Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنج‌شنبه شب در یک نشست خبری از سیاست اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم دفاع کرد و این سیاست را ابزاری مهم برای مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران خواند.

ند پرایس در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات روز گذشته خود درباره آمادگی دولت آمریکا برای برداشتن برخی تحریم‌های غیرمرتبط با برجام اظهار داشت: «ما معتقدیم که برنامه موشکی ایران و حمایت ایران از گروه‌های نیابتی شرور [به زعم آمریکا] چالشی عمیق برای ما و شرکایمان در منطقه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل است که ما به مقابله با ایران از راه‌های مختلف از جمله تحریم‌ ادامه می‌دهیم.»

وی با اعلام اینکه در صحبت‌های روز گذشته‌اش تحریم خاصی را مد نظر نداشته  به‌صورت کلی از آمادگی برای برداشتن برخی تحریم‌های غیرمرتبط با برجام سخن گفته است، اظهار داشت: «ما یک مذاکره‌کننده ارشد و یک تیم مذاکره‌کننده در وین داریم که درباره جزئیات صحبت خواهند کرد. اما وقتی بحث فعالیت‌های شرورانه، مسائل حقوق بشری، برنامه موشکی و حمایت ایران از گروه‌های نیابتی در میان باشد، ما به مقابله با این رفتارها ادامه خواهیم داد و تحریم یک ابزار مهم برای انجام این کار خواهد بود.»

روز چهارشنبه ند پرایس در نشست خبری روزانه خود مدعی شد که دولت بایدن آماده است اقداماتی را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد و برای این منظور تحریم های غیرمرتبط با برجام را لغو کند.

وی در عین حال تصریح کرد: «مذاکرات وین به صورت حرفه‌ای پیش می رود، ما آماده هستیم تا اقدامات لازم و ضروری برای بازگشت به برجام را انجام دهیم، این اقدامات شامل لغو تحریم های غیرمرتبط با برجام خواهد بود. البته من در جایگاهی نیستم که بتوانم جزئیات مربوط به چگونگی آن را در اختیار شما قرار دهم.»

در حالی که آمریکا برای تقسیم‌بندی تحریم‌ها به «تحریم‌های مرتبط با برجام» و سایر تحریم‌ها از جمله تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی تلاش می‌کند و قصد دارد به این بهانه از رفع برخی تحریم‌های مهم علیه ایران شانه خالی کند، ایران بارها تأکید کرده است که این تقسیم‌بندی را نخواهد پذیرفت و تنها در صورت رفع تمامی تحریم‌ها به‌صورت راستی‌آزمایی شده حاضر به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود خواهد بود.

کد خبر 593861

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند