Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:01:48 GMT

دور دوم هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۸۱۲۱

دور دوم هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، دومین دور از هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر امروز به وقت تهران با حضور نمایندگان ایران، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس آغاز شد. ریاست این جلسه را «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به ‌صورت مجازی آغاز شده بود، روزسه‌شنبه، ۱۷ فروردین با تصمیم اعضا به صورت حضوری در وین از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست بر عهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، او را در این نشست همراهی کردند.

بر اساس تصمیم هیاتهای شرکت کننده دو تیم کاری به منظور رفع تحریم های امریکا و اقداماتی که ایران باید انجام دهد تشکیل شده و این تیم ها با مشارکت کشورهای عضو در حال تدوین و تنظیم اقداماتی هستند که باید انجام شود.

بر اساس اظهارات روز گذشته سید عباس عراقچی، کمیسیون مشترک امروز جمعه کار این کارگروه ها را ارزیابی می کند و تصمیم گرفته شده بعد از آن چند روز هیئت ها به پایتخت های خود برگردند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین با بیان اینکه ظرف هفته آینده برای ادامه مذاکرات به وین خواهیم آمد، افزود: ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار بکنیم تا بتوانیم به نهایتا به آن جمع بندی‌ای که مطلوب ما است منافع ما را تامین می‌کند برسیم.

همچنین بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا که روز گذشته منتشر شد، شرکت کنندگان قرار است وضعیت مذاکرات و رایزنی‌ها در سطوح مختلف از جمله در سطح کارشناسی را طی روزهای گذشته، با نگاه به بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی تمام طرف‌ها بررسی کنند.

برچسب‌ها برجام وین سید عباس عراقچی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام وین سید عباس عراقچی برجام وین سید عباس عراقچی ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور کمیسیون مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات لیگ بسکتبال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در خصوص بررسی حواشی رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر آقایان باحضور جواد داوری رئیس فدارسیون بسکتبال برگزار شد.   تصمیمات اخذ شده در این نشست به شرح زیر است:   در صورت ایجاد هرگونه بی‌نظمی، توهین و پرتاب اشیا توسط تماشاگران تیم میزبان که موجب اختلال در نظم برگزاری مسابقات شود، بازی متوقف خواهد شد. در صورت تکرار، تیم میزبان موظف به تخلیه تماشاگران توسط یگان ویژه در کمترین زمان ممکن است. در صورت امتناع، با تصمیم سرداور، ناظر و نماینده فدراسیون نتیجه بازی ۲۰ بر صفر به سود تیم حریف اعلام و باخت فنی اعمال خواهد شد.   در خصوص ادامه میزبانی تیم متخلف و حضور تماشاگران، کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ باتوجه به محدودیت زمانی تا تشکیل کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد.   همچنین درصورت رفتار تحریک‌کننده کادر فنی و بازیکنان علیه تماشاگران یا تیم حریف، با تشکیل کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در پایان بازی فرد خاطی محروم و پرونده او به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.   شایان ذکر است، حضور یگان ویژه در تمامی بازی‌ها الزامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • نشست مشترک آژانس‌های گردشگری شهرستان گرگان 
  • برگزاری نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات لیگ بسکتبال
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است