Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@03:35:14 GMT

تشدید درگیری‌ ارتش یمن و ائتلاف سعودی در مأرب

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۵۴۷۲

تشدید درگیری‌ ارتش یمن و ائتلاف سعودی در مأرب

به گزارش تابناک به نقل از فارس، پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی دولت نجات ملی یمن (صنعاء) در استان مأرب (مرکز) باعث شد که ائتلاف سعودی اقدام به انجام حملات هوایی در غرب مرکز این استان کند.

شبکه الجزیره قطر شامگاه پنجشنبه از درگیری شدید بین ارتش این دولت با نیرو‌های تحت امر منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی که مورد حمایت ائتلاف سعودی است، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان با این درگیری‌ها، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز شهرستان‌های غربی شهر مأرب را در چند نوبت هدف حمله قرار دادند.

شبکه المَسیره یمن به نقل از منابع خود گزارش داد که «ائتلاف سعودی-آمریکایی» شهرستان «جبل مراد» را در دو نوبت، شهرستان «صرواح» که شاهد درگیری‌های شدید است را ۱۳ بار و شهرستان «مدغل» را دو نوبت هدف حملات خود قرار داده است.

درگیری‌ها در استان مأرب یمن بیش از دو ماه است که بین نیرو‌های دولت نجات ملی یمن و بین نیرو‌های دولت مستعفی این کشور که مورد حمایت ائتلاف سعودی است، آغاز شده است.

این استان از شمال با استان جوف (هم‌مرز با عربستان) و از غرب با استان صنعاء (پایتخت) همسایه و هم‌مرز است که همین موقعیت در کنار تولید بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت بر اهمیت ژئوپلوتیک آن افزوده است.

دولت نجات ملی یمن تلاش دارد مرکز این استان یعنی شهر مأرب را از نیرو‌های منصورهادی پس بگیرد و با این کار علاوه بر بی‌نیاز کردن خود به نفت و سوخت توقیفی در بندر الحدیده توسط ائتلاف سعودی، خطر حملات زمینی ائتلاف و نیرو‌های هادی را از اطراف پایتخت دور کند.

گذشته از این، موقعیت مرکزی این استان علاوه بر درست‌رسی به استان‌های شرقی، می‌توان به سکویی برای عملیات موشکی و پهپادی ارتش یمن به اهداف شرقی در عربستان سعودی تبدیل شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی دولت نجات ملی یمن ائتلاف سعودی استان مأرب اعمال ماه شعبان نشست وین کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیرو‌های هوایی ارتش در این مراسم شهید محمد ولی قرنی را شهید حفظ یکپارچگی کشور دانست و گفت:ر وحیه حق طلبی و مبارزه با دشمن از ویژگی‌های این شهید ارزشمند کشور است.

حجت الاسلام احمد جلیلی صفت افزود:بصیرت هوشیاری و ولایتمداری از دیگر خصوصیات شهید قرنی بود که امروز هم درر سایر نیرو‌های نظامی دیده می‌شود.

غباروبی و عطر افشانی مزار ۲۰۰ شهید ارتش در گلزار شیخان از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت شهادت شهید قرنی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • تشدید اختلافات بین یهودیان آمریکا به دلیل جنگ غزه