Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، اظهار کرد: مشکلی که این روزها برای ما به‌وجود آمده، پیدایش موج جدید ویروس منحوس و بیماری مستأصل کننده کرونا است.

برپایی نماز جمعه مشهد موجب توسعه کرونا نمی‌شود

خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه نماز جمعه مشهد از امتیاز فضای باز صحن پیامبر اعظم(ص) برخوردار است، ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شما عزیزان مشکلی پیش نمی‌آید، انعقاد نماز جمعه مشهد موجب توسعه این بیماری نیست البته شما عزیزان باید اصول بهداشتی را هم در نماز جمعه و هم در حرم مطهر رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون آستان قدس رضوی در مقابل کرونا بهترین عمل را انجام داده است، گفت: برگزاری نماز جمعه این مواقع باید با نظر تولیت منصوب مقام ولایت تعیین شود و در غیر این صورت مشروعیت ندارد.

امام رضا(ع) معجزه غیرمعقول نمی‌کند

آیت الله علم الهدی متذکر شد: امام رضا(ع) ولایت مطلقه الهی دارد اما کرامت حضرت به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیرد، کسی بگوید در حرم اگر خودم را از ارتفاع بیندازم صدمه نمی‌بینم، اتفاقا می میرد، با امام رضا(ع) لج نکنید، امام رضا(ع) می‌تواند شما را حفظ کند اما معجزه غیرمعقول نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: این دیوارهای حرم متبرک است اما اگر خون روی آن بریزد نجس نمی‌شود؟ چرا نجس می‌شود، اگر کسی که ناقل این ویروس است و درب حرم را ببوسد درب حرم را آلوده کرده است.

حرف افراد خرافه‌پرور را باور نکنید

وی افزود: نجاست را باید از حرم پاک کرد، کسی که آلوده است و حرم را بوسید، آن را آلوده کرده و نفر دوم که ببوسد مبتلا می‌شود، حرف افراد خرافه‌پرور که می‌گویند را باور نکنید، آستان قدس رضوی بیش از ۲ میلیارد تومان ماسک خریده است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در زمانی که امامان(ع) زندگی می‌کردند بهداشتی‌ترین افراد زمان خود بودند، ادامه داد: علت پیدایش این موج چهارم چه بود؟ گفتند که کرونا تمام شد و دیدیم که دوباره آمد، گفتند در بورس سرمایه‌گذاری کنید و سرمایه از دست دادند گفتند ما در این سه چهار ماه گرانی نداریم و این گرانی اکنون روز افزون شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: هر چه اینها گفتند برعکس شد شما که گفتید تمام شد، پس کرونا از کجا آمد؟

وی تصریح کرد: ۲ نظریه برای ایجاد موج چهارم وجود دارد، یک اینکه می‌گویند عمدا این کار را انجام دادند، اینکه برخلاف خواهش‌های وزیر بهداشت مرز ترکیه باز باشد و کرونای انگلیسی از کشوری که تمام استان‌های آن آلوده است وارد کشور شود، اجتماعات و شوق انتخاباتی را از بین ببرند و مشارکت حداکثری در مردم وجود نداشته باشد، این نگاه بدبینانه است.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: نگاه خوشبینانه این است که مثل باقی مشکلات را که مدیریت جاهلانه به‌وجود آورد این هم از جهالت است، چرا این کار را کرد؟ مردم بمیرند؟ در نیمه شعبان دو پیک زیارتی را پشت سر گذاشتیم و شرایط عادی بود، بعد آن که مردم از ترکیه برگشتند وضعیت قرمز شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حفظ اصول بهداشتی این نیست که مجامع دینی و شب‌های احیا را تعطیل کنید، اگر این کار غلط را انجام دادید دود این کار باید در چشم دین مردم برود؟ بنده نکته‌ای را مکرر به مردم تذکر دادم، مردم ما مردمی هستند که ۴۵ سال در تحولات انقلابی بزرگ شدند، مردم هیچ کجای دنیا به این اندازه رشد سیاسی ندارند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که با آمریکا هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود اما با کمال وقاحت می‌گویند آمریکا توبه کرده است، بعد هم که مشخص شد توبه نکرده، این مقابله با رهبری و فرمان رهبری است، مردم را نادان فرض نکنید.

توقعات بی جا باعث ایجاد مشکل در زندگی زناشویی می‌شود

آیت الله علم الهدی در خطبه عبادی این هفته نیز اظهار کرد: کلام ما در رابطه با اجرای تقوا و  هم بیداری ارتباطات خانوادگی بود، یکی از مسائلی که در خانواده چالش تقوای عملی است توقعات بی‌جای دو همسر از یک دیگر است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آنچه در کانون زندگی ایجاد مشکل می‌کند توقعات بی جاست، ادامه داد: امیر مؤمنان(ع) وارد خانه شدند و به حضرت زهرا فرمودند گرسنه هستم، زهرا فرمودند هیچ غذایی در خانه نیست و چند روزی است که حسنین و من هم گرسنه هستیم، حضرت فرمودند به من می‌گفتی تا مواد غذایی به خانه می‌آوردم، حضرت زهرا(س) فرمود که حضرت محمد(ص) به من فرمودند هیچگاه از علی چیزی نخواه، نکند که نتواند خواسته تو را برآورده کند و شرمنده شود.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: اگر توقعات نا بجا صورت بگیرد مشکلاتی در رابطه همسرها ایجاد می‌کند، وقتی دو جوان همسر می‌شوند، در همه خواسته‌ها مرجع یکدیگر هستند و این موضوع یک رشته عشق و محبت بین زن و شوهر است اما باید توجه شود که این خواسته‌ها به توقعات نا به جا نرسد چراکه به اختلاف بین آن‌ها می انجامد.

خطیب نماز جمعه مشهد بیان کرد: توقعات بیجا چند راه حل دارد؛ مورد اول را اینکه خواسته‌های زن و شوهر در حوزه حق و تکلیف باشد، قضیه این است که همه مسائل منزل به عهده خانم منزل است، مدیریت داخل خانه به عهده اوست و کفالت زندگی و تامین هزینه های آن به عهده مرد است.

وی افزود: باید توجه داشت که این کارها و زحمات وظیفه شرعی زن نیست، همچنین وظیفه مرد تامین ضرورت‌های زندگی و پرداخت نفقه زن مطابق شأن اوست.

آیت الله علم الهدی دومین مورد را توقع منطبق بر مصالح زندگی دانست و تشریح کرد: این آقای جوانی که با شما ازدواج کرده، مادر و خواهر داشته و باید رابطه عاطفی با خانواده خود را باید حفظ کند، دختر خانم هم پرورش یافته زندگی خانوادگی بوده و به خانواده خود متعلق است، این توقع بیجاست که اگر با خانواده او به اختلاف خوردید، بگویید رابطه خود را با خانواده خودت قطع کن.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: راه سوم این است که حین توقع امکانات طرف مقابل را در نظر بگیرید، امکانات یک دانشجو و حقوق محدود وی با این همه گرانی چقدر قابل استفاده است یا اگر خانم شما دختر خانه بوده و هیچ مسؤولیتی نداشته تمام بار زندگی خانه را به دوش کسی بیندازی که از پس آن بر نمی‌آید توقع بی جایی است.

منبع: الف

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی نماز جمعه مشهد امام رضا ع توقعات بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست کم گرفت؛ این مأموریتی است که روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی را در بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می‌کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط مقدم انتقال سیره شهدا به نسل‌های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده دار آینده کشور و انقلاب هستند، پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه جانبه دشمن حفظ کردند.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه شصت و هفتاد نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند. با این حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد بلکه در برخی عرصه‌ها، از نظر ایمان و باور بر آنها پیشی گرفته است.

علم الهدی ادامه داد: نمونه شخصیت‌هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه دار نسلی بودند که نشان اقتدار آنها را امروزه نه فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت‌های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

موزه دفاع مقدس، سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی موزه‌های دفاع مقدس را سنگرهای ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان خواند و بیان کرد: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید اما تحقق چشم اندازهای فرهنگی منوط به فراهم کردن برخی زیرساخت هاست. موزه‌های دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا، دو زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه‌های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

وی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی به پذیرش میلیون‌ها زائری است که همه ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهدالرضا (ع) می‌شوند. بخش قابل توجه از این شمار را هم زائران خارجی تشکیل می‌دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره برداری برسد، می‌تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

زائران سالانه راهیان نور، افزون از ۴ میلیون نفر

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این بنیاد در توجه به مسائل فرهنگی و زیرساختی با محوریت ترویج معارف دفاع مقدس گفت: در موضوع تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی، تکالیف دستگاه‌ها مشخص است و همه مسئولیت دارند. در این شرایط، خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیراً در دستورکار قرار گرفته، مدیریت شهری در مشهد با جدیتی بیش‌تر از قبل برای تکمیل پروژه وارد میدان شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک، بخش‌های نمایشگاهی موزه پذیرای علاقه مندان باشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به کاروان‌های اعزام زائران راهیان نور و بازسازی زیرساخت‌های زیارت اعم از جاده‌ها و مراکز اسکان گفت: اگر چه تا پیش از کرونا، جمعیت زائران راهیان نور در کشور بیش از ۷ میلیون نفر در سال بود اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای حفظ سلامتی مردم، کاروان‌های اعزام حدود دو سال فعالیت نداشته باشند. با این حال، هم اکنون فرآیند زیارت مناطق عملیاتی جنوب دوباره در حال رونق است و با افزایش ۲۰ درصدی در سال جاری به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است