Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب به نقل از پرس‌تی‌وی، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه گفت: تا وقتی آمریکا تمام تحریم‌های خودش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچ‌یک از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می‌شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند.   وی با بیان اینکه تا وقتی آمریکا تمام تحریم‌های خودش را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، هیچیک از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می‌شود و نه حتی روند کاهشی پیدا می‌کند، اظهار کرد: غنی سازی ۲۰ درصد ما اکنون با سرعتی حتی فراتر از سرعتی که مجلس شورای اسلامی در قانون خودش پیش بینی کرده بود، پیش می‌رود و مواد غنی شده ۲۰ درصد در حال تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: این روند به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که توافقی به دست بیاید و بر اساس آن آمریکا تمامی تحریم‌های خودش را بردارد و همانطور که بارها ذکر شده در یک مرحله همه تحریم‌ها باید برداشته شود.   وی همچنین با اشاره به اینکه گفت وگوی ما با اروپایی‌ها، روسیه و چین ادامه دارد، گفت: اینکه بعضاً گفته می‌شود این گفت وگوها با اروپاست و اروپایی‌ها هم از آن سو با آمریکا صحبت می‌کنند، صحیح نیست. ما اینجا با مجموعه کشورهای عضو فعلی برجام یعنی سه کشور اروپایی، روسیه و چین و اتحادیه اروپا که هماهنگ کننده برجام است، مذاکره می‌کنیم و آنها هم از سمت دیگر با آمریکایی‌ها به شیوه‌ای که خودشان می‌دانند، گفت و گو و نتایج را منتقل می‌کنند.   معاون سیاسی وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده ایرانی در کمیسیون برجام اضافه کرد: نشانه‌هایی بروز کرده است که آمریکایی‌ها در حال بررسی مواضع خودشان و حرکت به سمت برداشتن تحریم‌های کامل هستند؛ ولی ما هنوز در موقعیتی نیستیم که قضاوت کنیم و هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده است.   عراقچی افزود: تصور می‌کنم که ما مسیر طولانی‌تری را در پیش داریم؛ اگرچه که حرکت ما حرکت رو به جلوست و فضای مذاکرات فضای سازنده‌ای است.   انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم آمریکا علیه نظامیان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، وب گاه آمریکایی آکسیوس در گزارشی به واکنش مقامات نظامی اسرائیل به تحریم احتمالی آمریکا علیه یکی از گردان‌های ارتش اسرائیل پرداخته است.

در این گزارش به نقل از دستیار وزیر جنگ اسرائیل گفته شده است که «گالانت» به عنوان وزیر جنگ با مقامات ارشد ارتش درباره تحریم‌های مورد انتظار علیه گردان نتسح یهودا گفتگو کرده است.

وزیر جنگ اسرائیل در این دیدارها گفته است که آسیب رساندن به یک گردان به معنای آسیب رساندن به کل ارتش است و این گونه اقدامات راهی برای رفتار با دوستان نیست.

همچنین گفته شده است که وزیر جنگ اسرائیل با رئیس ستاد کل ارتش درباره قصد واشنگتن برای تحریم گردان نتسح یهودا گفتگو کرده است.

براساس بیانیه ارتش اسرائیل، گالانت در دیدارهای خود درباره تحریم گردان نتسح یهودا ابراز نگرانی کرد که این تحریم‌های مورد انتظار آمریکا می‌تواند آغازی برای اقدامات مشابه علیه کل اسرائیل باشد.

برای نخستین بار و در اقدامی نادر، منابع آمریکایی از اقدام واشنگتن برای تحریم یک گردان افراطی صهیونیست‌ها در کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش نشریه آمریکایی «اکسیوس»، سه منبع آگاه دولتی در کاخ سفید به این پایگاه خبری گزارش دادند که انتظار می‌رود طی روزهای آینده، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از وضع تحریم‌های سخت گیرانه‌ای ضد گردان افراطی «نتسح یهودا» وابسته به ارتش اشغالگران صهیونیست در پی اقدامات ناقض حقوق بشری اخیر نظامیانش ضد ساکنان فلسطینی در کرانه باختری اعلام کند.

این نشریه آمریکایی با بی‌سابقه خواندن این اقدام کاخ سفید ضد یک واحد نظامی ارتش صهیونیستی فاش ساخت که یکی از مفاد تحریمی ضد این گردان تندرو صهیونیستی، محروم شدن اعضای آن از هرگونه دریافت کمک نظامی و آموزشی از سوی ارتش آمریکا خواهد بود.

گفتنی است روز پنجشنبه هفته گذشته، یک مؤسسه روزنامه نگاری مستقل و غیر دولتی در نیویورک که به روزنامه‌نگاری تحقیقی (ProPublica) و برای منافع عامه فعالیت می‌کند در گزارشی فاش ساخت که یک کمیته ویژه وزارت امور خارجه از ثبت و کشف مصادیقی از اقدامات ناقض حقوق بشری این واحد نظامی دریافت کرده است.

به گفته یک مقام مسئول دولتی در کاخ سفید، دستور بلینکن در وضع تحریم‌ها ضد این واحد افراطی ارتش اسرائیل به وقایع قبل از آغاز عملیات طوفان الاقصی و اقدامات خشونت طلبانه و ضد بشری این واحد در کرانه باختری ارتباط دارد.

همزمان با انتشار گمانه‌زنی‌ها و حرف و حدیث‌ها از تحریم بی‌سابقه این گردان خشن و افراطی از سوی واشنگتن، مقامات صهیونیستی به اقدام وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان دادند.

منابع عبری گزارش دادند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام احتمالی کاخ سفید در تحریم این واحد نظامی با انتقاد از دولت آمریکا گفت: تحریم یکی از گردان‌های ارتش اسرائیل، اوج پستی و فروپاشی اخلاقی است.

از سوی دیگر، در ادامه واکنش‌ها و بروز اختلافات میان تل آویو و واشنگتن، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به شدت به دولت بایدن تاخت و افزود: اعمال تحریم علیه ارتش اسرائیل توسط آمریکا، دیوانگی محض و تلاش برای تحمیل حکومت فلسطین بر ماست.

از سوی دیگر، بن گویر، وزیر تندرو و جنجالی امنیت داخلی رژیم اشغالگر در موضعی با حمله به کاخ سفید اعلام کرد که تحریم سربازانمان، خط قرمز ماست. گالانت باید هرچه سریع‌تر از گردان نتسح یهودا حمایت کند. اگر اینچنین نکند، این گردان را به عنوان قهرمانان بزرگ معرفی خواهیم کرد.

گفتنی است که عناصر گردان افراطی نتسح یهودا از نظامیانی از قوم‌گرایان افراطی حریدی مذهبی و گروه مذهبی تندرو افراطی موسوم به «شبیبه الطلال» (Hilltop Youth) تشکیل شده است که هر روز علیه فلسطینیان در کرانه باختری را با اقدامات ضد انسانی مورد ضرب و جرح و خشونت قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم آمریکا علیه نظامیان
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه