Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روز جمعه، ۹ آوریل (برابر با ۲۰ فروردین ۱۴۰۰) بصورت حضوری از سر گرفته شد. کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر برجام را بر عهده دارد.

کمیسیون مشترک به  ریاست معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی انریکه مورا، از جانب نماینده عالی اتحادیه جوزپ بورل برگزار شد و نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضا،  بحث‌هایی که در سطوح مختلف کمیسیون مشترک در خصوص بازگشت احتمالی امریکا به برجام صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار داده و سازوکارها جهت تضمین بازگشت به برجام و اجرای موثر آن را به بحث گذاشتند. دو گروه کارشناسی رفع تحریم و اجرای ترتیبات هسته ای اقدامات خود را به اطلاع کمیسیون مشترک رسانده و اعضا تبادل نظرهای سازنده و نتیجه محور را مد نظر قرار دادند.

با توجه به بیانیه مشترک وزرای امور خارجه عضو برجام در مورخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ اعضا بر اراده خود جهت پیگیری تلاش های دیپلماتیک مشترک موجود تاکید کردند .

هماهنگ کننده به تماس های جداگانه خود با همه اعضای برجام و با ایالات متحده ادامه خواهد داد.

کمیسیون مشترک گروه های کارشناسی را موظف نمود تا اقدامات خود را ادامه دهند و توافق کرد تا طی هفته آتی در وین مجددا تشکیل جلسه دهد.

310 310

کد خبر 1503058

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کمیسیون برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا