Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر تحت تاثیر مذاکرات و بحث‌های سیاسی، از اواسط هفته قیمت جهانی طلا و نرخ ارز در داخل افزایش یافت افزود: اما در مجموع هفته‌ای که گذشت علیرغم همه بالا و پایین شدن نرخ ارز و قیمت اونس جهانی، در پایان هفته شاهد ریزش قیمت‌ها نسبت به آغاز هفته بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمد کشتی‌آرای در تشریح وضعیت بازار سکه و طلا در اولین هفته کاری از سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ با قیمت ۱۷۰۰ دلار اونس جهانی سال برای ما به پایان رسید. اما در اوایل هفته‌ای که گذشت،   قیمت اونس جهانی به ۱۷۳۱ دلار هم رسید. با توجه به ثبات قیمتی که قیمت جهانی داشت، نرخ ارز نیز از ثبات نسبی خوبی برخوردار بود اما در اواسط هفته، مسائل هسته‌ای ایران و نشست وین، مجدد نرخ  ارز را در داخل تحت تاثیر قرار داد و برای ساعاتی نرخ ارز رشد یافت.  

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: همین افزایش نرخ ارز به انضمام افزایش قیمت جهانی طلا، سبب شد تا قیمت سکه برای ساعاتی تا ۱۱ میلیون تومان هم افزایش پیدا کند؛ اما باتوجه به نتایج نشست وین، قیمت ارز کاهش پیدا کرد. البته در پایان هفته به سبب شاخص‌های اقتصادی آمریکا، مجددا شاهد افزایش قیمت اونس جهانی بودیم؛ بطوریکه بطور متوسط طی این هفته، ۱۳ دلار افزایش قیمت جهانی را داشته‌ایم و قیمت هر اونس جهانی از ۱۷۳۱ به ۱۷۴۴ دلار افزایش پیدا کرد.

وی اعلام کرد: از روز گذشته (پنجشنبه) که روز پایانی هفته بود، قیمت ارز مجدد کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر رکود در بازار و نبود تقاضا در بازار، به‌ویژه برای قطعات کوچک‌تر همچون نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی، سبب شد کاهش بیشتری در قیمت‌ها شکل بگیرد. البته لازم به ذکر است که در حقیقت حباب این قطعات از بین رفته است؛ وگرنه که همانطور که اشاره قیمت جهانی طلا ۱۳ دلار افزایش داشته است.  

کشتی‌آرای تصریح کرد: بنابراین طی هفته‌ای که گذشت، شاهد کاهش حباب سکه به‌ویژه نیم سکه و ربع سکه بودیم که هریک حدود ۲۵۰ هزار تومان کاهش همراه بود که به دلیل کاهش تقاضا ایجاد شده است.

در مجموع داد و ستدی چندانی در بازار در اولین هفته کاری سال جدید شکل نگرفت و بازار هنوز به‌صورت کامل فعال نشده است. همین نبود تقاضا همانطور که واضح است، حباب سکه را کاهش می‌دهد و سبب شده (حباب سکه) باتوجه به اینکه در روزهای پایانی سال تا حدود ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود، طی این هفته به حدود ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

اونس طلا گران، نرخ ارز و قیمت سکه ارزان شد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: در مجموع اما بصورت کلی، طی این هفته، قیمت جهانی افزایشی و قیمت ارز و قیمت انواع سکه کاهشی بوده است.  

این مقامی صنفی در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید  و طرح قدیم هریک بطور متوسط کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته داشته‌اند و به ترتیب در پایان هفته سکه، تمام طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده‌اند.

هر قطعه نیم سکه و ربع سکه نی هریک همانطور که اشاره شد طی این هفته ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. آخرین قیمت ثبت شده در پایان هفته برای نیم سکه شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان است. همچنین سکه‌های یک گرمی نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده‌ است.    

کشتی‌آرای افزود: هر مثقال طلا تغییرات چندانی نداشته اما نسبت به ابتدای هفته کمی کاهش قیمت داشته و در حال حاضر چهار میلیون و ۵۴۵ هزار تومان به ازای هر مثقال است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۱۰ هزار تومانی نسبت به اوایل هفته به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز با افزایش ۱۳ دلاری در طول هفته،   ۱۷۴۴ دلار است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی قیمت سکه سکه و طلا سکه تمام بهار آزادی حباب سکه اعمال ماه شعبان نشست وین نادر دست نشان کارت اعتباری سهام عدالت گروه های شغلی هزار تومان رسیده پایان هفته طی این هفته قیمت جهانی اونس جهانی نرخ ارز نیم سکه ربع سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت طلا در راه است ؟

به گزارش پارس نیوز به نقل از تیتر کوتاه ، قیمت طلا به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

دیروز (ششم فروردین ماه) قیمت انس جهانی طلا ۷ دلار افزایش داشت و به ۲۱۷۱ دلار رسید اما در بازارهای داخلی قیمت طلا کاهشی بود؛ هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۹ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان رسید اما قیمت تغییر خاصی نداشت و سکه همچنان در کانال ۳۹ میلیونی قرار دارد. پیش‌بینی قیمت طلا ۷ فروردین ماه

ر حالی که با شروع بازارهای جهانی قیمت انس افزایش داشت اما قیمت طلا در بازار داخلی کاهش یافت که دلیل آن کاهش نرخ دلار بود. با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز و کاهش تقاضا به نظر می رسد در روزهای آینده اگر قیمت دلار کاهش داشته باشد باید منتظر کاهش قیمت طلا نیز بود. 

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)