Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@02:31:42 GMT

هر سئانس استخر، ۵قران!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۵۹۳

هر سئانس استخر، ۵قران!

همشهری آنلاین _ رابعه تیموری: «خلیل پورحافظ» می‌گوید: «یکی از استخرهای این محله خصوصی و دیگری دولتی بود. استخر خصوصی که (فیروزه) نام داشت، ابتدای خیابان استخر(شهید کریم شیرازی فعلی) واقع شده بود. هزینه هر سئانس استخر دولتی۵زار(قران) و هزینه سئانس‌های استخر فیروزه یک تومان بود.» این فرهنگی بازنشسته و معتمد شهرری مدرسه «عظیمیه» را که در محله استخر قرار دارد، به‌عنوان نخستین مدرسه مدرن پسرانه شهرری نام می‌برد و توضیح می‌دهد: «استخر دولتی در خیابان حرم و کنار مدرسه عظیمیه قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسه عظیمیه نخستین دبیرستان پسرانه مدرن شهرری بود که اکنون به نام هنرستان غیردولتی هدف شناخته می‌شود.

دبیرستان عظیمیه تاریخچه‌ای قدیمی دارد و تقریباً هیچ یک از فارغ‌التحصیلان نخستین دوره فعالیت آن در قید حیات نیستند.» پورحافظ از خیابانی معروف به خیابان۲۴متری به‌عنوان معبر اصلی محله استخر نام می‌برد و ادامه می‌دهد: «خیابان استخر از معابر فرعی خیابان۲۴متری بود. در زمان فعالیت استخر فیروزه فقط در حاشیه خیابان۲۴متری مغازه و دکان وجود داشت و پشت دکان‌ها زمین‌های کشاورزی بود. در دهه۵۰در این زمین‌ها ساختمان‌سازی شد و کاربری کشاورزی آنها تغییر کرد.»

کد خبر 593393 برچسب‌ها همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح استخر دانش آموزی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ این پروژه با زیربنای هزار و  ۸۹۶ متر مربع و با اعتبار ۲۲۴ هزار و ۶۱۸ میلیون ریال به بهره برداری رسید
ساختمان آموزشی،  اتاق مدیریت ،  اتاق ناجیان ، سالن انتظار ، رختکن ، انبار ، اتاق کمک‌های اولیه ، کلاس آموزشی، استخر بزرگسالان و کودکان ، سرویس بهداشتی ، سونای خشک و بخار ، موتورخانه  ، اتاق برق ، آبدارخانه ، بوفه و اتاق هواساز از امکانات این استخر است.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح استخر دانش آموزی در سمنان
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • کشف ۱۲۴۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم
  • مستند‌ساز لرستانی برگزیده جشنواره سراسری مدرسه عشق
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در شهرری
  • کشتی با خرس در خیابان‌های تهران | تصاویر عجیب و تاریخی از معرکه‌گیرهای تهران
  • کشف ۱۲۰۰۰ قوطی اکتان بنزین آلمانی در شهرری