Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا برای مشخص شدن ۳۶ سهمیه کشتی فرنگی، زنان و آزاد طی روز‌های ۲۰ تا ۲۲ فروردین‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود که امروز (جمعه) شاگردان محمد بنا در روزی سرنوشت‌ساز برای کسب سهمیه اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفان آسیایی خود خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، حسین نوری در ۸۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم نماینده ایران خواهند بود تا در صورت راه‌یابی به دیدار فینال سهمیه المپیک توکیو را برای کشورمان کسب کنند.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که قبل از اعزام اعلام کرده بود «نه می‌توان گفت کار ما بسیار سخت است و نه می‌توان آن را آسان خواند» خیلی امیدوار است که شاگردانش در همین قزاقستان نتیجه لازم را کسب کنند چرا که او به خوبی می‌داند در آخرین رقابت‌های گزینشی در صوفیه بلغارستان شرایط کسب سهمیه به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی صاحب سهمیه المپیک شده است.

گفتنی است برنامه رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا نیز به شرح زیر است:

جمعه ۲۰ فروردین:

ساعت ۸:۳۰ تا ۹: وزن کشی تمامی اوزان فرنگی
ساعت ۱۱ تا ۱۳: مسابقات مقدماتی تمامی اوزان فرنگی
ساعت ۱۸ تا ۲۱: مسابقات فینال تمامی اوزان فرنگی

یکشنبه ۲۲ فروردین:

ساعت ۸ تا ۸:۳۰: وزن کشی تمامی اوزان آزاد
ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳: مسابقات مقدماتی تمامی اوزان آزاد
ساعت ۱۸ تا ۲۱: مسابقات فینال تمامی اوزان آزاد

نفرات راه یافته به دیدار فینال این رقابت‌ها سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو را کسب خواهند کرد.

اختلاف ساعت قزاقستان با ایران ۹۰ دقیقه است به طوری که ساعت ۱۱ به وقت قزاقستان، ۹:۳۰ به وقت ایران است.

مراسم قرعه کشی رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا، در شهر آلماتی قزاقستان محل برگزاری این مسابقات برگزار شد و نتایج قرعه کشی فرنگی کاران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند محمدرضا گرایی در دور اول با اوچیلوف از تاجیکستان مبارزه می‌کند و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان پوندت از تایلند و داحشان از اردن خواهد رفت. کشتی گیران سوریه، چین و هند در گروه گرایی قرار دارند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۸ نفر حضور دارند، حسین نوری در کشتی نخست با شاگلدی آنایف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم و مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان فی پنگ از چین و جین هیوک کیم از کره جنوبی می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۹ نفر حضور دارند محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف جهانگیر توردیف از ازبکستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده دیدار میان یانان چن از چین و ژیاموحامت صفراف از ترکمنستان روبرور می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی رقابت های گزینشی سهمیه المپیک تمامی اوزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از 38 کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان ایران برابر حریفان خود قرار گرفتند.
در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها 6 طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.
در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.
شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی (۲مدال برنز) در فرم‌های چانگ چوان و گون شو برنز و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.
امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن 60- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن 75- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.
همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و‌ مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.
فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی جام تختی| نتایج فینال ۵ وزن نخست اعلام شد
  • رنگرز: توقع از کشتی‌ در المپیک باید همان یک نشان طلا باشد/ از ابتدا هم اولویت و هدفگذاری ما صرفاً کسب ۶ سهمیه نبوده
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید