Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شهردار شیراز گفت: کیفیت‌بخشی به فضای عمومی شهر جزء وظایف ذاتی شهرداری است و توجه به منظر بصری شهر را نباید اقدامی فانتزی نامید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، حیدر اسکندرپور امروز ظهر در جمع اصحاب رسانه، کف‌سازی معابر و پیاده راه‌سازی را جزء الزامات شهرسازی و در راستای  ارزش‌افزایی به شهر برشمرد و اظهار داشت: این قبیل اقدامات حس خوبی به شهروندان می‌دهد و نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که مردم از این قبیل اقدامات رضایت‌خاطر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز در خصوص اینکه عده‌ای از منتقدان به ویژه برخی نمایندگان مردم شیراز در مجلس،  نورپردازی معابر، میادین و تقاطع‌ها را کاری هزینه‌بر و بی‌دلیل می‌دانند نیز افزود: منظر شب یک شهر، نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و به عنوان مثال منظر شب پاریس دارای  یک جذابیت خاص و طبق استانداردهایی خاص و تعریف شده است.

وی  افزود: نورپردازی تقاطع و معابر باعث جلوه بخشی به شهر شده و ما در تعالی بخشی به شهر هنوز در ابتدای راه هستیم و اجرای چنین پروژه‌هایی در هر 11 منطقه شهرداری در دستور کار قرارگرفته و اغلب این پروژه ها در بهار 1400 و به ویژه در هفته شیراز به بهره ‌رداری کامل می رسند.

انتقاد از رویکرد شهرداری شیراز در مدیریت شهری؛ شهرداری تبدیل به محیطی سیاسی شده است250 هکتار از باغ‌های گروه 1 در تملک شهرداری شیراز است38هزار نفر در فراخوان "سبزینه" شهرداری شیراز ثبت نام کردند

اسکندرپور افزود: هم اکنون نورپردازی میدان الله تا میدان نمازی در دستور کار قرار دارد و همکاران ما در شهرداری بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در حال اجرای پروژه‌ها هستند.

وی گفت: نورپردازی پل کابلی ولی‌عصر نیز تا اوایل اردیبهشت به اتمام می‌رسد و تلاش مجموعه شهرداری در مسیر اجرای نورپردازی و تعریف منظر شب در شیراز و هویت‌بخشی به آن است.

شهردار کلان شهر شیراز افزود نباید به  نورپردازی تقاطعات و میادین که علاوه بر ایجاد حس امنیت، باعث روح بخشیدن به شهر می شود، با نظر سوء نگریست و آن را اقدامات نمایشی و فانتزی نامید آن هم درحالی که شیراز به عنوان شهری مهم و مقصد گردشگری باید در تمام شبانه روز زنده و جاندار باشد ونباید به نام شهر خاموش و مرده تعبیر شود. 

شهردار شیراز با بیان اینکه دو دیدگاه توسعه‌بخشی و  دیدگاه تعالی بخشی در مدیریت شهری وجود دارد افزود: بنای ما بر تعالی بخشی و ارتقابخشی به شاخصه‌های هویتی شهر است.

شهردار شیراز با اشاره به پروژه باغ سلامت بانوان گفت: دسترسی عمومی بانوان به فضایی ایمن و اختصاصی جهت انجام فعالیت‌های نشاط‌انگیز روزانه از جمله ورزش و نرمش که در آن محیط بانوان بتوانند آزادانه‌تر به ورزش و نشاط بپردازند، از اهداف ما در تعریف این پروژه بود.

وی با اذعان به اینکه این پروژه در سه هکتار با شاخصه‌های مختلف به بهره‌برداری رسیده است، گفت: به باور عموم این محیط که از پیاده راه سلامت آغاز می‌شود، پروژه‌ای فاخر است که علاوه بر صیانت از باغات شیراز در راستای توجه به بانوان احداث شده و می‌تواند در سطح ملی بدرخشد.

شهردار شیراز گفت: ما هرجا که به جوانان اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم و به عنوان مثال پروژه سنگفرش روبروی حافظیه را سال‌ها پیش، گروهی از معماران صاحب نام و با تجربه بین‌المللی انجام دادندکه رضایت مردم را در پی نداشت.

 اسکندرپور گفت: بهار امسال بهار افتتاح پروژه‌های مختلف خواهد بود و بنا داریم نامی نیک از خود برای آیندگان بر جای بگذاریم.

لازم به ذکر است پیاده راه سلامت با آب و هوایی بسیار خوش و خرّم و درختانی سر به فلک کشیده، حدفاصل پل معالی آباد تا بلوار شاهد، در حاشیه باغات چمران و قصردشت قرار دارد که در صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر شیراز به نام گذر استاد شجریان تغییرنام داد.

انتهای پیام‌/‌424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهردار شیراز پروژه ها منظر شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز

شهردار منطقه شش تبریز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳، توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر اصلی و فرعی منطقه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری صبح امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ اظهار کرد: بودجه شهرداری منطقه شش تبریز در سال جاری مبلغی افزون بر یک هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده که با توجه به اهمیت پروژه‌های عمرانی، ۷۰ درصد این بودجه به پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به پروژه بهسازی ورزشگاه شهرک شهید دکتر بهشتی تبریز افزود: امروز شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه هستیم و هم‌اکنون نیز چمن مصنوعی برای این ورزشگاه خریداری شده است و در مرحله نصب قرار دارد.

شهردار منطقه شش تبریز با اشاره به مسیرگشایی مسیرهای ۲۴ متری و ۳۵ متری صنعتگران، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد فاز نخست این مسیرگشایی به طول سه کیلومتر آسفالت‌ریزی شده است و مابقی این مسیر هفته‌های آینده تکمیل خواهد شد.

جان‌فشان نوبری با اشاره به اهمیت ویژه شهرداری این منطقه بر بهسازی پیاده‌روها، تاکید کرد: سال گذشته پیاده‌روسازی از سمت خطیب به طرف نصف‌راه انجام شد و امسال نیز نصف‌راه به رسالت، راه‌آهن به خطیب و پیاده‌روهای قراملک مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرحله مطالعات و طراحی محوطه‌سازی و پیاده‌رو میدان تاریخی راه‌آهن به اتمام رسیده است و امیدوارم مراحل عملیاتی این پروژه از خرداد امسال آغاز شود.

شهردار منطقه شش تبریز با اشاره به پروژه‌های زیست‌محیطی این منطقه، تاکید کرد: ۶۰ درصد مراحل بهسازی کانال ایلی سو و کانال رود به اتمام رسیده است و امیدوارم اقدامات عمرانی این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

جان‌فشان نوبری با اشاره به افزایش خدمات محله‌ای در سطح منطقه، تصریح کرد: خدمات محله‌ای در سطح منطقه به ویژه در آناخاتون و الوار با قدرت در حال انجام است و پروژه‌های مهمی از جمله پارک شهر دوستدار مادر و کودک در آناخاتون، بهسازی پارک فعلی آناخاتون و لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی اساسی معابر این محلات در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه شش تبریز ۲۶ درصد محدوده کل تبریز را شامل می‌شود، ادامه داد: واحد محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این منطقه در طول هفت ماه گذشته، پنج مورد عملیات ضربتی آزادسازی و اعاده به حالت اولیه ساخت و ساز در محلات آناخاتون و اوغلی را داشتند.

شهردار منطقه شش تبریز گفت: با توجه به این مسئله حدود ۵۰ هزار مترمربع از اراضی شهرداری منطقه شش تبریز آزادسازی شد؛ بنا بر این از شهروندان درخواست می‌شود قبل از خرید و فروش ملک در این مناطق از شهرداری منطقه در خصوص راستی آزمایی آن استعلام کنند.

جان‌فشان نوبری با اشاره به نهضت آسفالت اشاره کرد و گفت: بودجه آسفالت شهرداری این منطقه در سال ۱۴۰۱، ۲۰ میلیارد تومان با ۱۲ هزار تن آسفالت و در سال ۱۴۰۲، ۸۰ میلیارد تومان با ۴۶ هزار تن آسفالت بود که امسال نیز ۱۵۰ میلیارد تومان با ۱۰۰ هزار تن آسفالت خواهد بود که امیدواریم شاهد تحول اساسی در منطقه باشیم.

وی ادامه داد: آسفالت‌ریزی اساسی مسیرهای سه راهی فرودگاه تا مایان و راه‌آهن تا نصف راه و خطیب تا راه‌آهن در اولویت کاری این معاونت قرار گرفته است.

کد خبر 745347

دیگر خبرها

  • سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار افتتاح می‌شود
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز