Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:17:10 GMT

بارش‌های پراکنده در اغلب نقاط کشور/ وزش باد در جنوب و غرب

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۶۶۹

بارش‌های پراکنده در اغلب نقاط کشور/ وزش باد در جنوب و غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از فردا با شمالی شدن سوی جریانات هوا در استان‌های ساحلی خزر تا اواسط هفته آینده سرجمع بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش دما را در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب کشورمان پیش رو خواهیم داشت که قدری بر روی دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران هم اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اما به لحاظ رگبارهای بهاری امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی شرقی اردبیل و همینطور در غرب کشور برای کردستان و کرمانشاه در دامنه‌های زاگرس مثل لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، بخش‌های شمالی استان فارس و همینطور در جنوب غرب کشور برای مناطقی از استان‌های خوزستان و شمال بوشهر شرایط برای بارش‌های پراکنده مهیا خواهد بود.

ضرابی افزود: در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز مثل زنجان، قزوین، البرز، تهران در مرکز کشور مناطقی از استان‌های قم، مرکزی و اصفهان این شرایط را پیش رو خواهیم داشت که فردا هم بارش‌ها برای بخش‌هایی از شمال غرب، غرب کشور و مناطقی از جنوب غرب کشور ارتفاعات البرز استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشورمان در ساعاتی بصورت رگبار و رعدوبرق بصورت وزش بادهای شدید و موقت رخ خواهد داد.

وی گفت: پدیده دیگر، وزش باد خواهد بود که از بعدازظهر امروز تا روز یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و مناطقی از غرب و جنوب شرق کشورمان اتفاق می‌افتدو باعث کاهش کیفیت هوا و ایجاد گردوخاک شود.

این کارشناس هواشناسی در پایان گفت: آب‌های دریای خزر و نیمه شمالی خلیج فارس از بعدازظهر امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

کد خبر 5184812

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و هوا مرتضی ضرابی سازمان هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهر تهران بنیاد برکت وزارت آموزش و پرورش آزادی زندانیان شهرداری ستاد ملی مقابله با کرونا تهران 1400 بخش هایی غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تضعیف بارش‌ها در مناطقی از کشور، از روند نسبی افزایش دما در نوار غربی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در شرق شمال، شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در ساعات بعدازظهر، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم دارد و در بعضی از ساعات روز، شدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری و رگبار باران، گاهی وزش باد شدید و به تدریج نیمه ابری با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، نیمه‌ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747372

دیگر خبرها

  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد