Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:17:32 GMT

موانع تخلیه کشتی های حامل گندم در بندر شهید رجایی مرتفع شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۷۴۴۳

موانع تخلیه کشتی های حامل گندم در بندر شهید رجایی مرتفع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حیدری در نشست کارگروه گندم، آرد و نان استان با تاکید بر سرعت بخشی در تخلیه کالاهای اساسی به ویژه گندم، اظهارداشت: سال گذشته تخلیه کشتی‌های حامل گندم در بندر شهید رجایی بعد از پیگیری‌های گسترده و مستمر در سطح ملی محقق شد.

وی ادامه داد: همانگونه که محصول گندم در بندر امام خوزستان و بندر چابهار با سرعت و بدون مشکل تخلیه می‌شوند این روند در بندرشهید رجایی نیز باید به سرعت اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استامداری هرمزگان افزود: با توجه به اهمیت کالاهای اساسی به ویژه گندم در سبد زندگی مردم ایجاد خلل در روند تخلیه کشتی‌های حامل گندم در بندر شهید رجایی از دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نیست و در صورت بروز مشکل باید پاسخگو باشند.

حیدری با اشاره به آغاز برداشت محصول استراتژیک گندم از مزارع استان هرمزگان تصریح کرد: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک برای کشور از اهمیت به سزایی برخوردار می‌باشد، لذا با نظارت دقیق محصول برداشتی کشاورزان در استان ذخیره شود و از خروج آن جلوگیری شود.

وی خطاب به فرمانداران نیز گفت: بر روند برداشت محصول استراتژیک گندم در شهرستان‌ها نظارت کنید و محصول برداشتی کشاورزان به عامل‌های خرید اداره کل غله استان تحویل داده و از خروج غیر قانونی این محصول استراتژیک از استان جلوگیری شود.

حیدری در این باره توصیه کرد: برای جلوگیری از هرگونه خروج غیرقانونی گندم‌های برداشتی از مزارع استان از ظرفیت نیروی انتظامی استفاده شود.

کد خبر 5184864

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان تخلیه و بارگیری واردات گندم ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان ماه مبارك رمضان ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی اراک واکسن کرونا محصول استراتژیک گندم در بندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم از ۳ هزار هکتار اراضی آبی بوشهر، گفت: پیش‌بینی تولید ۴ هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمود کیهان صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر سطح زیر کشت گندم در شهرستان بوشهر را 18 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت 15 هزار هکتار اراضی آن به‌صورت دیم است که به سبب کاهش بارندگی در فصل زمستان و پاییز گذشته محصول این اراضی از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه محصول 15 هزار هکتار اراضی گندم دیم شهرستان بوشهر به‌صورت 100 درصد خسارت دیده است گفت: از 3 هزار هکتار اراضی تحت پوشش کشت گندم آبی اکنون عملیات برداشت آن آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره برداشت بین 1.5 تا 1.7 تن در هر هکتار اراضی گندم آبی اضافه کرد: در 3 هزار هکتار تحت پوشش گندم آبی بوشهر پیش‌بینی تولید 4 هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است.

کیهان سطح کشت جو آبی را 110 هکتار دانست و بیان کرد: 50 هکتار این اراضی در منطقه چاهکوتاه بوشهر و مابقی در منطقه حله قرار دارد که عملکرد برداشت در هر هکتار به میزان 2 تن شده است.

وی اضافه کرد: برداشت غلات در بوشهر تا خرداد ماه ادامه دارد.

.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند
  • توقیف ۳ فروند لنج باری حامل سوخت قاچاق
  • سه لنج صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آب‌های جنوب توقیف شد