Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:47:22 GMT

نقاهتگاه بیماران کرونایی در اراک راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۳۰۶۵۹

نقاهتگاه بیماران کرونایی در اراک راه اندازی می‌شود

دکتر "سعید محمد دوست" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون با یک سونامی کرونا مواجه هستیم و این مرحله بیماری متفاوت‌تر از موج‌های پیشین است.
وی بیان داشت: با توجه به افزایش میزان بستری‌ها، بیماران بدحال در بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند و این سالن ورزشی برای بیمارانی که حال عمومی نسبتا بهتری نسبت به سایر بیماران کرونایی دارند، پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک تاکید کرد: این نقاهتگاه با هماهنگی ارتش و پدافند هوایی استان مرکزی با بیش از ۱۰۰ تخت اکنون در حال تجهیز است و بیماران می توانند به این مرکز منتقل شوند و همانند گذشته نیروهای جهادی سپاه و بسیج آماده ارائه خدمات لازم به بیماران کرونایی هستند.
دکتر محمد دوست بیان کرد: رایزنی‌های  لازم برای بهره گیری از نیروهای تخصصی و پرستاری در این نقاهتگاه در حال انجام است. 
وی ضمن تقدیر از نیروهای جهادی و داوطلبان بسیج و طلاب گفت: در بیمارستان امیرالمومنین ورود همراه بیمار ممنوع می‌شود و در این مرکز تعدادی از نیروهای بسیجی داوطلب و طلاب و نیروهای جهادی نیز برای انجام خدمات غیر پرستاری و به عنوان همراه بیماران در نظر گرفته می شوند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به افزایش بالای مبتلایان و بستری ها ظرفیت بیمارستان ها در چند روز آتی تکمیل می‌شود، سالن ورزشی پنج مرداد به عنوان نقاهتگاه دوم در نظر گرفته می‌شود.
دکتر محمد دوست اظهار داشت: انتظار می رود تعامل و همکاری همه جانبه میان اصناف، مسئولین و مردم ایجاد شود تا بتوان این وضعیت بحرانی را کنترل کرد.

-سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۴۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار و  ۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۲۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرگ و میر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرگ و میر اخبار کنکور بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه

محمدی مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه گفت: در گام بعدی باید مجوز سازمان غذا و دارو کشور اخذ شود و تا زمانی که چنین مجوزی را نداشته باشیم، هیچ شرکتی نمی‌تواند به داروخانه هلال احمر دارو بدهد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز سازمان غذا و دارو کشور انجام دهد، اما متاسفانه گویا تمایلی به پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: اگر دانشگاه علوم پزشکی بخواهد و با جدیت پیگیری کند، این مجوز از سوی سازمان غذا و دارو اخذ می‌شود.

محمدی با بیان اینکه کرمانشاه همچنان تنها مرکز استانی در کشور است که داروخانه هلال احمر ندارد، افزود: در حال حاضر ۳۸ داروخانه هلال احمر در کشور فعالیت دارند و برخی استان‌ها حتی چند داروخانه دارند.

وی احداث داروخانه هلال احمر را حق مردم کرمانشاه دانست و این امر را برای تامین دارو‌های تک نسخه‌ای و کمیاب خصوصا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: همین حالا نیز هلال احمر برای دارو بیماران نیازمند کمک‌هایی ارائه می‌دهد و چه بهتر است که این کمک‌ها از طریق داروخانه هلال احمر ساماندهی شود تا بتوان برخی دارو‌های بیماران نیازمند را رایگان در اختیار آنها قرار داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری