Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:01:59 GMT

بلا تکلیفی ۱۰ساله منطقه گردشگری طرلاب قم

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۰۶۱۸

بلا تکلیفی ۱۰ساله منطقه گردشگری طرلاب قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  علیرضا ارجمندی،سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در دیدار با محمود علیپور مدیرکل عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری قم خواستار تعیین تکلیف منطقه گردشگری طرلاب قم شد و گفت: «یکی از عمده مشکلات قم در زمینه گردشگری عدم ماندگاری مسافران و گردشگران در این شهر است، وجود چنین ظرفیت‌هایی هم چون منطقه گردشگری طرلاب افزایش ماندگاری مسافران را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: طبق توافق اولیه شهرک فرودگاهی قم به دو بخش ۳۰۰ هکتاری گردشگری و ۲۶۵۰ هکتاری فرودگاهی تفکیک شده است که در آن هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش‌بینی ساخت مراکز گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است، اما  طرح منطقه نمونه گردشگری طرلاب قم درحال حاضر به علت توقف ساخت فرودگاه متوقف شده است.

او میزان سرمایه‌گذاری مردمی را حدود ۶۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: «بیشترین سرمایه‌گذاران مردمی فرودگاه غرفه‌داران و سهامدارانی هستند که در سایت گردشگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ارجمندی با تاکید بر لزوم تعیین وضعیت منطقه نمونه گردشگری طرلاب قم پس از گذشت ۱۰سال  از تأسیس آن گفت: در صنعت‌گردشگری قم برای حضور بخش خصوصی فرصت‌های خوبی وجود دارد که طبق فرموده رهبری با پشتیبانی و مانع‌زدایی ها می‌توانیم از سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند استقبال کنیم.

گفتنی است تفاهم‌نامه ساخت فرودگاه و پروژه گردشگری در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۱۳۸۹ بین شرکت ارم‌کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی  فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد، اما به دلایلی ساخت هردو پروژه متوقف شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری قم صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران

عطا حسن‌پور در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی لرستان در سالن جلسات این مجموعه با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌ها در حال توسعه و گسترش است و ما شاهد ارتباطات خوب این نهاد انقلابی با مسئولان و مدیریت استان هستیم، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان، مرکز امیدی برای کسانی که از داشتن فرزند ناامید هستند.
وی با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژتوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش گردشگری کشاورزی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.
حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کمااینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.
وی با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.
حسن‌پور با بیان اینکه جشنواره‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از زمینه‌های همکاری این اداره‌کل با جهاد دانشگاهی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت انتشارات جهاد دانشگاهی و از طرفی کتاب‌هایی از قبیل معماری‌های لرستان، پل‌های تاریخی لرستان و جاذبه‌های گردشگری لرستان آماده چاپ هستند می‌توان در این راستا از ظرفیت انتشارات این نهاد انقلابی استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است