده که اگر چه به دنبال مقصر نیستیم اما پیگیر آن هستیم که از این اتفاقات ناگوار بار دیگر رخ ندهد و مسئولان در این خصوص تضمین دهند.

حمزه تصریح کرد: از دسترس خارج شدن چشمه‌ای که یک هزار لیتر بر ثانیه آبدهی داشت، تعطیلی ۵۵ مزرعه شیلات، تعطیلی مزارع کشاورزی و دامداری و مهاجرت بخش از جمعیت از جمله خسارت‌هایی که بر مردم منطقه تحمیل شده است که باید جبران شود.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: از سال ۵۳ تاکنون هشت حادثه و آلودگی نفتی در منطقه میانکوه اردل رخ داده که برگشت‌پذیری آن در مقایسه با وقوع زلزله بیشتر بوده است.

خسرو کیانی افزود: ۲۳ آذر ۹۹ هشتمین حادثه نشست لوله نفت در میانکوه اردل رخ داد که پیش از آن هفت مرتبه دیگر این اتفاق تکرار شده بود.

وی با بیان اینکه خط لوله نفت مارون به اصفهان  از سال ۵۳ در منطقه میانکوه احداث و به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: این خط لوله از آن زمان تاکنون هشت بار طی سالهای ۵۶، ۶۱، ۶۵، ۸۷، ۸۸، ۹۰ و ۹۵ و ۹۹ دچار حادثه و شکستگی شده است که به طور میانگین هر هفت سال یکبار این منطقه شاهد وقوع یک حادثه آلودگی نفتی بوده است.

کیانی تصریح کرد: این در حالی است که میانگین متوسط رخداد زلزله‌های بالای پنج ریشتر در این استان دست بالا ۵۰ سال و دست کم ۱۰ سال است که این موضوع نشانگر آن است که دوره بازگشت آلودگی نفتی در استان زودتر از حوادث مخربی نظیر زلزله است.

وی با بیان اینکه خط لوله انتقال نفت مارون به اصفهان دارای ۴۳۰ کیلومتر طول در استان چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: این خط لوله روزانه ۵۵۰ هزار بشکه نفت خام را انتقال می‌دهد و عمر آن بالای ۴۵ سال است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام مطالعات فرسودگی این خطوط لوله، افزود: طی این مطالعات ۶۷ کیلومتر تعمیر پیشنهاد شده بود اما تاکنون در محدوده استان ما اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

کیانی با اشاره به اینکه آلودگی نفتی در میانکوه اردل ۱۵ هزار نفر جمعیت را متاثر کرده است، گفت: آلودگی نفتی در منطقه بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف و معیشت مردم و نیم میلیون خسارت به محیط‌زیست وارد کرده است.

وی، جلوگیری از تکرار حادثه را مهمترین خواسته مردم منطقه میانکوه اعلام کرد و گفت: همچنین باید در جبران خسارت‌ها تسریع شود و شرکت نفت نسبت به تعهدات خود در این منطقه بیش از پیش اهتمام ورزد.

به گزارش ایرنا، وقوع حادثه و نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان اردل از سال ۵۳ تاکنون هشت بار رخ داده است که در تازه‌ترین مورد آن روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار رخ داد.  

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول ۶ کیلومتر شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری اردل سرخون پروندهٔ خبری شکستگی خط لوله سرخون و تکرار آلودگی نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری اردل آلودگی نفتی چهارمحال وبختیاری اردل سرخون اخبار کنکور نفت مارون به اصفهان چهارمحال و بختیاری آلودگی نفتی منطقه میانکوه میانکوه اردل لوله نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شامگاه گذشته، دوشنبه، 27 فروردین‌ماه، طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح مناطق 11، 12 و 16 با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و با حضور سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه 11، پیمان ضیائی، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، شهرداران نواحی 4گانه، محمد اسماعیلی، رئیس اداره ساماندهی آسیب‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به همراه اکیپ معبربان و شهربان و گشت حامی شهر در منطقه 11 به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش اجرای این طرح که از ساعت 21 تا یک بامداد روز بعد به طول انجامید، طرحی بود که در دل طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی، شامل 5 گروه تکدی‌گران، معتادان متجاهر، بی‌سرپناهان، زباله‌گردان و کودکان کار به طور ویژه گنجانده شد و هدف از اجرای آن، پاکسازی مؤثر و ضربتی معابر سطح منطقه از گروه آسیب‌دیدگان معتادان متجاهر بود.

موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر اینکه منطقه 11 با حداکثر توان از نخستین روز اجرای این طرح در حال اقدام است، گفت: طرح ویژه گفته‌شده با حضور خودروی گشت، اتوبوس و عوامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به اجرا درآمد و تمرکز آن بیشتر بر محدوده راه‌آهن، میدان بهداری، خیابان شوش، میدان رازی، خیابان رازی، بوستان و میدان رازی، پل 9 دی (حق‌شناس)، بوستان گل‌ها، بوستان هاشمیان و خیابان وحدت اسلامی بود و طی این برنامه، در حدود 70 معتاد متجاهر شناسایی و تحویل مرکز فوریت‌ خدمات اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شدند.

گفتنی است طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری تهران در مناطق 22گانه از هفته پیش أغاز شده و تا 31 فروردین‌ماه ادامه دارد؛ همچنین به گفته کارشناسان اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه 11 و به دستور معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از 2 روز پیش، 26 فروردین‌ماه، این طرح که قبلاً در دو شیفت کاری اجرا می‌شد، به صورت شبانه‌روزی درآمده و در سه شیفت کاری تا پایان زمان اجرای طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • نگاهی به طبیعت بهاری شهر اردل+ تصاویر