Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:58:40 GMT

حمله پهپادی یمن به فرودگاهی در جنوب عربستان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۵۶۵۱

حمله پهپادی یمن به فرودگاهی در جنوب عربستان

به گزارش ایرنا، سرتیپ یحیی سریع بامداد جمعه در توئیتی اعلام کرد که یگان پهپادی یمن آشیانه هواپیماهای جنگی در فرودگاه جازان را با یک فروند پهپاد از نوع «قاصف ۲k» مورد حمله قرار داد.

وی افزود: این حمله در پاسخ به ادامه تجاوز نظامی و محاصره یمن صورت گرفته است.

ائتلاف سعودی پیش از این مدعی سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ارتش و کمیته های مردمی یمن در جازان شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها اعلام کرده حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن به متجاوزان تا زمانی که حملات آنها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

حملات بازدارنده یمن در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی بارها به متجاوزان هشدار داده‌اند که ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن ایرنا عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا یونیسف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن ایرنا سازمان ملل متحد یمن ایرنا عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا یونیسف اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان

به گزارش قدس آنلاین، حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و هدف قراردادن اهداف غیرنظامی از سوی ارتش این رژیم همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی یک تانکر حامل سوخت را در منطقه دورس واقع در البقاع در شرق لبنان هدف قرار داده است.

بنا بر گزارش‌های رسیده برخورد موشک شلیک‌شده از سوی این پهپاد صهیونیستی به موانع خاکی کنار جاده، به زخمی‌شدن راننده این تانکر حامل سوخت انجامیده است.

همچنین در نتیجه این حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، تانکر حامل سوخت نیز دچار آسیب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • (ویدیو) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • فیلم/ حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان