Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی به اهداف نظامی در فرودگاه ابها عربستان سعودی خبر داد.

سرتیپ سریع عصر جمعه در حساب توییتری خود نوشت که یگان پهپادی ارتش یمن مواضع نظامی حساس در این فرودگاه را هدف قرار داده و عملیات دقیق بوده است.

به گفته او، در این عملیات از پهپادهای دوربرد «قاصف کی‌۲» استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این عملیات تلافی‌جویانه بوده و در چارچوب پاسخ قانونی به حملات ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور از سوی این ائتلاف صورت گرفته است.

ارتش یمن هر از گاهی این فرودگاه در ظاهر غیر نظامی را هدف حملات موشکی یا پهپادی خود قرار می‌دهد.

ائتلاف عربستان سعودی از بیم حملات موشکی و پهپادی، در طول شش سال جنگ علیه یمن، پرنده‌های مهاجم خود را در مراکز غیرنظامی مستقر کرده است تا یمنی‌ها را به عنوان کسانی که مناطق غیرنظامی مانند فرودگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند، معرفی کند.

فرودگاه ابها در کنار پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط جزو فرودگاه‌هایی هستند که بیشترین حملات هوایی این ائتلاف علیه یمن از این دو مکان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروهای مسلح یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن فرودگاه ابها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۳۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فرودگاه گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است

تین نیوز

رضا نیک صفت هشتم فروردین ماه ۱۴۰۳ با سفر به استان گلستان از زیرساخت های فرودگاه بین المللی شهدای گرگان بازدید و اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این فرودگاه، در راستای توسعه و تجهیز زیرساخت ها بوده که قابل تقدیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نیک صفت با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته مطابق استانداردهای تعریف شده، بوده است، ادامه داد: طرح ها و پروژه های اجرا شده به عنوان پیشران توسعه صنعت فرودگاهی در مرکز استان گلستان است.

سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی کشور با اشاره به اینکه در جریان این سفر از ترمینال های داخلی و خارجی، سیستم های کمک ناوبری بصری، تأسیسات برق و مکانیک بازدید به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی شهدای گرگان روند رو به رشد خود را طی می کند و قطعاً این روند ادامه دارد.

در جریان بازدید رضا نیک صفت سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی کشور، از فرودگاه بین المللی گرگان، علی متانت مدیرکل فرودگاه های استان گلستان وی را همراهی کرد.

فرودگاه بین المللی شهدای گرگان از فرودگاه های مهم شمال کشور است که علاوه بر پروازهای داخلی تهران، مشهد، زابل، عسلویه و زاهدان، پروازهای خارجی برای جابجایی مسافران به کشور قزاقستان از طریق آن انجام می شود.

رفع نواقص سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان ها، زیباسازی فضای سبز، محوطه و جداول، سرویس دستگاه های کمک ناوبری و دستگاه های بازرسی و کمک بازرسی از قبیل گیت وی و ایکس ری و بهسازی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی از اقدامات خدماتی ستاد خدمت رسانی نوروز ۱۴۰۳ فرودگاه بوده و از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون برنامه های فرهنگی، پهن کردن سفره هفت سین، تهیه کلیپ و انتشار گسترده و پوشش بی سابقه در فضای مجازی انجام شده است.

گفتنی است، استان گلستان دارای دو فرودگاه در شهرستان های گرگان و کلاله است که در حال حاضر فرودگاه بین المللی شهدای گرگان به صورت کامل فعال بوده و فرودگاه شهدای کلاله نیز پس از چند سال وقفه در فعالیت، در حال آماده سازی و ایجاد جایگاه سوخت به منظور فعالیت دائمی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توسعه فرودگاه گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن/ ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار زخمی