Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از tارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با پرس. تی. وی اعلام کرد که تا وقتی آمریکا تمام تحریم‌های خودش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می‌شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تا وقتی آمریکا تمام تحریم‌های خودش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می‌شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند، اظهار داشت: غنی سازی ۲۰ درصد ما اکنون با سرعتی حتی فراتر از سرعتی که مجلس شورای اسلامی در قانون خودش پیش بینی کرده بود، پیش می‌رود و مواد غنی شده ۲۰ درصد در حال تولید است.

عراقچی افزود: این روند به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که توافقی به دست بیاید و بر اساس آن آمریکا تمامی تحریم‌های خودش را بردارد و همانطور که بار‌ها ذکر شده در یک مرحله همه تحریم‌ها باید برداشته شود.

وی همچنین با بیان این‌که گفت‌وگوی ما با اروپایی ها، روسیه و چین ادامه دارد، گفت: اینکه بعضا گفته می‌شود این گفتگو‌ها با اروپاست و اروپایی‌ها هم از آن سو با آمریکا صحبت می‌کنند، صحیح نیست. ما اینجا با مجموعه کشور‌های عضو فعلی برجام یعنی سه کشور اروپایی، روسیه و چین و اتحادیه اروپا که هماهنگ کننده برجام است، مذاکره می‌کنیم و آن‌ها هم از سمت دیگر با آمریکایی‌ها به شیوه‌ای که خودشان می‌دانند، گفتگو و نتایج را منتقل می‌کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده ایرانی در نشست کمیسیون برجام اضافه کرد: نشانه‌هایی بروز کرده است که آمریکایی‌ها در حال بررسی مواضع خودشان و حرکت به سمت برداشتن تحریم‌های کامل هستند؛ ولی ما هنوز در موقعیتی نیستیم که قضاوت کنیم و هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده است.

عراقچی افزود: تصور می‌کنم که ما مسیر طولانی تری را در پیش داریم؛ اگرچه که حرکت ما حرکت رو به جلوست و فضای مذاکرات فضای سازنده‌ای است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی لغو تحریم ها معاون سیاسی وزیر امور خارجه سید عباس عراقچی اعمال ماه شعبان نشست وین کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد

وال استریت ژورنال گزارش داد که واشنگتن در حال تهیه پیش‌نویس طرح تحریم بانک‌های چینی تسهیل‌کننده رابطه با روسیه است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه پرشمارگان آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایالات‌متحده در حال تهیه پیش‌نویس تحریم‌ها علیه برخی بانک‌های چینی برای قطع دسترسی آن‌ها به سیستم مالی جهانی است. گفته می‌شود واشنگتن با این اقدام قصد دارد چین را از حمایت روسیه برحذر دارد.

در گزارش این روزنامه آمده است: در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا قرار است این هفته به چین سفر کند، این سوال مطرح شده که آیا اقدام تهدیدآمیز جدید واشنگتن می‌تواند روابط تجاری چین و روسیه را خدشه دار کند.

بلینکن روز جمعه نیز در اظهاراتی مدعی شده بود که چین قطعات لازم برای ساخت تسلیحات روسیه را فراهم می‌سازد. وی ضمن بیان این ادعاها، پکن را به دلیل آنچه که تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات روسیه دانست، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین خواند.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار را بر چین افزایش داده و هشدار داده‌اند که واشنگتن آماده است تا علیه بانک‌های چینی که داد و ستد کالا‌های با کاربرد غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند، اقدام کند.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم