Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@01:28:40 GMT

خشونت مسلحانه در آمریکا مایه شرم بین‌المللی است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۰۴۶

خشونت مسلحانه در آمریکا مایه شرم بین‌المللی است

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان این‌که خشونت مسلحانه در آمریکا یک همه‌گیری و مایه شرم بین‌المللی است، دستور مقابله با اسلحه‌های دست ساز و غیرقانونی در را صادر کرد.

بایدن برای این دستور از اختیارات ریاست جمهوری استفاده کرده است و نیازی به تایید کنگره ندارد.

فرمان تازه رئیس‌جمهوری آمریکا شامل وضع قوانین تازه برای دسته‌ای از خاص از تسلیحات و سختگیرانه‌تر کردن بررسی سوءسابقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری آمریکا گفت که روزانه ۱۰۶ نفر در آمریکا به ضرب گلوله کشته می‌شوند.

 بایدن افزود که این یک همه‌گیری است و باید متوقف شود.

فرمان ریاست جمهوری بایدن به کنگره ۳۰ روز فرصت می‌دهد تا قانونی را برای کاهش تعداد اسلحه‌های دست‌ساز و غیرقانونی در آمریکا وضع کنند.

این نوع تسلحیات به صورت دستی سرهم ‌می‌شوند و به همین دلیل شماره سریال ندارند و قابل ردیابی نیستند. برای خریدن آنها نیز نیازی به تاییدیه سوءسابقه نیست.

رییس جمهوری آمریکا گفت هر کسی از جنایتکار تا تروریست می‌تواند با خرید این بسته‌های تسلیحاتی در چند دقیقه یک اسلحه درست کند.

براساس آمار اداره فدرال تسلیحات در امریکا ۴۰ درصد تسلیحاتی که در لوس‌آنجلس توقیف می‌شوند از این نوع تسلیحات دست‌ساز هستند.

براساس فرمان بایدن، وزارت دادگستری آمریکا دو ماه فرصت دارد تا قانونی برای الزامی کردن استفاده از دستبندها‌ی تثبیت کننده تصویب کند. بر اساس این قانون اسلحه‌ای که با دستبند تثبیت کننده استفاده شود در حکم اسلحه لوله کوتاه خواهد بود که شامل سختگیری‌های بیشتری خواهد شد.

وزارت دادگستری درعین حال باید پیش‌نویسی برای قانون پرچم قرمز تهیه کند که بر اساس آن ایالت‌ها اجازه پیدا می‌کنند قوانین خود را در این زمینه وضع کنند.

این قوانین به مقام‌های انتظامی و پلیس اجازه می‌دهد کسانی را که خطری برای اجتماع محسوب می‌شوند، خلع سلاح کند.

گروه‌های حامی محدودیت مالکیت اسلحه از اقدام بایدن حمایت کرده‌اند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جو بایدن خشونت مسلحانه در آمریکا جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بکش اما خطا نکن!

این روزها رسانه‌های وابسته به حزب دموکرات آمریکا و اکثر احزاب سنتی اروپا، مواضع جوبایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مخالفت ظاهری با سیاست‌های نتانیاهو در نوار غزه ( خصوصا در قبال بمباران رفح) را برجسته‌سازی کرده و آن را نماد طغیان کاخ سفید علیه تل‌آویو قلمداد می‌کنند! حتی تحلیلگران غربی یک گام فراتر رفته و می‌گویند بایدن دیگر بیش از این تحمل حضور نخست‌وزیر کنونی رژیم اشغالگر قدس در مسند قدرت را ندارد! جو بایدن در مصاحبه‌ای تلویزیونی رویکرد نتانیاهو، در نوار غزه را خطا خواند و ضمن اعلام مخالفت خود با آن افزود : از مقامات اسرائیل می‌خواهم با اعلام
آتش بس بگذارند طی ۶ یا ۸ هفتۀ آینده غذا و دارو وارد نوار غزه شود.در خصوص مواضع اخیر بایدن نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:
نخست اینکه سخن گفتن از تفکیک نتانیاهو و بایدن، تمایز میان واشنگتن و تل‌آویو و حتی اختلافات راهبردی و تاکتیکی طرفین در قبال تحولات منطقه ( ازجمله جنگ غزه ) اساسا خطاست. نباید فراموش کرد که از نخستین لحظه جنگ غزه تاکنون، به‌مانند گذشته، واشنگتن به‌مثابه متغیری وابسته به تل‌آویو وارد میدان شده و حتی در جنگ اخیر، بخش عمده‌ای از فرماندهی میدانی، نظامی و امنیتی نبرد نیز بر عهده پنتاگون و سنتکام است. ازاین‌رو ادعای بایدن مبنی بر خطا بودن رویکرد نتانیاهو، نوعی فرافکنی آشکار در قبال نقش پررنگ کاخ سفید در کشتار و نسل‌کشی غزه و البته شکست مشترک آمریکا-اسرائیل در میدان نبرد با حماس است.
نکته دوم اینکه آمریکا اخیرا پس از رأی ممتنع به قطعنامه شورای امنیت ( که در آن صرفا از آتش‌بس موقت در غزه سخن گفته شده بود)، بلافاصله این قطعنامه را اختیاری توصیف کرد تا صهیونیست‌ها با خیالی راحت نسبت به لازم‌الاجرا نبودن آن، برای کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی خط‌ونشان بکشند.فراتر از آن، هدف آمریکا از تأکید بر یک آتش‌بس موقت ۶ تا ۸‌هفته‌ای ،هرگز صیانت از جان انسان‌های بی‌گناه در فلسطین نبوده و نیست.
هدف مشخص واشنگتن این است که حماس با آزادی همه اسرای صهیونیست در غزه موافقت کند و متعاقبا، مدتی کوتاه از نبرد به دور بماند و پس از پایان آتش‌بس موقت، رژیم اشغالگر قدس بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای ( ازجمله وجود اسرای صهیونیست در غزه)، به بمباران وحشیانه‌تر غزه، رفح و خان یونس بپردازد.این نقشه شوم مشترک آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، بارها از سوی حماس و گروه‌های مقاومت رصد شده و قطعا اجازه اجرایی شدن آن داده نمی‌شود. نکته پایانی اینکه بخشی از بازی تبلیغاتی بایدن و سخنان مزورانه وی در قبال جنگ غزه، ناظر بر نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکاست. با توجه به اینکه جنگ غزه تبدیل به پاشنه آشیل دموکرات‌ها در ایالات مهم و سرنوشت سازی مانند میشیگان، پنسیلوانیا و نوادا شده است، اکنون بایدن بر آن است تا حداقل در ظاهر، بدون آنکه در عمل تغییری نسبت به سیاست‌های وحشیانه مشترک خود و نتانیاهو در غزه صورت دهد، از تمایز و تفاوت ویژه خود با نتانیاهو و صهیونیست‌ها سخن بگوید.قطعا این بازی نخ‌نما نیز تاریخ‌مصرف معینی دارد و نمی‌تواند تبدیل به یک سوپاپ اطمینان کاذب برای رئیس‌جمهور قاتل و کودک کش آمریکا شود.

 

دیگر خبرها

  • تهدید مسلحانه علیه کنسولگری ایران در پاریس | محاصره ساختمان دیپلماتیک توسط پلیس + فیلم
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • (ویدیو) گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند
  • بکش اما خطا نکن!
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است
  • عضو مجلس خبرگان رهبری: عملیات وعده صادق مایه عزت و افتخار امت اسلامی شد
  • عضو خبرگان رهبری: عملیات وعده صادق مایه عزت و افتخار امت اسلامی شد