Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با ایسنا از بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس از چهار سایت هسته‌ای کشورمان در اصفهان، نطنز، خنداب و فردو خبر داد و گفت: به منظور نظارت میدانی مجلس بر روند اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، دوازده نماینده از کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی، از چهار سایت هسته‌ای کشورمان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با ایسنا، از بازدید چند نماینده مجلس از چهار سایت هسته‌ای کشورمان در اصفهان، نطنز، خنداب و فردو خبر داد و گفت: به منظور نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی بر روند اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، روز چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۲ نفر از نمایندگان مجلس، عمدتا از کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی، از چهار سایت هسته‌ای کشورمان بازدید کردند.

وی همچنین از بازدید نمایندگان حاضر در سایت اصفهان از واحدهای تولید میله‌ها و صفحه‌های سوخت خبر داد و اظهار کرد: همچنین در سایت اصفهان روند رو به تکمیل کارخانه اورانیوم فلزی مشاهده شد. در ماده چهارم قانون اقدام راهبردی برای تکمیل این کارخانه ۵ ماه زمان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در بازدید از مجتمع شهید احمدی روشن در نطنز مشاهده شد که در اجرای ماده ۳ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، هزار سانتریفیوژ IR۲m اخیرا در این سایت نصب شده است. همچنین یک زنجیره ۱۶۴ تایی از سانتریفوژهای نسل ۶ در مهلت ۳ ماهه قانونی، در سایت نطنز نصب شده است. کارشناسان پرتلاش سازمان انرژی اتمی کشورمان در سایت نطنز، به منظور افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده مورد نیاز کشور، دو زنجیره از سانتریفیوژهای IR۴ را در سایت نطنز در تولید اورنیوم غنی شده مورد بهره برداری قرار داده‌اند.

عمویی افزود: در بازدید از سایت فردو مشاهده کردیم که روند تولید اورنیوم غنی شده ۲۰ درصد، طبق ماده ۱ قانون، در ۶ زنجیره سانتریفیوژهای نسل اول IR۱ با دقت جریان دارد. نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و انرژی مجلس همچنین از روند بهینه سازی راکتور خنداب اراک هم بازدید کردند. تکمیل بهینه سازی این راکتور که خواسته نمایندگان ملت در ماده ۵ قانون اقدام راهبردی بوده و با سرعت خوبی پیش می‌رود. در نظارت میدانی از این چهار سایت هسته‌ای روشن بود که صنعت هسته‌ای کشورمان بالنده و پویاست و جوانان دانشمند ایرانی با همت عالی خود در حال پیشبرد علم و فناوری ایران هستند. سازمان انرژی اتمی هم گام های اساسی در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها برداشته است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و انرژی برای نظارت مستمر خود بر اجرای قانون و پیگیری سایر تکالیف قانونی در تهران نیز جلساتی را با مدیران سازمان انرژی اتمی برگزار خواهند کرد و گزارش دقیقی از اقدامات صورت گرفته به مجلس شورای ارائه خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران فردو سایت نطنز سایت خنداب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم کمیسیون امنیت ملی امنیت ملی و انرژی اجرای قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با فرمانده کل انتظامی کشور که در محل ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جز احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

کد خبر 6086238

دیگر خبرها

  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • مجلس پای کار برای اجرای طرح نور فراجا است
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • تذکر شدید یک نماینده مجلس به وزیر کشور درباره گشت ارشاد
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان