Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی شامگاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از زمان انتخاب به عنوان نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی سعی کرده‌ام با حضور در بین آنان نسبت به حل مشکلات اقدام کرده و خادم مردم باشم زیرا مردم با رأی خود به ما اعتماد کردند.

وی با اشاره به مشکلاتی در حوزه آب و گاز در روستاهای کرمانشاه افزود: روستاهای سرفیروز آباد، عثمانوند و درودفرامان دارای مشکلاتی در حوزه آب بودند که با حضور به همراه مسئولان مربوطه بخشی از مشکلات آبرسانی به آنها حل شده اما تعدادی از روستاها همچنان مشکلات اساسی دارند و همچنین در کوزران به دلیل کمبود اعتبار و فاصله با شبکه انتقال، مردم از گازرسانی به آن مناطق ناامید بودند که با همکاری وزیر نفت مشکلات برطرف و با مشخص شدن پیمانکار، کار به زودی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اشتغال در روستاها به دلیل عدم مهارت بسیار ضعیف است و در این موضوع روستاییان نیازمند مشاوره و مهارت آموزی برای تولید هستند و در این زمینه تعاون‌های روستایی و جهاد کشاورزی باید کمک کنند.

رشیدی با اشاره به مشکلات راه روستایی بیان کرد: در راه روستایی متأسفانه تعریف مشخصی برای نوع آن وجود ندارد و روستاییان انتظار دارند راه‌ها آسفالت شود در صورتیکه بودجه سال گذشته راه روستایی هفت میلیارد تومان بوده که بسیار اندک است اما در بودجه سال جاری این رقم به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی بیان تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: امسال هر سه نماینده کرمانشاه در کمسیون بودجه حضور داشتند و توانستند بودجه مناسبی برای کرمانشاه تصویب کنند.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال جاری اصلاحات خوبی بر بودجه صورت گرفته که یکی از آنها حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ در نیمه دوم سال است که باعث کاهش فساد در اقتصاد خواهد شد.

رشیدی بیان کرد: حقوق‌های زیر ۱۰ میلیون تومان طبق لایحه دولت ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت اما حقوق‌های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد اما مالیات پلکانی از آنها اخذ خواهد شد و منابع هدفمندی آنکه بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان است به تولید اختصاص خواهد یافت.

۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه خانه کرمانشاه تصویب شده است

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد مالیاتی به کرمانشاه و ۷۰۰ میلیارد تومان هم برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین و برای نخستین بار ۶۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات آب روستایی و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه کرمانشاه و ۱۱۳ میلیارد تومان برای ساماندهی آبشوران و رودخانه قره سو اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰، پنج میلیون خانواده کم مصرف و مددجو از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف شدند و افزایش حقوق خانواده‌های مددجویان کمیته امداد و رزمندگان نیز به تصویب رسید.

رشیدی با اشاره برنامه اخذ مالیات از پردرآمدها، گفت: در بودجه سال جاری از صادرکنندگان فولاد و میعانات گازی و خام فروشان ۱۸ هزار مالیات اخذ می‌شود و همچنین از صفحات مجازی بالای ۵۰۰ هزار دنبال کننده و سلبریتی هایی که بالای ۲۰۰ میلیون تومان درآمد دارند نیز مالیات گرفته خواهد شد.

تغییر خرید نرخ تضمینی گندم یک ضرورت است

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تعیین خرید تضمینی محصولات کشاورزی ادامه داد: برای نخستین بار کشاورزان در تعیین نرخ محصولات کشاورزی تأثیر گذار خواهند بود و به زودی در نرخ خرید تضمینی گندم تجدید نظر خواهد شد و این تجدید نظر با توجه به اهمیت این کالای استراتژیک ضروری و نظر مجلس قیمت پیشنهادی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است و همچنین در بودجه ۱۴۰۰، سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت به کشاورزان خسارت دیده اختصاص پیدا کرده است.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه با بیان اینکه برای کنترل بازار مرغ، ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص یافته اما باز هم مشکلاتی وجود دارد و یکی از علل عدم آرامش بازار افزایش واردات مرغ است که این نشانه بی مدیریتی در این حوزه است و جالب اینکه نهاده در بازار آزاد در دست دلالان است.

وی ادامه داد: سامانه سردسیری که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه است با سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق اوراق مالی به زودی در استان آغاز خواهد شد.

پروژه‌های نفت و گاز کرمانشاه ماه آینده کلنگ زنی خواهند شد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ بیکاری در استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد بیکاران به حدی زیاد است که کاهش چند درصدی نرخ بیکاری چیزی را تغییر نخواهد داد اما با سرمایه گذاری در پروژه‌های نفت و گاز به ارزش ۲۹۰ و ۹۰ میلیارد دلار در کرمانشاه نزدیک ۲ هزار نفر اشتغال زایی خواهد شد و کلنگ زنی آن بعد از ماه مبارک رمضان است و همچنین برای کمک به تولید ۲۰ درصد معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی در بودجه تصویب شده است.

رشیدی خاطر نشان کرد: مدیران استانی باید برای جذب سرمایه گذاری در استان تلاش کنند و با کاهش زمان صدور مجوزهای لازم تولید را در استان پشتیبانی کنند.

میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه عملکرد مطلوبی ندارد

وی با گلایه از عملکرد ضعیف میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه، بیان کرد: گردشگری یکی از حوزه‌های با اهمیت است که می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند؛ اما متأسفانه میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه عملکرد مطلوبی نداشته و در سال ۹۸ رتبه ۳۱ را در کشور کسب کرده است.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه بیان کرد: در تصمیم گیری برای انتخاب مدیران هیچگاه دخالت نکرده‌ام اما در ماجرای تکیه معاون الملک به دلیل توهین به دستگاه عزاداری امام حسین (ع) به همراه سایر نمایندگان ورود کرده و خواستار برکناری مدیر مربوطه شدم که از سوی مسئولان اقدام مناسبی صورت نگرفت.

کد خبر 5184730

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه مجلس شورای اسلامی محمد رشیدی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کمیسیون تلفیق تولید اشتغال آب روستایی آب و فاضلاب شهری خرید تضمینی گندم مرغ نفت و گاز ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان ماه مبارك رمضان ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 شهرستان کرج واکسن کرونا نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی میلیارد تومان بودجه سال خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در کمین ۱۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین جزئیات از سیل در استان‌های جنوبی کشور، اظهار کرد: در سیل اسفندماه سال ۱۴۰۲ سیستان و بلوچستان تقریباً طی دو هفته حدود ۲۳۰ میلی‌متر بارندگی را در برخی نقاط در پی داشت، در اثر این سامانه جدید از شب گذشته تا امروز ظهر ۲۷۰ میلی‌متر در زرآباد بارش داشته‌ایم. این حجم بسیار زیادی از بارش‌ها را در حدود کمتر از ۲۴ ساعت در جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بوده‌ایم. در هرمزگان، جنوب استان بوشهر، جنوب فارس و کرمان بارش‌ها نیز همان طور بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون بخش‌هایی از هرمزگان، قسمتی از بوشهر و جنوب کرمان درگیر سیل بودند، در کرمان نیز راه دسترسی ۲ روستا قطع شده است و همکاران در تلاشند تا راه‌ها بازگشایی شود.

ظفری درباره آمار مفقودان سیل اخیر در استان‌های جنوبی کشور گفت: در استان کرمان ۳ دختر چه مفقود شده بودند که با جست وجو‌های صورت گرفته هر ۳ آن کودک پیدا شدند و هیچ جراحتی ندیده بودند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: امروز تمرکز اصلی ما بر جنوب سیستان و بلوچستان است، شاهد نزول حجم بسیار زیادی از نزولات الهی بوده‌ایم، به طوری که ۱۷۰ کیلومتر مکعب از حجم سد کهیر برای نخستین بار به طور کامل آبگیری شده است و همکاران ما برای دفاع خطرات احتمالی اقدام به رها‌سازی آب کرده‌اند.

اسکان اضطراری مردم روستا‌های جنوب کشور

وی یادآور شد: آب ۳۲ روستا قطع شده است و در مناطق زرآباد سیستان وبلوچستان برق شده است چرا که احتمال برق گرفتگی شهروندان وجود دارد.

ظفری بیان کرد: فیبرنوری خاش ایرانشهر، قصرقند قطع است و به همین دلیل برخی از خطوط تلفن این مناطق قطع است و دچار اشکال است و همکاران در تلاشند تا مشکلات برطرف شود.
وی درباره آمار مصدومان سیل سیستان وبلوچستان نیز گفت: تاکنون مصدومیت جدی برای شهروندان ما به وجود نیامده است.

سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به تخلیه برخی از روستا‌ها در جنوب کشور اشاره و عنوان کرد: تعدادی از روستا‌های ما در استان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان بلوچستان برای ایمنی بیشتر تخلیه شده‌اند، آن‌‎‌ها را اسکان اضطراری داده‌ایم و غذای گرم در اختیار آن‌ها قرار داده شده است، به شرط برقراری امنیت آن‌ها به خانه‌های خود بر خواهند گشت.

ظفری درباره حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده نیز گفت: گروه‌های جهادی در مناطق حضور دارند و در امداد‌رسانی، تخلیه‌آب گرفتگی مناطق سیل‌زده به ما کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جنوب سیستان بلوچستان ۱۲۰۰ روستا تحت تأثیر سیل قرار گرفته است که ۳۰۰ روستا دچار آب گرفتگی شده است، گروه‌های جهادی در حال کمک به مردم کمک می‌کنند و بخش قابل توجهی از دستگاه‌ها و استان‌های معین سیستان و بلچوستان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

سازمان مدیریت بحران کشور درباره پایداری وضعیت هشدار در استان‌های جنوبی کشور ابراز کرد: سازمان هواشناسی برآورد کرده تا فردا این سامانه و هشدار قرمز از منطقه خارج می‌شود، اما تا زمانی که وضعیت پایدار شود ما و دستگاه‌های امدادی، انتظامی و اجرایی در مناطق سیل‌زده خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که از کانال‌های رسمی و اصلی اخبار را پیگیری و دنبال کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • سیل در کمین ۱۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • معبدی که ۱۲۰۰ سال قبل در دل کوه با ابزار تراشیده شده است! (فیلم)
  • معبدی که ۱۲۰۰ سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است + فیلم